Sejem MOS 2013: Energetski svetovalci pričakovali večji obisk

21. 9. 2013 | Besedilo: Taja Velkavrh

energetski svetovalec, EnSvet, MOS 2013

Mednarodni sejem obrti in podjetnosti v Celju je tako kot vsa leta doslej gostil energetsko svetovalno točko, na kateri so strokovnjaki mreže Ensvet občanom brezplačno svetovali o učinkoviti rabi energije in uporabi obnovljivih virov.

Svetovalci mreže Ensvet so na letošnjem sejmu pričakovali večji obisk. Svetovalka Carmen Hladnik Prosenc meni, da je bil odziv obiskovalcev slabši kot prejšnja leta zaradi same umestitve svetovalne točke: »Tudi prejšnja leta smo bili v tej dvorani, a na drugem, bolj izpostavljenem mestu, opazilo nas je več ljudi in so se oglasili pri nas. Letos smo bili bolj skriti, pod stopnišče, ki vodi v zgornje nadstropje dvorane L, zato nas je marsikdo spregledal. Tudi udeležba na predavanjih je bila zaradi slabših označb manjša.« Svetovalec Ludvik Hriberšek pritrdi, da so bili letos res na nerodni lokaciji. Ker je bilo strank manj, pa so se lahko vsaki dodobra posvetili in predlagali konkretne rešitve. »Tako se ljud­je vedno radi vračajo po uporabne nasvete,« doda sogovornik. Na svetovanje so prihajali s pripravljenimi vprašanji in določenim namenom, pred obiskom so se že pozanimali pri različnih ponudnikih in prebrskali splet­ne strani. Večino je zanimalo dodatno neodvisno mnenje. Obiskovalci radi vprašajo tudi za osebno mnenje svetovalcev. Sogovornika se strinjata, da ima subjektivno mnenje veliko vrednost, saj stranka tako dobi primerjavo, na podlagi katere se lažje odloči za najbolj primerno izvedbo.

Svetovalec mora po vsakem sestanku s stranko napisati poročilo o razgovoru z ukrepi, ki jih je predlagal in priporočil. V najpozneje desetih dneh svetovancu po pošti pošlje pred­lagane rešitve. Zgodi se, da svetovalec ob pisanju poročila naleti na podatke, ki jih je spregledal ali bi rad kaj dopolnil. Taki spodrsljaji se dogajajo, vendar jih pravočasno odkrijejo in preprečijo nezadovoljstvo uporabnikov, pravita sogovornika.

Kurilno olje ni več moderno

Približuje se nova kurilna sezona, zato je bilo največ vprašanj o cenejšem ogrevanju in tem, kako bi hišo naredili energijsko bolj učinkovito. Ker je kurilno olje vedno dražje, stranke razmišljajo o spremembi ogrevanja. To sicer sprva zahteva večji finančni vložek, vendar se naložba z leti povrne. Ludvik Hriberšek poudarja, da ima pomembno vlogo pri ogrevanju predvsem dobra toplotna izolacija hiše: »Osnovno pravilo je dobra toplotna izolacija, tako je ne glede na vrsto energenta strošek sprejemljiv.« Dodaja, da je vedno bolj razširjena uporaba toplotnih črpalk in kotlov na vse vrste lesne biomase, predvsem polena in pelete. Poleg tega so ljudi zanimale subvencije in krediti Eko sklada, vendar je Hladnik Prosenčeva opozorila, da so prve za letos že razdelili.

Kritina ali »tovarna sončne toplote«?

Svetovalka je podala primer vprašanja, na katero je stranka od trgovca dobila informacijo, da je kritina, v celoti prekrita s sprejemniki sončne energije, dobra naložba. »Nekateri trgovci zavajajo ljudi in jih prepričujejo, naj celotno streho prekrijejo s sončnimi kolektorji, vendar tako ne gre. Pozimi, ko za ogrevanje potrebujemo največ energije, je sonca manj. V poletnih mesecih pa nimamo kaj početi s toliko vroče vode.«

Tudi Ludvik Hriberšek je dobil nevsakdanje vprašanje: »Stranka živi v hiši, ki je spomeniško zavarovana, zato na njej ne sme izvesti toplotne izolacije. Zamenjala je že okna, vendar se ogreva s kurilnim oljem, ki je velik strošek. Konkretno je želela izvedeti, ali lahko od države pridobi subvencijo, ker ji ta poseg v stavbo ni dovoljen.«

Pri izvajanju projekta Ensvet se trudijo, da bi bila energetska svetovalna služba čim boljša in čim bolj učinkovita, saj so zadovoljni svetovanci motiv za nadaljnje delo. Prav tako želijo imeti vpogled v izvedene ukrepe na stavbah ter druge značilnosti, ki se nanašajo na sanacije. Učinke svojega dela in dejavnosti lastnikov stavb vrednotijo tudi z občasno anketo strank. Na spletni strani navajajo, da anketiranje poteka periodično, pri čemer vsebino vprašalnikov z leti dopolnjujejo. Zbrani podatki kažejo, da imajo največjo vlogo pri posameznih odločitvah finančna sredstva, ki so investitorjem na voljo.

A denar nima vedno zadnje besede, nam je povedal Milan, ki je obiskal energetsko točko v dvorani L v Celju. Njihova hiša je potrebna energijske prenove, zato je želel dobiti čim bolj celovite informacije. »Zanimam se za možnosti na področju ogrevanja in fasadnih sistemov, na svetovanju pa sem želel predvsem izvedeti, kaj vse je treba še narediti, da bo sanacija čim bolj celovita.« Z nasvetom je bil zadovoljen in ga namerava tudi v celoti upoštevati. Dodal je, da si bodo rešitev lahko privoščili, ne nazadnje so ukrepi nujni glede na naraščajoče cene energentov.

Nekateri so v preteklosti že obiskali svetovalnico in se čez nekaj let vrnili po nove nasvete. Eden takšnih je Martin, ki ureja stanovanje za svoje otroke. Dejal je, da bo nasvete zagotovo upošteval, a ne takoj, saj si stroška, ki bi ga zahtevala celovita prenova, za zdaj ne more privoščiti.

Strokovnjaki Ensveta so v predstavitveni zloženki navedli najbolj značilne razmere pri načrtovanju prenove stavb ali novogradnjah, pri katerih menijo, da se je priporoč­ljivo oglasiti v njihovih pisarnah: dvom pri izbiri energijsko učinkovitejših sistemov in naprav, odločanje za manj učinkovite sisteme toplotne zaščite (denimo fasada z manj kot 15 centimetri izolacije ali streha z manj kot 30 centimetri), odločitve glede ogrevalnega sistema, če v preskrbi z energijo ni predvidena souporaba energije sonca ali nadomeščanje fosilnega goriva z obnovljivim virom (toplotne črpalke, lesna biomasa), želja po gradnji sodobne nizkoenergijske stavbe ali pasivne hiše z ustreznim toplotnim ovojem ter s prilagojenimi sistemi ogrevanja in prezračevanja.

Za nasvet ni nikoli prepozno, poudarjajo svetovalci mreže Ensvet, tudi če ste hišo že zgradili ali kupili stanovanje in vas pestijo težave, povezane z udobjem bivanja in rabo energije. Če ste jih zamudili na sejmu, jih lahko čez leto obiščete v svetovalnih pisarnah po vsej Sloveniji. Priporočajo, da se za obisk že vnaprej pripravite in s seboj prinesete vse potrebne podatke o zgradbi, ogrevalnih napravah, porabi goriva, projekte, skice, ponudbe za izvajanje del in predračune. Tako vam bo svetovalec najlažje in najbolj učinkovito pomagal pri iskanju ustrez­nih ukrepov s teoretične in praktične plati. Mreža Ensvet sodeluje tudi v okviru šolskih programov pri pripravi posameznih učnih ur, naravoslovnih dni, strokovnih ekskurzij, praktičnem delu in pri organizaciji energetsko ekoloških krožkov ter s tem o ustrezni rabi energije in varovanju okolja seznanja tudi najmlajše.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE