Sejem Dom 2013: V znamenju ključnih rešitev

7. 3. 2013 | Besedilo: Barbara Primc

sejem Dom, Gospodarsko razstavišče

Prihodnji torek bo na Gospodarskem razstavišču spet živahno. Vrata bo namreč odprl 52. mednarodni sejem graditeljstva, sejem Dom. Pod sloganom Ključne rešitve bo na 24.000 kvadratnih metrih šest dni na ogled ponudba 628 podjetij iz 33 držav.

Sejem Dom povzema sodobne trende s področja graditeljstva, rabe energije, energetskih sistemov, hišne tehnike in bivanja nasploh. Ena od izrazitih komponent teh trendov je tudi okoljska ozaveščenost pro­izvajalcev, graditeljev in uporabnikov stavb. Gre za na novo poudarjene smernice trajnostnega gradbeništva oziroma zelenih tehnologij, menijo v družbi Gospodarsko razstavišče, ki organizira mednarodni sejem graditeljstva.

Od torka, 12. marca, do nedelje, 17. marca bo tako po sloganom Ključne rešitve na ogled ponudba stavbnega pohištva, izdelkov za notranjo opremo, urejanje doma in njegove okolice, oprema za ogrevanje in hlajenje, materiali in izdelki za gradbeništvo ter izdelki, ki tehnično varujejo, nadgradijo ali poživijo domove. Letos se na 24.000 kvadratnih metrih razstavnih površin (poleg vseh razpoložljivih in dveh montažnih dvoran sejem Dom zaseda še prostore sosednjega kompleksa Apel) predstavlja 628 podjetij iz 33 držav (lani jih je bilo prav toliko, vendar so prihajala iz 26 držav). Sejem Dom je sicer sejemska prireditev z najdaljšo tradicijo, največjim številom razstavljavcev in največjimi razstavnimi površinami. Poleg tega izstopa po številu obiskovalcev – lani, na primer, si je sejemsko dogajanje v šestih dneh ogledalo 55.000 obiskovalcev.

Brezplačna svetovanja in predavanja

Vse dni sejma bo, kakor je že v navadi, potekal bogat obsejemski program, ki ga pripravljata Gradbeni inštitut ZRMK ter Združenje lesne in pohištvene industrije pri GZS. Pričakovati je, da bodo tudi letos zelo dobro obiskana brezplačna energetska svetovanja za občane, na katerih strokovnjaki mreže Ensvet in GI ZRMK ponujajo konkretne in praktične nasvete glede varčevanja z energijo, trajnostne in do okolja prijazne gradnje, sanacije stavb in podobno. Po besedah Iztoka Bricla, direktorja Gospodarskega razstavišča, svetovalci predstavijo obiskovalcem konkretne ključne rešitve pri prenovi starejših stavb, hidroizolaciji in toplotni zaščiti streh in fasad, pri nakupu oken in vrat, pri vprašan­jih glede vlage in plesni, glede trajnostne gradnje oziroma zelenih javnih naročil, energetske izkaznice stavb oziroma raznih projektov, ki spodbujajo energijsko učinkovitost stavb, glede sistemov ogrevanja, izboljšanja potresne odpornosti, nakupa stavbnega pohištva, gospodinjskih aparatov ... Tako občanom kot strokovni javnosti pa bodo namenjena tudi številna predavanja in pogovorna omizja.

Zelena misija: nova kategorija izdelkov

Prvi dan sejma, v torek, bodo v okviru uradnega odprtja sejma že četrtič podelili nagrado zelena misija. Namen nagrade, ki jo podeljujeta Gospodarsko razstavišče in Združenje lesne in pohištvene industrije pri Gospodarski zbornici Slovenije, je prepoznati in nagraditi izdelke, ki so najbolj trajnostni in do okolja najbolj prijazni. S pojmom okoljske prijaznosti so mišljeni izdelki, ki tako ali drugače pozitivno odstopajo od njim sorodnih, bodisi po svojih tehnoloških lastnostih bodisi da vpeljujejo nove rešitve.

Strokovna komisija pod vodstvom Friderika Kneza z Zavoda za gradbeništvo Slovenije bo pregledala in ocenila vse prijave (zbiranje prijav se je končalo v ponedeljek). Tako kot prejšnja leta bo obravnavala celoten življenjski cikel izdelka – rabo naravnih virov, izdelavo izdelka, njegovo uporabo in razgradnjo ter, ne nazadnje, prispevek podjetja in konkretnega izdelka k večanju ozaveščenosti družbe glede okoljskih tematik. Okoljsko sprejemljivost bo ocenjevala po različnih merilih: kazalnikih življenjskega cikla, kazalnikih vplivanja na družbo in raznolikost življenja ter po kazalnikih tehničnih in okoljskih vidikov (recikliranja oziroma čim manjše izčrpavanje naravnih virov).

