19. 9. 2016 | Besedilo: K. Ž./STA
Po Ljubljani odslej tudi z električnimi Eurbani
19. 9. 2016 | Besedilo: K. Ž./STA
V okviru letošnjega tedna mobilnosti in naziva Zelena prestolnice Evrope, s katerim se ponaša Ljubljana, so na ljubljanski občini predstavili nova električna vozila, s katerimi dopolnjujejo ponudbo javnih prevoznih storitev. Gre za storitev Prevoz na klic, 20 električnih vozil pa bo vozilo predvsem na območjih, kjer avtobusi vozijo redkeje.
Prevoz na klic Eurban je del ponudbe Ljubljanskega potniškega prometa (LPP), storitev pa bodo izvajali izključno z električnimi vozili. Te so v petek predstavili pred ljubljansko mestno hišo, župan Zoran Janković pa je ob tem izpostavil, da se nova vozila pridružujejo ljubljanskih kavalirjem in električnemu vlakcu, ki vozi na Ljubljanski grad. Spomnil je še, da so pred časom tretjino avtobusnega voznega parka LPP nadomestili z vozili na metan.
Uporaba storitve Prevoz na klic bo potekla na način avtobusnega potniškega prometa. Potniki bodo vstopali in izstopali na rednih avtobusnih linijah in postajališčih, razlika pa je v tem, da morajo uporabo prej naročiti, je izpostavil direktor LPP Peter Horvat. Prevoze na klic bodo v LPP izvajali predvsem na območjih, kjer avtobusi vozijo redkeje ali pa se pojavlja manjše število potnikov ob določenih dnevih ali urah v dnevu.
Prva linija, kjer so storitev testno že uvedli, je linija 26, ki vozi na relaciji Tuji grm-Mali Lipoglav. Kot je pojasnil Horvat, so v skoraj dveh tednih zaenkrat prejeli 40 klicev, je pa prepričan, da se bo glas o storitvi kmalu razširil. Na podlagi spremljanja odzivov potnikov se bodo na LPP tudi odločali o vključitvi ostalih linij v storitev.
Osnovni Prevoz na klic bodo potniki plačali po ceniku LPP, in sicer z urbano ali pametnim telefonom. Ponudbo pa nameravajo na LPP razširiti tudi izven obstoječih linij, po katerih vozijo avtobusi. Horvat je dejal, da se bodo to uvedli oktobra, ko bodo mestni svetniki potrdili cenik. O tem, kakšne bodo te cene, pa prvi mož LPP še ni želel govoriti.
Janković je sicer dejal, da so glede Prevoza na klic v zaključnih pogovorih z Uberjem, in sicer da bo šla ta storitev pod njihovo blagovno znamko, a pod enim pogojem - da bodo električna vozila v barvah, kakršna so ljubljanska vozila. Horvat pa je medtem pojasnil, da niso dogovorjeni še nič konkretnega, je pa seznanjen z njihovo aplikacijo, ki je podobna aplikaciji LPP. Kot je pojasnil, je Uberjeva aplikacija svetovno prepoznavna, zato bi tudi sami rajši uporabljali to, Uberjeva vozila pa bi morala imeti enotno grafično pogodbo.
V znamenju trajnostnega izletništva na potniških linijah je sicer LPP sprejel tudi ukrep za izboljšanje mobilnosti kolesarjev. Predstavili so namreč prikolico za prevoz 20 koles, ki bo namenjena prevozu organiziranih skupin kolesarjev v povezavi z avtobusnim prevozom. Odhodi avtobusov, ki bodo opremljeni s prikolico za kolesa, bodo označeni v voznem redu.