27. 7. 2015 | Besedilo: K. Ž./STA
Polnilnic za električna vozila na avtocesti še ne bo
27. 7. 2015 | Besedilo: K. Ž./STA
Prvi dve hitri polnilnici za vozila na električni pogon bi morali biti na slovenskih avtocestah postavljeni v tem mesecu, a se to ne bo zgodilo. Zaradi revizij v postopku javnega naročanja, ki so sicer že končane, je prišlo do zamika, tako da bosta predvidoma postavljeni septembra.
"Do zamika pri rokih za postavitev prvih polnilnic za električna vozila je prišlo zaradi revizij v postopku javnega naročanja za izgradnjo hitrih polnilnic. Zamik so povzročila tudi dodatna usklajevanja pri izvedbi postopkov pridobivanja pravic razpolaganja z zemljišči na lokacijah, predvidenih za postavitev hitrih polnilnic," so povedali v slovenskem operaterju distribucijskega omrežja SODO.
Dodali so, da so postopki revizije zdaj že zaključeni in omogočajo nadaljevanje aktivnosti pri projektu. Projekt postavitve 26 polnilnic, ki jih SODO predvideva v sklopu vzpostavitve osnovne infrastrukture hitrih polnilnic za vozila na električni pogon na slovenskih avtocestah, bo sicer zaključen do konca letošnjega leta.
Prvi dve polnilnici, ki bosta odprti predvidoma v septembru, bodo postavili na štajerski avtocesti, in sicer na lokacijah počivališča Tepanje-zahod in počivališča Lopata-jug.
Ostalih 24 polnilnic je predvidenih na lokacijah počivališč Voklo (vzhod in zahod), Grabonoš (jug in sever), Tepanje-vzhod, Lom (vzhod in zahod), Šempas (sever in jug), Starine (sever in jug), Lukovica-jug, Ravne, Grič, Barje-sever, Radovljica (jug in sever), Dravsko polje (jug in sever), Dobrenje (vzhod in zahod), Ravbarkomanda (vzhod in zahod) in Lukovica-sever.
V Sloveniji je sicer avtomobilov na električni pogon trenutno razmeroma malo. V SODO pa so prepričani, da se bo z vzpostavitvijo infrastrukture, torej z izgradnjo hitrih električnih polnilnic, število električnih vozil bistveno hitreje povečevalo. K temu prispeva tudi vedno večje zavedanje o varovanju okolja in nenazadnje tudi prihranki, ki jih lahko z vožnjo električnega vozila dosežemo.
Električno vozilo ima bistveno višji izkoristek, pri zaviranju pa velik del energije regenerira nazaj v akumulatorje, medtem ko jo običajna vozila kot toploto, ki se sprošča pri zaviranju, oddajajo v okolje. Prav tako je tudi poraba energije bistveno nižja kot pri vozilih na fosilna goriva.