Sejem Tendence: Manj, toda bolje

6. 9. 2013 | Fotografije: Aleksandra Zorko in arhiv sejma Tendence

dodatki za dom, sejem Tendence

Malo naravnega pridiha, malo glamurja in veliko barv, tako bi lahko opisali prihajajoče trende za dekoracijo doma, ki so bili prejšnji teden na ogled na sejmu Tendence v Frankfurtu. Sočasno je potekal prvi sejem eko izdelkov Ecostyle, na katerem sta sodelovali tudi slovenski podjetji Plastika Skaza in Smetumet. Svojo blagovno znamko BelaBela pa je znova predstavila oblikovalka Jana Mršnik.

Svet drobnih dodatkov, s katerimi lahko polepšamo svoj dom, ga popestrimo, mu damo osebno noto, je tako rekoč neskončen. Od povsem uporabnih kuhinjskih pripomočkov, ki so tudi lepo oblikovani, da so lahko hkrati dekoracija, do predmetov, s katerimi oblikovalci poleg svoje nadarjenosti pokažejo še duhovitost. Zraven pa je množica izdelkov na meji kiča, ki jih je treba izbrati nadvse previdno, saj lahko hitro prestopimo na drugo stran dobrega okusa. Če iz tega izluščimo smernice za prihajajočo sezono, lahko rečemo, da bodo letošnjo jesen modni tako izdelki z naravnim pridihom kot takšni, ki pritegujejo pozornost s kričečimi barvami. Na eni strani imamo torej les, kamen, papir in druge naravne materiale, ki se podajo v skoraj vse domove. Tu so v ospredju naravni odtenki – zemeljski, sivi, rjavi. Na drugi strani so predmeti v rdečih, oranžnih, modrih in tudi zelenih, ki izstopajo in so bolj za poudarek. Zelena v vseh mogočih tonih pa bo barva prihodnje pomladi in poletja, so napovedali v oblikovalskem studiu bora.herke, ki se ukvarja z raziskovanjem in napovedovanjem trendov. Pravo nasprotje naravnemu videzu predmetov za dom so vpadljivi, ekstravagantni in že kar malo kičasti izdelki. Orjaške okrasne sklede v živih barvah, poslikani predali, pisane tkanine z živalskimi vzorci. Trenutno so modne sove. Z njimi so potiskana pregrinjala ali okrasne blazine, lahko pa so blazine kar oblikovane kot sovice. Na tkaninah in porcelanu se je pojavil tudi pepita vzorec, ki ga prav tako najdemo med vzorci jesenskih modnih kolekcij.

Kakovost za več desetletij

Ob ogledu množice nadvse prikupnih reči ne moremo mimo besed nemškega profesorja in oblikovalca Hansjerga Maier-Aichena, ki je med vodenjem posebnih oblikovalskih ogledov za novinarje nekajkrat ponovil: »Manj, toda bolje.« V prihodnosti, pravi, naj bi oblikovali manj izdelkov, toda te bolj kakovostne in trajnostno naravnane, da jih bomo lahko uporabljali več desetletij, morda bodo tudi prehajali iz generacije v generacijo. »Vsako leto pošljemo na trg tisoč novih (plastičnih) stolov, ob tem pa nismo razvili novega koncepta sedenja,« opozarja profesor in nadaljuje, da smo zato obdani z neznanskimi količinami plastike, ki povzroča veliko škode. V prihodnosti bomo morali biti po njegovem mnenju pripravljeni plačati več za izdelek z daljšo življenjsko dobo. Največji problem, razmišlja profesor Hansjerg Maier-Aichen, je to, da ob vsej množici novosti nimamo več inovacij, le variacije in izboljšave različnih detajlov. Zato bi morali dati prednost izdelkom, oblikovanim z zavestjo o vplivu na okolje in s tem na ljudi. Prepričan je, da bomo čez deset let na podobnih sejmih, kot je Tendence, predstavljali in občudovali popolnoma drugačne izdelke. Zlasti s poudarkom na ekologiji.

Trajnostno naravnan je tudi novi sejem, ki so ga prvič pripravili v Frankfurtu, to je sejem Ecostyle. Na njem je sodelovalo 76 razstavljavcev iz 15 držav. Nekaj izdelkov različnih podjetij je izstopalo, tudi po mnenju profesorja Maier-Aichna. Recimo nemško podjetje Pandas, ki izdeluje skodelice in krožnike iz bambusa (pravzaprav ostankov bambusa), ki so jih začeli razvijati pred dvema letoma. Kot je povedal predstavnik podjetja, če skodelico odvržeš na kompost, se bo v šestih mesecih popolnoma razgradila. Kaj pa cena? Kot pravi profesor, je treba kupcem razložiti, iz česa je stvar izdelana in kakšna je cena. Za 12-delni komplet različno velikih krožnikov in skodelic iz bambusa boste odšteli 39 evrov.

Rešitev za javne prireditve, na katerih se uporabljajo plastični kozarci, je biorazgrad­ljiva embalaža, ki je izdelana iz koruze. To razvija in oblikuje podjetje Papstar. Med podjetji, ki so se predstavila na eko sejmu, je bilo recimo podjetje Tien Thanh iz Vietnama s košarami iz polipropilena, ki je prav tako razgradljiv material. Gre za tradicionalno ročno pletene izdelke, saj ima Vietnam dolgo tradicijo pletenja košar. Izdelujejo pa jih celo iz starih revij.

Predstavili sta se tudi dve slovenski podjetji, Plastika Skaza in kulturno ekološko društvo Smetumet. Podjetje Plastika Skaza, ki sicer izdeluje plastične kuhinjske pripomočke, je predstavilo koš za biološke odpadke Organko, v katerem zbiramo organske odpadke iz gospodinjstva in iz njih kar v domači kuhinji ustvarimo fermentirano kompostno maso. Koš je izdelan iz reciklirane plastike in omogoča ločevanje odpadkov brez smradu in neprijetnih vonjav. Na sejmu je bil na ogled v različnih barvah in z modnimi potiski.

Kulturno-ekološko društvo Smetumet je, kot pravijo, posledica kritičnega razmišljanja in prevpraševanja o problematiki odpadkov in odnosu družbe do okolja ter soljudi. »S spojem umetnosti, ekologije, oblikovanja in igranja problematiziramo posameznikov odnos do narave, porabe, odpadkov in sodobnega načina življenja.« Aktivneje delujejo od leta 2007. V njihovi delavnici nastajajo unikatne kreacije, ki so izdelane iz skrbno zbranih in očiščenih smeti. Rešitve iščejo znotraj koncepta odpadnega in naravnega materiala. Izbor izdelkov iz svoje ponudbe so predstavili tudi na sejmu v Frankfurtu.

Slovenska oblikovalka Jana Mršnik, ki ustvarja pod blagovno znamko BelaBela, je izdelke razstavljala na delu sejma, ki je namenjen sodobni trendovski dekoraciji. Veliko pozornosti so vzbudile lučke iz modula ena neskončno, izdelanega iz polipropilena. Beli barvi je dodala še namizno lučko v dim­nem odtenku. Na ogled pa je postavila še zaveso in košare iz enakega materiala, večnamenski izdelek Coraltwist in podstavke iz volnene polsti. Sejem je tudi tokrat ponudil nekaj prostora za mlade ustvarjalce, postavil na ogled izdelke, ki so prejeli različne oblikovalske nagrade, za lastnike trgovin pa pripravil delavnice izvirnih zamisli, kako urediti izložbo, da bo pritegnila kupce.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE