22. 6. 2016 | Besedilo: Aleksandra Zorko | Fotografije: arhiv M Atelje, Andraž Martinšek
Slovensko oblikovanje: M Atelje - sodobno s pridihom tradicije
22. 6. 2016 | Besedilo: Aleksandra Zorko | Fotografije: arhiv M Atelje, Andraž Martinšek
»Les je material, ki lahko pozitivno vzbudi vse naše čute. Na otip je topel, prijetnega vonja, ko potrkamo po njem, prijetno zadoni. V oblikovanju lesa preprosto uživam,« pravi oblikovalec Matic Treven, ki je pred približno dvema letoma odprl oblikovalski biro M Atelje. Pred tem smo že spoznali zanimive izdelke z duhovitimi imeni, kot so miza Piši mi, omarica Beri mi, stol Lect, gugalni konjiček Kulčk in svetila Domek, pod nekatere sta se podpisala skupaj z oblikovalko Dašo Šmid kot Ups! atelje. Zdaj poleg izdelkov iz lesa snuje tudi interierje.
Ljubezen do lesa je, kakor pravi, podedoval po starem očetu, kreativni del tega procesa pa je posledica učnega in delovnega razvoja od otroštva naprej. »Po srednješolski izobrazbi sem lesarski tehnik in imam kar nekaj izkušenj z delom v manjših lesnopredelovalnih obratih. Takšne izkušnje so pri oblikovanju izjemnega pomena. Rad odkrivam nove in stare tehnologije obdelave lesa, ki mi omogočajo več kreativnosti,« pravi Matic Treven in dodaja, da ima doma majhno delavnico z osnovnim orodjem za obdelavo lesa, kjer nastajajo manjši kosi pohištva in izdelki za domačo rabo. Najbolj mu je pri srcu hrastovina, ki jo po njegovih besedah poleg brezčasnega videza odlikujejo tudi odlične tehnične lastnosti. V mizarski delavnici pa najraje dela z orehovim lesom, ki se zelo lepo obdeluje, poleg tega se med njegovo obdelavo sprošča prijeten vonj.
Pred kratkim je za podjetje Demt oblikoval masivno hrastovo pručko, ki se lahko uporablja kot sedež, igralna površina, za odlaganje igrač, mobilnih telefonov, tabličnih in prenosnih računalnikov. »Obliko odlikuje tradicionalna spojna rogeljna vez, ki je v tem primeru unikatne oblike. Roglji so v obliki srca, ki je bila v preteklosti pogosta v umetni obrti. Posebna, a hkrati preprosta konstrukcija omogoča razstavljanje izdelka, tako da se noge snamejo in pospravijo v predalček pod pokrovom pručke,« pojasnjuje sogovornik. Tako jo je mogoče pospraviti v embalažo manjših mer, kar precej poceni in olajša pošiljanje.
»Pručka je element pohištva, ki ima pri nas že dolgo tradicijo in jo najdemo v marsikaterem slovenskem domu. Ker je bila namenjena za poslovno darilo, se nisem sprijaznil z njeno tradicionalno funkcijo. Odločil sem se, da ob sodobnejši interpretaciji oblike posodobim še njen funkcionalni del,« pravi Treven, ki k oblikovanju pristopa zelo sistematsko, analitično in samokritično. »Velik poudarek dajem jasnemu konceptu oz. zgodbi, ki nikakor ne sme vzbujati dvoma o pristnosti. Poskušam dobro prisluhniti željam naročnika in še pred začetkom oblikovanja izluščiti, kaj želim z oblikovanim doseči,« opiše svoj pristop. Na prvem mestu, kot dodaja, je vedno funkcionalnost, ki je prilagojena končnemu uporabniku. Ob tem pa poskuša v vsak izdelek vnesti tudi čustveni naboj. »Čustva so namreč pomemben dejavnik pri prepričevanju potencialnega kupca k nakupu in ne nazadnje veliko pripomorejo k pozitivni uporabniški izkušnji,« razmišlja oblikovalec in že napoveduje nov zanimiv projekt. Pripravlja ga v sodelovanju z mladim in perspektivnim slovenskim podjetjem, ki izdeluje oblazinjeno pohištvo. To bo novo poglavje v njegovi oblikovalski izkušnji, saj se bo prvič podrobneje srečal s tovrstno tehnologijo.