12. 3. 2014 | Besedilo: Aleksandra Zorko | Fotografije: arhiv podjetja
Lično pogrnjena miza
12. 3. 2014 | Besedilo: Aleksandra Zorko | Fotografije: arhiv podjetja
Oblikovalka Urša Nina Cigler, ki jo poznamo po ličnih izdelkih iz volnene polsti, je za podjetje Odeja pripravila kolekcijo dodatkov za dom. Kolekcija vključuje pogrinjke, koške za kruh, košarice za shranjevanje in ženske torbice, vse prikupnih barv za pomladno osvežitev doma in s pečatom oblikovalke.
Sodelovanje se je začelo spomladi 2013 in je od vsega začetka pozitivno, ustvarjalno in sproščeno, pravijo v podjetju, in dodajajo, da so s tem začeli z uresničevanjem odločitve, da okrepijo svoje razvojne aktivnosti in hkrati spodbujajo mlade slovenske ustvarjalce na področju tekstila. "Povabila Odeje sem se zelo razveselila ne samo zato, ker mi takšno sodelovanje predstavlja velik in vznemirljiv izziv, pač pa tudi zato, ker trdno verjamem v povezovanje slovenskih podjetji z dolgoletno tradicijo ter mladimi perspektivnimi oblikovalci in rokodelci, saj Slovenija kar kipi od visoko kakovostnega ustvarjalnega potenciala," pravi oblikovalka Urša Nina Cigler. Pri snovanju novih izdelkov je, kot dodaja, želela, da bi bilo pri skupnem projektu zaznati značaj obeh blagovnih znamk, zato so volneni polsti, ki je njen osnovni material za ustvarjanje, dodali še bombažno blago in prešitje, ki zaznamuje izdelke Odeje.
"Z njihovo ekipo smo od vsega začetka sodelovali tvorno in entuziastično. Vse pomisleke in težave smo hitro in učinkovito odpravljali, vse nove ideje pa smo sproti oživljali in preizkušali. Tehnološke izzive smo prilagajali danim možnostim in iskali najracionalnejše ter najbolj kvalitetne rešitve. Po končanem projektu menim, da smo lahko z rezultati sodelovanja oboji zelo zadovoljni. Razvoj izdelka pa se ne konča na proizvodnih linijah, temveč v trgovinah, kjer upamo na končni, uspešno prestan preizkus - pri kupcih," dodaja oblikovalka.
Barve za nove izdelke so izbrali skupaj, nekatere barvne kombinacije so prilagodili že obstoječim kolekcijam Odeje, nekatere pa izhajajo zlasti iz kombinacij, ki so značilne za oblikovalkine izdelke, ki nastajajo pod blagovno znamko Ursanina - to so zlasti močni kontrasti in pestre barve.
Za sodelovanje z blagovno znamko Ursanina so se, kot pravijo v podjetju, odločili iz dveh razlogov. "Odeja je od nekdaj poznana po unikatnih, barvitih in vrhunskih tekstilnih izdelkih za dom. Pogoj, da ohranjamo prepoznavno odličnost in trgu ponudimo nekaj posebnega, je sodelovanje z dobrimi oblikovalci," pojasnjujejo. Drugi razlog je navdušenje nad blagovno znamko Ursanina, zaradi česar povabili k sodelovanju oblikovalko Uršo Nino Cigler. To sodelovanje, kot še dodajajo, je del njihove strateške usmeritve k domačemu razvoju ter proizvodnji vrhunskih in trendovskih dodatkov za dom. Kolekcijo so prvič predstavili februarja na sejmu izdelkov za dom Ambiente v Frankfurtu. Zdaj so izdelki na prodaj tudi na slovenskem trgu.
Blagovna znamka Ursanina, ki jo je leta 2005 zasnovala diplomirana likovna pedagoginja, je prepoznavna po pestrih barvah, skrbno izbranih kontrastih barvnih kombinacijah ter drobnih aplikacijah. Najbolj prepoznaven izdelek so živobarvni ženski copati iz volnene polsti, s katerimi je oblikovalka začela. Zdaj med izdelki, pod katere se je podpisala, najdemo tudi moške in otroške copate, pa tudi torbice, broške, obroče za lase, balerinke in etuije za pametne telefone. Svojo ustvarjalnost Urša Nina Cigler kaže tudi skozi fotografski objektiv, v katerega pogosto ujame arhitekturne detajle. Doslej se je predstavila na več kot 30 skupinskih in 17 samostojnih razstavah. Pred kratkim so bile na ogled Umirajoče lepotice –serijo fotografij, ki opozarja na nerazumno ravnanje oziroma zanemarjanje meščanskih zgradb na najbolj želenih lokacijah v Ljubljani. Vse je posnela v krogu petsto metrov okoli svojega doma, to je v starem mestnem jedru Ljubljane.