Agencija za energijo: Zamenjava dobavitelja energije je varna

V zadnjih desetih letih se je potrdilo, da brez dejavne vloge odjemalcev električne energije in zemeljskega plina ni konkurenčnega trga, pravijo na Agenciji za energijo. Število menjav dobavitelja kaže, da se odjemalci čedalje bolj zavedajo svoje vloge in prihrankov, ki jih lahko dosežejo z menjavo dobavitelja – lani jih je to storilo približno sedem odstotkov, pet odstotkov pa jih je zamenjalo dobavitelja zemeljskega plina.

Na Agenciji za energijo so prepričani, da bo tudi tokratna kampanja skupinskega nakupa elektrike in zemeljskega plina, ki jo že drugič organizira Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS), pripomogla, da bo na elektroenergetskem trgu letos še živahneje: »Analize, ki smo jih opravili na agenciji, so pokazale, da se potencialni prihranki, ki jih lahko odjemalci dosežejo z menjavo dobavitelja, povečujejo. Na začetku odpiranja trgov z električno energijo in zemeljskim plinom je bil pomemben dejavnik, ki je omejeval število zamenjav, strah odjemalcev. Skrbela jih je predvsem zanesljivost dobave. Praksa je potrdila, da je menjava dobavitelja varna in brezplačna, s pomočjo takšnih akcij skupinskih nakupov pa še preprostejša.«

V letu 2016 je sicer dobavitelja zemeljskega plina zamenjalo 6.326 odjemalcev, priključenih na distribucijsko omrežje, od odprtja trga leta 2007 pa do konca lanskega leta pa skupaj 38.458 odjemalcev oziroma 28,8 odstotka vseh končnih odjemalcev, priključenih na distribucijsko omrežje. Dobavitelja elektrike je v letu 2016 zamenjalo 58.669 gospodinjstev.

Potrošniki si želijo skupinskih nakupov

ZPS je po uspešno zaključeni prvi kampanji pred dvema letoma med sodelujočimi opravila anketo. Večina sodelujočih, 90 odstotkov, je bila  z zamenjavo zadovoljna, 88 odstotkov pa  jih je dejalo, da si še želijo podobnih nakupov. Spomnimo: v prvi kampanji Zamenjaj in prihrani je sodelovalo 41.000 potrošnikov, dobavitelja pa je nato s pomočjo ZPS zamenjalo več kot 12.300 gospodinjstev. Skupaj so prihranili skoraj milijon evrov, poudariti pa je treba, da so bili skupni prihranki vseh, ki so v enakem obdobju zamenjali dobavitelja, še večji. »S kampanjo smo namreč uspešno prebudili trg in dobavitelje spodbudili k oblikovanju ugodnih ponudb za vse potrošnike,« pojasnjuje Breda Kutin, predsednica ZPS.

Raziskava, ki so jo opravili pri Evropski komisiji, je pokazala, da je cena ključni razlog za zamenjavo dobavitelja v Sloveniji. To je še dodaten razlog, da bi morali potrošniki sodelovati v tokratni kampanji Zamenjaj in prihrani. »Dobavitelji sicer pravijo, da pri cenah elektrike ni več veliko manevrskega prostora, vendar na ZPS ugotavljamo, da so šle cene bolj navzdol pri gospodarstvu kot pri gospodinjstvih. To pomeni, da je za gospodinjstva še nekaj prostora,« pravi Kutinova in dodaja, da kampanje skupinskega nakupa niso dobre le za potrošnike, ampak tudi za dobavitelje, ki bi radi bodisi pritegnili nove odjemalce bodisi obdržali obstoječe.

Kampanje potekajo po vsej Evropi

V EU je še vedno 12 odstotkov ljudi, ki se za zamenjavo še niso odločili, ker so prepričani, da je postopek preveč zapleten. Med tistimi, ki so že zamenjali dobavitelja, pa jih dva odstotka še vedno meni, da zamenjava ni preprosta.

Kampanje skupinskih nakupov sicer potekajo po vsej Evropi. Na Nizozemskem so prvo izvedli leta 2011, kjer so začeli s skupinskim nakupom elektrike, skupaj so do zdaj izvedli 21 kampanj, v povprečju torej dve na leto. V Belgiji so jih izvedli 12, v Avstriji štiri, na Češkem se ravno zaključuje druga. V Franciji trg električne energije ni reguliran, so pa do zdaj izvedli dva skupinska nakupa zemeljskega plina.

V vseh omenjenih državah, tudi v Sloveniji, so bile kampanje namenjene vsem potrošnikom, kar je po besedah Brede Kutin tudi edino smiselno: »Na Nizozemskem in v Belgiji je dobavitelja zamenjala že več kot polovica gospodinjstev.  Danska je bila edina, ki je kampanjo organizirala le za člane njihove potrošniške organizacije. Posledično ni bila preveč uspešna, saj se je k sodelovanju prijavilo le 4000 potrošnikov, dobavitelja pa jih je zamenjalo le 2000.«

V Evropi se je do zdaj za zamenjavo dobavitelja energije registriralo več kot pet milijonov potrošnikov, dobavitelja jih je zamenjalo več kot 1,2 milijona, skupaj pa so prihranili 271,5 milijona evrov.

Tokratna kampanja ZPS Zamenjaj in prihrani, v kateri sodeluje že več kot 9580 potrošnikov, traja do 12. julija – do takrat je mogoče oddati nezavezujočo prijavo. Dan pozneje, 13. julija, bo ZPS organizirala licitacijo, na kateri bodo sodelovali vsi zainteresirani dobavitelji energije. Vsem potrošnikom, ki bodo oddali nezavezujočo prijavo, bo ZPS v drugi polovici avgusta poslala individualno oceno prihrankov in ponudbo za zamenjavo dobavitelja. Do 5. oktobra bodo imeli čas, da se na podlagi prejete ponudbe in ocene prihrankov odločijo, ali bodo zamenjali dobavitelja ali ne.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE