12. 9. 2016 | Besedilo: Katja Žnidar | Fotografije: arhiv Celjskega sejma
Sejem MOS 2016: Letos kar 11 Mosovih podjetnih talentov
12. 9. 2016 | Besedilo: Katja Žnidar | Fotografije: arhiv Celjskega sejma
Družba Celjski sejem bo na sejmu MOS letos že šesto leto zapored omogočila brezplačne predstavitve mladim podjetnikom z inovativnimi idejami. Doslej se jih je na tamkajšnjem sejmišču predstavilo 24, letos pa bo priložnost dobilo še 11 mladih inovativnih podjetnikov in podjetij. Desetim iz Slovenije se bo prvič pridružilo tudi mlado podjetje iz Poljske.
Na letošnji natečaj Mosovi podjetni talenti, ki je bil, tako kot že lani, namenjen mladim, inovativnim podjetnikom iz vse jugovzhodne Evrope, se je prijavilo 26 kandidatov. Komisija je pri ocenjevanju upoštevala inovativnost predloga ter ekonomsko-poslovni in trajnostni vidik in na podlagi teh kriterijev izbrala najboljše podjetniške ideje. Vseh enajst podjetnih talentov predstavljamo v nadaljevanju, v petek, 16. septembra, pa bodo na posebnem dogodku med njimi izbrali in razglasili tri zmagovalne podjetniške ideje po mnenju strokovne komisije. Mosovi podjetni talenti se bodo predstavili na skupnem razstavnem prostoru v sejemski dvorani K.
Woodway – modni dodatki iz povsem naravnih materialov
Anja Marčič s podjetjem Eko saja, d. o. o., se bo obiskovalcem sejma predstavila z blagovno znamko WoodWay, pod katero nastajajo unikatni leseni modni dodatki – od lesenih očal, ur, metuljčkov in kravat do raznovrstnega nakita. Navdihuje jih narava z vso svojo raznolikostjo, barvami in materiali.
DotiFly – gojenje ogrožene avtohtone pikapolonice in izdelava mini terarija
S svojo izvirnostjo si je brezplačno predstavitev na sejmu prislužil tudi Klemen Kovač s podjetjem KLE-MEN iz Laškega. Informatik in biologinja sta namreč razvila idejo o gojenju ogrožene avtohtone vrste pikapolonice in izdelavi terarija. Namen projekta je otrokom, starim med štiri in deset let, omogočiti gojenje slovenske pikapolonice kot nezahtevnega hišnega ljubljenčka, s tem pa bi se učili o pomenu ohranjanja te vrste, ki je ogrožena zaradi invazije tujerodne harlekinske pikapolonice.
Spletni portal (tržnica) za inštrukcije
Spletna tržnica inštrukcij, ki jo je za celjsko podjetje Lummie, d. o. o., razvil Matjaž Knez, je unikatna storitev, ki omogoča iskanje inštrukcij vseh vrst. Ponudniki znanja lahko na portalu objavijo oglas, iskalci znanja pa poiščejo ustreznega inštruktorja.
MAKLU – lahko sedežno pohištvo iz kroglic EPS
Klara Kranjec in podjetje MAKLU, d. o. o., iz Radeč bosta na sejmu predstavila inovativno sedežno pohištvo, polnjeno s kroglicami EPS (stiropor). Izdelki so izjemno lahki, zato jih je preprosto prestavljati iz prostora v prostor, razvili pa so tudi zadrgo, ki se uporablja na polnilnem žepu in vreči, izdeluje pa jo slovensko podjetje. Na izdelek je mogoče izvesti logotip, kar omogoča uporabo v promocijske namene.
Okay.si – prva spletna trgovina s ponudbo trajnostnih izdelkov za vsakodnevno uporabo
Okay.si Nadje Keržan in podjetja Ocean Adria, d. o. o. je prva spletna trgovina pri nas, ki združuje priznane svetovne znamke, katerih izdelki so trajnostno zasnovani. Podjetje si prizadeva ozaveščati in prispevati k bolj zdravemu planetu in odgovorni družbi. Namen projekta je ponudba izdelkov, ki omogočajo skrb za dom, ne da bi s tem škodovali naravi.
Serious Blends – proizvodnja in trgovina naravnih začimb
Serious Blends je znamka naravnih začimbnih mešanic, ki nastaja pod taktirko Žana Bračiča in podjetja Serious, d. o. o., iz Jurkloštra. Vizija podjetja je priprava povsem naravnih začimbnih mešanic, brez dodanih konzervansov in ojačevalcev okusa. Ponujajo okusne izdelke višje kakovosti. Začimbe so unikatne tudi zato, ker jih med proizvodnjo nikoli ne skladiščijo.
POZORKO – sistem za spodbujanje aktivne pozornosti
Podjetje Supleks, d. o. o., pod vodstvom Sanje Draksler si je predstavitev na sejmu zagotovilo z razvojem inovativnega sistema Pozorko, ki spodbuja aktivno slušno in vidno pozornost. Komplet vsebuje 100 nalog na kartončkih za temeljna področja učenja (motorika, govor in jezik, branje, pisanje ter predstave), priporočila za uporabo, primer variacije naloge ter kodo za dostop do delovnih listov. Pozitivne učinke uporabe so preverili z desetmesečno raziskavo, premišljeno oblikovanje pa vpliva na motivacijo uporabnika.
SmartNinja – učenje uporabnih IT veščin
Miha Fabjan iz novomeškega podjetja SNIT, d. o. o., je na natečaj prijavil projekt SmartNinja, ki ljudem pomaga odkriti in razviti talente ter veščine na sodobnem IT-področju. Prav tako pomaga podjetjem pri razvoju digitalne pismenosti med zaposlenimi, predvsem na področju novih in trendovskih IT-tehnologij. Podjetje se na letošnjem sejmu ne bo predstavilo.
HOTALIOR – pametni produkt hotelskih namestitev
Edini tuji predstavnik med letošnjimi Mosovimi podjetnimi talenti je poljsko podjetje Travel manager pl. lastnika Filipa Blocha, ki je komisijo navdušil s spletno aplikacijo Hotailor. Gre za ponudnika hotelskih namestitev za poslovna potovanja, ki poleg potovalnega svetovalca, enotnega mesečnega računa za podjetja in najboljših cen na trgu obljublja še, da boste za rezervacijo hotela pri njih potrebovali v povprečju 48 minut manj kot sicer.
WU-LE – proizvodnja lesenih modnih dodatkov
Iz lesa so izdelani tudi modni dodatki, ki jih bo obiskovalcem predstavil Vlado Vučić iz Ožbalta s svojim podjetjem WU-LE. Pod istoimensko blagovno znamko namreč izdeluje lesene zapestnice, uhane, manšetne gumbe, pasove, verižice in ročno izdelane kravate, s katerimi je tudi začel svojo podjetniško pot na svetovni platformi za množično financiranje start up podjetij Kickstarter.
KAKI's – pozitivne sanitarije
Zavod mOBILNO to go, inštitut za razvoj trajnostnih tehnologij iz Kopra, pod vodstvom Davida Kodarina, pa si je brezplačno sodelovanje na sejmu prislužil z inovativnim in trajnostnim produktom KAKI's – pozitivne sanitarije, ki deluje brez uporabe vode in kemije, porabi pa zelo malo energije. Sistem ločuje blato od urina in vsak odpadek posebej predela v uporabno surovino (gnojilo ali biomaso).