27. 3. 2012 | Besedilo: Ba. P./STA
Les kot konkurenčni gradbeni material
27. 3. 2012 | Besedilo: Ba. P./STA
Les lahko glede na njegove značilnosti povsem enakovredno postavimo ob bok drugim gradbenim materialom, je eden od zaključkov strokovnega posveta na temo Les v gradnji, ki je potekal v Radljah ob Dravi. Pripravilo ga je Gozdno gospodarstvo Slovenj Gradec, ki je tako hkrati obeležilo 65-letnico in predstavilo blagovno znamko Lesoteka.
Na posvetu, ki je prvi v nizu več letošnjih posvetov na temo rabe lesa na različnih področjih, so govorili predvsem o uporabi lesa za gradnjo. Po besedah Saše Šuhel, strokovne vodje projektov Razvojnega centra koroškega gospodarstva, udeleženci ugotavljajo, da je les glede na svoje značilnosti povsem enakovreden vsem drugim gradbenim materialom in je primeren za najzahtevnejše konstrukcije tako individualnega kot javnega značaja. Les tudi nima omejitev, lahko ga uporabljamo za novogradnje kot pri obnovah in ureditvah objektov kulturne dediščine, odlikujeta ga tudi požarna in konstrukcijska varnost.
Slovesnosti, ki je sledila posvetu in na kateri je Gozdno gospodarstvo (GG) Slovenj Gradec obeležilo 65-letnico ter predstavilo blagovno znamko Lesoteka, se je udeležil tudi predsednik republike Danilo Türk. Kot je dejal, je les je izjemno pomembna naravna dobrina, ki jo pri nas veliko premalo izkoriščamo, veliko premalo smo sposobni z njo narediti. Predsednik je pozdravil aktivnosti GG Slovenj Gradec, ki po njegovem mnenju kažejo, kako se povezuje tradicija gospodarjenja z gozdom in lesom z novimi rešitvami v gradnji in verjetno tudi na kakšnem drugem področju.
Da lahko les kot odličen gradbeni material da zelo lepe rezultate, po predsednikovih besedah kaže tudi primer stavbe v Radljah ob Dravi, ki je bila zgrajena po tako imenovani tehnologiji MHM. Gre za objekt, ki nosi znak in napis nove blagovne znamke GG Slovenj Gradec Lesoteka, v njem pa ima GG trgovino in servisno dejavnost, del stavbe pa je namenjen tudi krajevni enoti Zavoda za gozdove Slovenije.
GG Slovenj Gradec se je po besedah direktorja družbe Silva Pritržnika poleg osnovne gozdarske dejavnosti v zadnjih desetih letih ponovno začel usmerjati še na druga področja, kot sta primarna predelava in trgovska dejavnost. Tako ima podjetje trgovine v Radljah, Slovenj Gradcu, Celju in na Ptuju, ki bodo vse promovirale novo blagovno znamko Lesoteka, ki so jo razvili v sodelovanju z Razvojnim centrom koroškega gospodarstva.