1. 2. 2017 | Besedilo: K. Ž./STA
električni avtobus, električni pogon, hibridni avtobus, maribor
V Mariboru na preizkušnji avtobus na električni pogon
1. 2. 2017 | Besedilo: K. Ž./STA
električni avtobus, električni pogon, hibridni avtobus, maribor
V mariborskem potniškem prometu je v ponedeljek začel testno voziti hibridni avtobus, ki ga poganja električni motor. Vozilo odlikujejo nizki izpusti škodljivih plinov, prihranek pri gorivu in tih pogonski motor. Cilj Mestne občine Maribor je namreč posodobitev mestnega potniškega prometa z okolju in potnikom prijaznejšimi avtobusi.
Hibridni avtobus iveco urbanway, ki sam proizvaja električno energijo, je Mestni občini Maribor oziroma njenemu javnemu podjetju Marprom dala na razpolago družba Dualis, ki je zastopnik za prodajo avtobusov proizvajalca Iveco v Sloveniji.
Dvanajst metrov dolgo vozilo, ki sprejme do 72 potnikov in ima tudi prilagojen prostor za invalide, poganja močen električni motor, dizelski motor pa služi izključno za proizvodnjo električne energije, ki se shranjuje v baterijah na strehi vozila. Pred in za avtobusnimi postajami oziroma kadar je hitrost nižja od 20 kilometrov na uro vozi samo na elektriko. "Če se letno dela okoli 60.000 kilometrov, kot je to na primer v Mariboru, je prihranek okoli 40 odstotkov, je pa nabavna cena nekoliko višja," je na novinarski konferenci v Mariboru povedal direktor Dualisa Drago Izlakar.
Vozilo, ki je iz proizvodnje na Češkem prispelo naravnost v Maribor, je začelo voziti na progi številka 7 (Kamnica), pozneje pa bo krožilo tudi na drugih linijah po Mariboru. Testiranje bo trajalo predvidoma tri tedne. V tem času želijo po besedah direktorja Marproma Bernarda Majheniča primerjati to vozilo z ostalimi avtobusi emisijskega razreda euro 6, da bi ugotovili, kakšne so prednosti in slabosti glede tehnologij, stroškov, upravljanja itd. "Naš vozni park sedaj sestavljajo avtobusi na dizelski pogon in stisnjen zemeljski plin, nimamo pa nobenega hibridnega vozila," je pojasnil.
Marprom ima trenutno na razpolago 63 avtobusov. Lani so dobili pet novih avtobusov z dizelskim motorjem, že v kratkem naj bi jih v Maribor prispelo še pet. Pri teh nakupih niso imeli možnosti določanja energenta, zato so bili zaradi najnižje cene izbrani dizelski motorji, v prihodnje pa bi po besedah mariborskega župana Andreja Fištravca radi kupovali tudi električna vozila.
Mestna občina Maribor je bila nedavno tudi izbrana za partnerico v evropskem projektu ELIPTIC (Electrification of Public Transport in Cities), katerega namen je izmenjava dobrih praks z evropskimi mesti, ki že imajo razvit elektrificiran javni potniški promet. Na podlagi te izmenjave bo mesto Maribor izdelalo strokovno študijo, ki bo opredelila kriterije za izbor najbolj optimalnega koncepta nabave električnih avtobusov v naslednjih proračunskih letih.