1. 8. 2011 | Besedilo: Gašper Boncelj, Delo
Subvencije za električne avtomobile bi lahko zaživele jeseni
1. 8. 2011 | Besedilo: Gašper Boncelj, Delo
V Sloveniji se že nekaj časa pripravljajo subvencije za električne avtomobile. Sprva so pričakovali, da bodo dosegljive že julija, po zadnjih informacijah iz ustreznih vladnih služb bi jih odobrili po poletnih počitnicah.
O njihovi potrebnosti oziroma o tem, kakšen je najbolj smiseln pristop na tem področju, pa vsi nimajo istega mnenja. V Delu smo že poročali, da bi šlo pri subvencijah za finančna sredstva kupcem tovrstnih vozil, nazadnje se je omenjal znesek 5000 evrov za električne avtomobile, 4000 evrov za priključne hibride in 2000 za električne štirikolesnike.
Po državnih ocenah naj bi letos v Sloveniji nabavili 65 tovrstnih vozil, leta 2012 skupaj 200 vozil, leta 2013 pa do 220 vozil. Subvencije zanje bi znesle 3,5 milijona evrov, kar bi se zbralo na podlagi veljavne uredbe o zagotavljanju prihrankov energije pri končnih odjemalcih, s čimer ne bi bil dodatno obremenjen proračun. Subvencije naj bi bile po prvotnih načrtih dosegljive že julija letos, a jih, kot zdaj kaže, sprejmejo najprej v začetku jeseni.
Nasprotna in različna mnenja
Vsi pa glede subvencij za električne avtomobile nimajo pozitivnega mnenja. Pri nas se je proti subvencijam doslej javno najbolj izrazila Mariborska kolesarska mreža, ki pravi, da je to korak v napačno smer. Med drugim so v svojem sporočilu za javnost navedli, da vidijo prihodnost trajnostnih transportnih sistemov v kolesih in električnih kolesih (e-kolesih) za potrebe urbane mobilnosti na kratkih razdaljah in v javnem transportu na daljših razdaljah. Vladi zato predlagajo, naj namesto subvencioniranja električnih vozil poskrbi za subvencioniranja javnega potniškega prometa in spodbujanje kolesarjenja na delo.
Za mnenje smo povprašali tudi Andreja Pečjaka, ki se v Sloveniji že vrsto let ukvarja s pripravo in predelavo električnih vozil: »Upam, da subvencije ne bodo zaobšle tistih, ki si vozilo sami predelajo ali ga dajo predelati v neko delavnico, niti tiste, ki kupijo rabljeno električno vozilo. Vse prepogosto se zgodi, da so subvencije le voda na mlin velikih, bogatih in močnih.« Pečjak pravi, da obstajajo tudi drugi načini spodbude, na primer nična ali zmanjšana davčna obremenitev, popusti pri registraciji (znižano cestnino že imamo, kar je pohvalno), brezplačna parkiranja (tudi to je ponekod) in več realnih informacij.
Celoten članek o subvencioniranju električnih avtomobilov si lahko preberete v ponedeljkovi tiskani izdaji Dela ali na www.delo.si!