Garažna vrata: V skupnih garažah največkrat sekcijska in navojna

Medtem ko imajo pri novogradnji ali obnovi družinske hiše ob izbiri garažnih vrat zelo pomembno vlogo videz, ujemanje z arhitekturo hiše, če je garaža povezana z bivalnimi prostori, pa tudi njihove izolativne lastnosti, smo pred zamenjavo vrat enote v garažah v blokovskih naseljih pred drugačnimi izzivi. Pri več desetletij starih garažah, namenjenih manjšim avtomobilom kot danes, je ključen razpoložljivi prostor.

V starejših blokovskih naseljih lastniki osebnih avtomobilov še vedno raje najamejo ali kupijo zaprto garažo v garažni hiši, če je ta v bližini na voljo, kot parkirišče v skupnih podzemnih garažah. Ločene garaže v nasprotju s skupnimi podzemnimi omogočajo nekaj »zasebnosti« zaradi zaprtega prostora, v katerem je mogoče kaj shraniti. Glede na skromne površine so to največkrat kolo, zimske gume ali druge avtomobilske potrebščine, spretni domači mojstri obliki avtomobila prilagodijo celo ozke shranjevalne police ali namestijo obešala. Majhnim meram garaže pa je pogosto treba prilagoditi tip vrat oz. način odpiranja ter namestitev motorno-krmilnih enot za avtomatsko odpiranje. Prav lažje odpiranje v kombinaciji z večjo varnostjo je navadno prvi razlog za zamenjavo vrat v garažah z ločenimi garažnimi enotami ali pri garažah v spodnji etaži blokov.

Vrste garažnih vrat

Na trgu so na voljo sekcijska, navojna (rolo), dvižna in dvokrilna vrata. Navojna rolo vrata se navijajo in jih vgradijo za ali pred odprtino, zahtevajo pa prostor za navijanje. Dvižna se v enem kosu odpirajo pod strop in zahtevajo prostor za odpiranje, zaradi česar dovoz ne sme biti zaseden. Dvokrilna pridejo v poštev pri posebnih zahtevah, pri odpiranju pa tako kot dvižna zahtevajo prost dovoz. Sekcijska vrata so sestavljena iz lamel (sekcij), ki so med seboj povezane s tesnili in se odpirajo navpično navzgor ali ob steno. Lamele se pri odpiranju in zapiranju »lomijo« in zapeljejo po vodilih. Poznamo sekcijska, ki se odpirajo navpično navzgor, in sekcijska stranska (ki se odpirajo ob steni). Med izvedbami so med drugim v ponudbi fasadna, ki se skrijejo v fasado (imajo leseno ali oblogo iz aluminija), v celoti zastekljena in lesena sekcijska garažna vrata.

!!galerija!!


Zadrege v majhnih garažah

Najpogostejše zadrege pri zamenjavi vrat v takšnih garažah so majhna višina in globina garaže, vodovodne cevi in cevi za centralno ogrevanje na višini preklade, prepreke, kakršne predstavljata dodatna preklada v globini garaže ali podporni zid kot vertikalni naslon. Pri vratih za garaže v spodnji etaži stanovanjskega bloka pa je treba misliti tudi tiho odpiranje, zapiranje, vodenje in pogon vrat.

Pred naročilom vrat se je zato pri upravljavcu bloka ali garaž smiselno pozanimati o pogojih, ki morajo biti izpolnjeni v garažnem objektu, in opredeliti funkcionalnost in namembnost vrat, svetujejo v podjetju Hörmann Slovenija. Med drugim moramo preveriti možnost napeljave elektrike za avtomatsko odpiranje vrat iz skupnih prostorov, če je v svoji garaži nimamo. Ena od možnosti je pogon z akumulatorjem, saj so mehanizmi oziroma pogoni vrat praviloma varčni. Sicer pa je pri vseh tipih vrat mogoče tudi ročno odpiranje in zapiranje, z različnimi zapahi.


Za garažne enote v skupnih garažah sogovorniki največkrat svetujejo vgradnjo dvižnih sekcijskih vrat. Primerna so tudi za objekte, kjer je pomembna čim manjša izguba toplot­ne energije, saj najbolj tesnijo. Za ta tip vrat zadostuje 110 mm prostora na špaletah levo in desno ter višina preklade vsaj 130 mm. Minimalna višina pri tem tipu je 1875 mm, minimalna širina pa 2000 mm. Stisko s prostorom lahko rešijo z navojnimi ali rolo vrati, saj njihova konstrukcija v garaži ohrani kar največ prostora. Predel pod stropom ostane prost in se lahko uporabi za dodatne skladiščne površine ali luč. Oblika garažne odprtine pri navojnih vratih ne igra nobene vloge, lahko je pravokotna, poševne oblike ali s segmentnim in polkrožnim lokom. Kaseta z navojno osjo, v katero se ob odpiranju shranijo vrata, je lahko vgrajena na notranji, garažni, ali zunanji strani vrat. Minimalna širina za montažo je 1000 mm, najmanjša višina pa 1600 mm.

Kdaj vrata z rešetkami

Sekcijska dvižna, enako tudi dvokrilna ali stranska vrata, ki so v skupnih garažah sicer redkejša izbira, so iz pocinkane pločevine, navojna pa iz aluminija. Seveda je pri izbiri treba upoštevati, ali so v objektu zahtevana garažna vrata, ki prepuščajo zrak. V tem primeru so na voljo sekcijska ali navojna vrata z rešetkami.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE