21. 1. 2016 | Fotografije: Blaž Samec
Restavracija Slon 1552: nežni minimalizem
21. 1. 2016 | Fotografije: Blaž Samec
Lestenci iz svilenih trakov, dizajnerske luči in stoli, stare fotografije, točilni pult iz marmorja, umetniške skulpture, knjižne omare – so le nekateri detajli, ki zaznamujejo interier restavracije Slon 1552. Zasnovala ga je priznana beograjska arhitekta Ksenija Djordjević.
Najstarejši ljubljanski hotel – hotel Slon že nekaj mesecev dobiva prenovljeno podobo. Med zaključenimi projekti je tudi nova restavracija Slon 1552, ki so jo poimenovali po letu, ko je bil Slon prvič omenjen. Tistega leta se je namreč avstrijski vojvoda Maximillian II na poti iz Španije ustavil v Ljubljani, s seboj pa je imel tudi poročna darila, med njimi eksotično žival slona z imenom Sulejman. Na mestu, kjer je počival omenjeni slon, so pozneje zgradili hotel Slon.
Osnovni koncept pri zasnovi restavracije je po besedah arhitekte Ksenije Djordjević bil "nežni minimalizem", postavljen v zgodovinski kontekst. "Cilj je bil ustvariti trendovski, eleganten in nevsakdanji ambient, ki je hkrati neformalen in nevsiljiv, da se v njem dobro počutijo tako starejši gostje, mlada urbana populacija kot tudi poslovni gostje in turisti. In prav to se zrcali v interierju. Vhod, predel ob šanku in del, namenjen bistroju, je bolj dinamičen, namenjen hitrejšim srečanjem, med tem ko je del restavracije, ki je nekoliko dvignjen, bolj eleganten z manj osvetlitve za daljša poslovna kosila, večerje in VIP stranke," pojasnjuje arhitektka.
Za osnovo je, kot še pravi, vzela minimalistični okvir, v katerega je z opremo in detajli vnesla dinamičnost in ustvarila toplino. Siva tla in zidovi, temno rjav strop in zidne obloge po njenih besedah ustvarjajo preprost "zenovski" ambient, k dinamičnosti in neobičajnosti pa pripomorejo posamezni kosi pohištva in izbrani detajli, kot so lestenci in viseča svetila, dizajnerski stoli ter rastline. Za navdih je bilo kultno oblikovanje Ray in Charlesa Eamesa iz petdesetih in šestdesetih let prejšnjega stoletja, sodobni pridih pa interierju dajejo viseče luči britanskega oblikovalca Toma Dixona. Kot pravi Ksenija Djordjević, so poskušali umestiti čim več unikatnih kosov, zato so iskali in naročali dela različnih umetnikov po Evropi. Tako je na primer jeklena skulptura slona izdelana v Madridu, kjer živi in dela kiparka Ana Ðorđević. Tudi lestenci iz jekla in svilenih trakov so njeno delo, izdelali pa jih je skupina umetnikov iz Beograda. "Na ta način se da doseči, da določen prostor postane zanimiv, izven tipičnih okvirjev, ljudje pa si ga zapomnijo," še pravi sogovornica in dodaja, da je med delom na tem projektu potekala nenehna izmenjava idej. In prav odlično sodelovanje, ki temelji na dobri komunikaciji med naročnikom in oblikovalcem, spodbudi dobre rešitve.
V interierju restavracije se zrcali tudi zgodovina hotela Slon. "Hotel Slon je eden najpomembnejših primerov moderne arhitekture v Sloveniji. Ta smer je bila v tistem trenutku, ko so gradili hotel Slon, v celotni regiji napredna in pomembna. Zato je povsem logično, da se arhitektura zgradbe prenese tudi v interier," je še povedala arhitekta, ki je uspela ustvariti udobje restavracij iz svetovnih metropol. Sicer pa je hotel Slon s štirimi zvezdicami in 170 sobami od leta 1996 član ene največjih hotelskih verig na svetu Best Western.