Organizator je letos uvedel posebno kategorijo izdelkov s prevladujočim deležem lesa in/ali lesnih tvoriv, saj želi aktivno promovirati les kot enega redkih domačih strateških virov. Hkrati pa želi celotno lesno branžo pognati naprej, k iskanju okoljske optimizacije tudi znotraj lesa in lesnih izdelkov. Druge kategorije so ostale enake: proizvodi za povečevanje energijske učinkovitosti, proizvodi, vgrajeni v stavbe, za učinkovito rabo električne energije (ne vključuje gospodinjskih aparatov), pro­izvodi za izrabo obnovljivih virov energije, proizvodi za učinkovito ravnanje z vodo ali za recikliranje vode, sistemi, ki vključujejo več ocenjevanih elementov (npr. hiša), drugi proizvodi, ki izkazujejo prijaznost do okolja, pa jih ni mogoče razvrstiti v katero od kategorij.

Spomnimo: lani je zeleno misijo prejel Jub za toplotnoizolacijski sistem Jubizol Comfort Cool. Kakor je takrat izbor utemeljil predsednik komisije Friderik Knez, gre za izdelek, ki pomembno prispeva k energijski varčnosti in učinkovitosti, vključuje inovativno komponento, je plod domačega znanja, pa tudi podjetje samo je zelo ekološko naravnano. Komisija je lani podelila tudi eno priznanje, in sicer za izolacijo iz recikliranega tekstila Fonaterm, ki jo je na sejmu predstavilo podjetje Proform. Gre za patentiran inovativen slovenski izdelek, ki nakazuje tudi sinergije med različnimi industrijami (izolacija je izdelana iz odpadnih prevlek za sedeže).

Sproti o dogajanju in novostih

Dogajanje na sejmu bomo podrobno sprem­ljali tudi v uredništvu priloge Deloindom, tako v prihodnjih tiskanih izdajah kot na naši spletni strani. Tokrat smo na naslednjih straneh (od 28. do 30. strani) pripravili pregled izbranih predavanj in pogovornih omizij, ki bodo pod okriljem Gradbenega inštituta ZRMK potekala na sejmu Dom, teme pa bodo zanimive za vse, ki prenavljajo ali gradijo.

Danes se je na spletni strani www.deloindom.si začela nagradna igra z naslovom Weber ima novo barvno karto, ki jo organiziramo v sodelovanju s podjetjem Saint-Gobain Gradbeni izdelki. Več si lahko preberete na 32. strani, informacije iz prve roke pa boste vsi, ki bi radi sodelovali v nagradni igri, dobili na sejmu Dom – na razstavnem prostoru podjetja Saint-Gobain Gradbeni izdelki, kjer bo na ogled tudi celotna nova barvna karta fasadnih zaključnih slojev s 362 različnimi odtenki.

Na sejmu Dom bo v petek, 15. marca, prva javna predstavitev projekta Skoraj nič­energijske hiše (NZEB2021 Doors Open Days), ki ga je finančno podprla evropska komisija v okviru programa Inteligentna energija Evropa, slovenski partner projekta je Gradbeni inštitut ZRMK, medijski partner pa tudi priloga Deloindom. Cilj projekta, o katerem pišemo na straneh 37 in 38, je omogočiti širši javnosti obisk novih in prenovljenih stavb, s poudarkom na skoraj nič­energijskih standardih, zato naj bi v drugi polovici tega leta odprli vrata najmanj 20 stanovanjskih in 10 nestanovanjskih stavb, ki gredo z uporabo tehnologij v smer skoraj ničenergijskih hiš.

Na sejmu Dom se vsako leto predstavlja veliko proizvajalcev in ponudnikov vhod­nih in garažnih vrat. Pri nekaterih smo preverili, kako zagotavljajo kakovost svojih izdelkov in katere novosti lahko pričakujemo na tem področju. Kaj smo izvedeli, si lahko preberete na straneh od 37 do 38.

Pomlad je pred vrati, z njo pa tudi sezona gradbenih in obnovitvenih del. Tisti, ki so v letošnji kurilni sezoni plačevali vrtoglave zneske za ogrevanje, prav gotovo razmišljajo o toplotni izolaciji fasade. Kaj storiti, da fasade sčasoma ne bodo napadle alge in plesni in kako jo sanirati, če so jo poškodovale ptice, na straneh od 46 do 50 piše energetski svetovalec Franc Kalan.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE