Voda – vir neskončnih inspiracij

25. 9. 2013 | Besedilo: Julijana Bavčar | Fotografije: Julijana Bavčar

Cersaie, Bologna Water Design

Pod okriljem bolonjskega sejma keramike in kopalniškega pohištva Cersaie, ki poteka od 23. do 28. septembra, se poleg razstavnega odvija tudi bogat spremljevalni program, katerega najmočnejša rdeča nit je socialana vloga arhitekture, oblikovanja in rabe naravnih virov v vsakdanjem življenju. Medtem ko ga je večino mogoče spremljati v konferenčnih dvoranah in galerijah Bolonjskega sejma, je niz prireditev, postavitev in koncertov pod skupnim imenom Bologna Water Design zaznamoval zgodovinska prizorišča mestnega jedra.

Voda ni le vir življenja na Zemlji, temveč neskončen vir inspiracij. O njej so razmišljali arhitekti, oblikovalci, študentje tehničnih smeri, z njenim zvokom so se uglasili glasbeniki in mu prisluhnili raziskovalci mitov.

Ste kdaj pomislili, da je voda tudi led? Še prva desetletja dvajsetega stoletja so ga ljudje pozimi skrbno shranjevali v podzemne ledenice, impozantne bloke tovorili s hladnejših območij, da se jim poleti hrana ne bi kvarila. V enem od razstavišč so tako arhitekti in zgodovinarji oživili preteklost in predstavili arhitekturno zasnovo bolonjskih ledenic, ki so imele v prerezu obliko jajca.

Voda je lahko ogledalo, v njej se spreminja odsev svetlobe, bila je kriva, da se je Narcis zagledal v svojo podobo, če hočemo z vodo na pot, potrebujemo posodo, voda napolni zemeljske vdolbine in pusti sledove, lahko je življenjski prostor izumrlih živali, potrebna je, da bi iz semena zraslo drevo, in na tem koncu sveta se redko spomnimo, da milijoni ljudi trpijo hudo pomanjkanje vode. Onesnažujemo jo.

Na socialno, geopolitično in antropološko razsežnost vode opozarja več projektov v okviru prireditve Bologna Water Design. Mnogi so nastali pod pokroviteljstvom podjetij, ki z njo posredno služijo. Švicarsko podjetje Geberit je tako denimo sponzoriralo inštalacijo Nezavedne fontane, postavljeno v nekdanjem kompleksu Ospedale dei Bastardini, kjer je bila pod okriljem samostana nekdaj tudi porodnišnica za nezakonske otroke. Zamislila sta si jo arhitekta Michela Benaglia in Domenico Orefice, ki sta pod strop stare dvorane obesila na stotine preluknjanih plastenk z vodo, s katerih "dežuje". Plastenke – nanje je v potrošniškem svetu vezana pojavnost pitne vode – simbolizirajo onesnaženje, kapje, ki "iz njih pobegnejo", pa se simbolično vračajo iz umetnega, nesnažnega sveta v naravo. To očiščenje vsaki oživljeni kapljici vrne njen lastni karakter. Padanje tisočerih kapljic izpod stropa je za ljudi v dvorani posebej veličastno, saj vizualni in zvočni učinek multiplicirajo luči in mikrofoni. Ni odveč pripomniti, da je bil Geberit prvo podjetje, ki je leta 1990 uporabilo sanitarne izplakovalnike z dvema gumboma, s čimer je mogoče prihraniti veliko sanitarne vode.

Na fotografijah si lahko ogledate nekaj "vodnih projektov", katerih avtorji so želeli vzbuditi naše čute in zavest.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE