14. 7. 2017 | Besedilo: K. Ž./STA
Maribor vstopa v sistem souporabe e-vozil Avant2go
14. 7. 2017 | Besedilo: K. Ž./STA
Mariborska občina se je v skladu s svojo celostno prometno strategijo priključila projektu souporabe vozil, ki ga izvaja podjetje Avantcar. Kot je ob predstavitvi projekta povedal podžupan Saša Pelko, želijo z njim zmanjšati število lastniških vozil in tako prispevati k boljši kakovosti zraka, zmanjšati gnečo, hrup in škodljive izpuste.
Maribor se skupaj s Kranjem tako leto dni potem, ko je omenjeno podjetje s projektom Avant2go začelo v Ljubljani in medtem svoje električne avtomobile dalo na voljo tudi obiskovalcem ljubljanskega letališča in prebivalcem Murske Sobote, pridružuje v svetu vse bolj uveljavljenemu sistemu souporabe vozil.
Po besedah ustanovitelja Avantcarja Mateja Čera je Slovenija na tem področju v vrhu, še posebej, ker se za zdaj za uvajanje "sistema prihodnosti" večinoma odločajo le v milijonskih mestih. Njihovo podjetje se je zanj odločilo ob podpori nekaterih večjih avtomobilskih proizvajalcev in Zavarovalnice Sava, dolgoročno pa želijo svoje postojanke pripeljati v vsako slovensko vas.
"Naša vizija je, da bi Slovenija postala samozadostna tudi na področju mobilnosti, to pa pomeni tudi uporabo električnih vozil, ki so hkrati bolj prijazna okolju. Ob tem delitvena ekonomija prinaša ogromne prihranke, saj je dejstvo, da Slovenci v avtomobilu preživimo v povprečju le pol ure na dan," je dejal Čer.
S souporabo vozil lahko ljudje stroške mobilnosti znižajo za kar 80 do 90 odstotkov. Odziv v Ljubljani je bil po Čerovih besedah zelo dober in marsikdo od uporabnikov je postal njihova redna stranka, ki se je odrekla lastnemu avtomobilu.
Avant2Go uporabnikom omogoča uporabo vozil kadarkoli in za poljubne opravke znotraj dneva, pri čemer za vozilo plačajo le takrat, ko ga imajo v uporabi. Cena je odvisna od prevožene razdalje in časa uporabe, storitev pa je mogoče koristiti prek aplikacije na pametnem telefonu.
Avantcar je sicer v štirih letih naredil že več kot štiri milijone "električnih" kilometrov, v svoji floti pa ima trenutno 200 vozil na električni pogon. Na slovenskem in hrvaškem trgu ima skupaj nekaj tisoč avtomobilov.
V Ljubljani so lani začeli s 30 vozili na 12 lokacijah, doslej pa so se razširili na 100 vozil in 45 postajališč. Do konca leta 2018 želijo v uporabo dati okoli 500 vozil, s čimer bo v prihodnje v prestolnici zasedenih vsaj 5000 parkirišč manj kot doslej, v žepu Ljubljančanov pa bo ostalo okoli 40 milijonov evrov denarja letno, poudarjajo.
Z vstopom v Maribor želijo ljudem najprej dati izkušnjo, za kar bodo že ta mesec vzpostavili prvih pet postajališč in 10 do 20 avtomobilov. Za zdaj bodo vozila na voljo na Rakuševem trgu, pred Ticem na Partizanski cesti, na Slomškovem trgu, Lentu in Strossmeyerjevi ulici, že jeseni pa bodo postavili dodatnih pet lokacij.