REUS 2011: Skeptiki menijo, da je ekologija le marketinški trik

Vsako peto slovensko gospodinjstvo se uvršča v skupino entuziastov, ki so najbolj ekološko ozaveščeni in se ekološko obnašajo tudi v vsakdanjem življenju. Po svojih najboljših močeh se trudijo biti ekološki realisti, medtem ko so skeptiki prepričani, da je ekologija le marketinški trik in da je lahko biti ekološki, če imaš denar. Pasivneži se sicer zavedajo potrebe po varčevanju z energijo, a ne naredijo veliko v tej smeri, ravnodušneži pa menijo, da ne morejo pomembno prispevati k varčevanju z energijo. To je pokazala raziskava energetske učinkovitosti Slovenije REUS 2011, v okviru katere so gospodinjstva razvrstili glede na njihov deklariran odnos do rabe energije in glede na deklariran odnos do okolja.

Na podlagi trditev, ki se nanašajo na vsakdanje vedenje pri rabi energije in odnosu do okolja, so gospodinjstva razvrstili v pet skupin: entuziasti, realisti, skeptiki, pasivneži in ravnodušneži. Naštejmo le nekaj trditev, ki so jih v okviru raziskave energetske učinkovitosti Slovenije REUS 2011, katere nosilka je agencija Informa Echo, predstavili anketirancem: »Zelo dobro smo seznanjeni z rabo energije v našem gospodinjstvu. V našem gospodinjstvu smo ekološko ozaveščeni. Lahko je biti ekološki, če imaš dovolj denarja. V našem gospodinjstvu ločujemo odpadke. Starejše električne naprave smo zamenjali z energijsko varčnejšimi.« V raziskavi REUS je sicer sodelovalo 1021 gospodinjstev, v omenjenih pet skupin pa so jih razvrstili le 977, ki so podala svoje mnenje o vseh trditvah. V priponki si lahko pogledate, kolikšen je delež gospodinjstev v posamezni skupini, v nadaljevanju pa njihove glavne značilnosti.

Entuziasti – Vsako peto gospodinjstvo se uvršča v skupino entuziastov, ki so najbolj ekološko ozaveščeni in se ekološko obnašajo tudi v vsakdanjem življenju. Najbolj jih določa strinjanje s trditvijo, da lahko s preprostimi ukrepi zmanjšamo rabo energije in da se jim zdi vsakodnevno varčevanje z energijo zelo pomembno. Odlikuje jih nadpovprečno učinkovita raba energije (zapiranje ventilov na radiatorju med prezračevanjem, popolno izklapljanje električnih aparatov med neuporabo, varčevanje pri vodi in podobno). V tej skupini so nadpovprečno zastopana gospodinjstva iz Koroške, Spodnjeposavske, Osrednjeslovenske in Gorenjske regije.

Realisti – V tej skupini so gospodinjstva, ki so dobro seznanjena z okoljsko problematiko, delujejo ekološko po svojih najboljših močeh, ločujejo odpadke, ne kupujejo preveč embalaže, zamenjali so veliko potratnih električnih naprav. Po drugi strani pa se zelo strinjajo s trditvijo, da je ekologija le marketinški trik in modni trend. Pri rabi energije so ponekod še bolj učinkoviti kot entuziasti. V tej skupini so nadpovprečno zastopana gospodinjstva iz Jugovzhodne Slovenije in Gorenjske.

Skeptiki – V skupino skeptikov se je uvrstilo največ gospodinjstev. Najbolj se strinjajo s trditvijo, da je mogoče s preprostimi ukrepi zmanjšati rabo energije in da je to zelo pomembno. Prepričani so, da delujejo ekološko. Izstopajo po nadpovprečno visokem strinjanju s trditvami, da je ekologija le marketinški trik in modni trend, da sami ne morejo veliko prispevati k učinkoviti rabi energije in da je lahko biti ekološki, če imaš denar. Pri rabi energije je ta skupina manj učinkovita kot prvi dve, vanjo se uvršča največ gospodinjstev iz Pomurske, Podravske in Savinjske regije.

Pasivneži – Zavedajo se potrebe po varčevanju z energijo, za ekologijo jim ni vseeno. Po njihovem mnenju ekologija ni zgolj marketinški trik. Na deklarativni ravni torej delujejo dokaj ozaveščeno, a njihova dnevna raba energije je na ravni povprečja. V resnici so pri tem pasivni ali celo neučinkoviti (ne ugašajo naprav, kadar jih ne potrebujejo, na primer. Največ gospodinjstev v tej skupini je iz Koroške in Zasavske regije.

Ravnodušneži – Gospodinjstva v tej skupini se z večino trditev ne strinjajo. Ne delujejo najbolj energijsko varčno, prav tako se ne obnašajo ekološko in menijo, da ne morejo kaj veliko prispevati k varčevanju z energijo. Ne strinjajo pa se s trditvijo, da je ekologija zgolj marketinški trik. Takšna stališča se odražajo tudi v njihovi dnevni rabi energije. V tej skupini je največ gospodinjstev iz Osrednjeslovenske, Podravske, Notranjsko-Kraške in Goriške regije.

Več o rezultatih raziskave REUS 2011 si lahko preberete v prvi oktobrski številki priloge Deloindom oziroma v članku REUS 2011: Premalo izkoriščamo obnovljive vire.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE