27. 10. 2011 | Besedilo: Ba. P.
Light + building 2012: do okolja prijazne svetlobne rešitve
27. 10. 2011 | Besedilo: Ba. P.
Največji mednarodni sejem razsvetljave in avtomatizacije stavb, sejem Light + building, poteka vsaki dve leti v Frankfurtu. Naslednji bo sicer šele prihodnje leto (od 15. do 20. aprila), a priprave nanj so v polnem teku. Nanj se pripravljajo tako organizator, Frankfurtski sejem, ki zagotavlja, da bo sejem 2012 še bolj kot prejšnjega zaznamovala energijska učinkovitost, z večjim poudarkom na digitalizaciji luči in celotne stavbe, katere glavni cilj je zmanjšanje porabe energije ob nezmanjšanem udobju za uporabnika, kot tudi slovenski proizvajalci svetil in celovitih sistemov za razsvetljevanje. V Frankfurtu bodo predstavili trende, ki temeljijo na energijsko varčnih tehnologijah.
Proizvajalci seveda ne razkrivajo, kaj konkretno bodo pokazali na sejmu Light + building 2012, poudarjajo pa, da bodo na ogled novosti, med katerimi jih je veliko še v fazi razvoja. Rdeča nit njihovih predstavitev bo vsekakor učinkovitost v najširšem pomenu besede. Dobra zamisel, odlično oblikovanje, sodobna tehnologija in kakovostna izdelava pa so danes že nujni za uspeh na trgu, se strinja pet sogovornikov, ki so se odzvali našemu povabilu, naj razkrijejo glavne poudarke njihovih sejemskih predstavitev. Malce bolj zgovorni so bili, ko smo jih povprašali, zakaj je nujno, da se podjetje predstavlja na takšnem sejmu in kaj od njega pričakujejo.
Kakor pravi Dimitrij Živec, direktor marketinga v podjetju Intra lighting, gre za največji svetovni dogodek na področju razsvetljave, zato je za globalnega proizvajalca svetil navzočnost na njem nujna: »Intra lighting bo imela 200 kvadratnih metrov velik razstavni prostor v dvorani 3.1, ki je rezervirana za najodmevnejša imena. Da so nas umestili tja, smo potrebovali več let.« Pričakujejo, da bodo na sejmu utrdili zaupanje obstoječih kupcev in pritegnili nove, kar bodo podprli s petletnim jamstvom, ki ga med redkimi proizvajalci svetil nudijo za vse svoje izdelke. »V ospredje bomo postavili vrhunske izkoristke svetil, ki so plod dognanj v lastnih laboratorijih, opremljenih z najsodobnejšo opremo. S tem izpolnjujemo svojo zavezo k trajnostnemu razvoju izdelkov in svetlobnih rešitev, ki so prijazne do okolja, varčujejo z energijo in zagotavljajo visoko svetlobno udobje,« še pravi sogovornik.
Silvo Kačar, direktor podjetja Vertigo bird, ki se je v Frankfurtu prvič predstavilo pred šestimi leti, pravi, da v Evropi izmenično bienalno potekata dva sejma, pomembna za njihovo industrijo (poleg sejma Light + building še Euroluce v Milanu): »Sodelovanje na obeh pa je poleg spleta najpomembnejše mesto, kjer se srečamo s partnerji in navežemo nove stike v državah, kjer še nismo navzoči ali pa smo slabo zastopani. Pojavljanje na drugih sejmih prepuščamo lokalnim partnerjem.« »Sodelovanje na prihodnjem sejmu za podjetje pomeni dokončni preboj in uveljavitev statusa globalnega partnerja, hkrati pa umik iz vse bolj težavnega domačega trga. Po Kačarjevih besedah namreč želijo, da bi država spremenila odnos do slovenskih podjetij, ki nastopajo na takšnih globalnih sejmih.
Matej Draksler, vodja marketinga v podjetju Iskra MIS, upa na boljši obisk kot pred dvema letoma, ko jim jo je zagodlo bruhanje islandskega vulkana, zaradi česar je bilo obiskovalcev iz oddaljenih krajev precej manj: »Light + building je najpomembnejši sejem s področja inštalacij v Evropi in eden največjih na svetu. Ponuja priložnost za predstavitev naših novosti s področja inštalacijske tehnike, kot tudi drugih področij, ki jih pokriva naše podjetje, predvsem pa je odlična priložnost za pridobivanje novih kupcev in srečanje s dolgoletnimi partnerji.«
Po besedah Damjana Zupančiča, vodje prodajnega področja v podjetju Tem Čatež, je sejem v prvi vrsti namenjen iskanju novih priložnosti, veliko pozornosti pa bodo namenili tudi utrjevanju vezi s tujimi poslovnimi partnerji, saj v zadnjem desetletju uspešno prodirajo na tuje trge.
Igor Klun, področni direktor prodaje v Iskri zaščite, pravi, da so njihovi motivi za udeležbo na sejmu zajeti v viziji podjetja – postopno pridobivanje 15-odstotnega deleža svetovnega trga na področju izdelkov, ki zagotavljajo varnost ljudi in naprav pred prenapetostmi, ki nastanejo zaradi udara strele ali napak v elektro-, informacijskem ali telekomunikacijskem omrežju: »Usmerjeni smo na prodajo na globalnem svetovnem trgu, kamor prodamo več kot 85 odstotkov izdelkov, največji trg za našo dejavnost pa je ravno nemški trg.« Na razstavnem prostoru pričakujejo potencialne kupce in poslovne partnerje – elektroenergetska podjetja, izdelovalce in projektante sončnih in vetrnih elektrarn, trgovce z električnimi komponentami, ponudnike podatkovnih in TK-storitev. Sogovornik postreže tudi s številkami: »Konkretno pričakujemo 500 obiskovalcev, 100 poslovnih kontaktov in pet sklenjenih poslov.«
Več o predstavitvi slovenskih podjetij na sejmu Light + building 2012 v tiskani izdaji.