Italijanska zgodba oblikovanja

3. 10. 2013 | Besedilo: Aleksandra Zorko | Fotografije: Aleksandra Zorko

italijanski dizajn, Ambient, oblikovanje, sejem pohištva

Do konca tedna imate še čas, da se odpravite na sejem pohištva Ambient Ljubljana na Gospodarsko razstavišče, kjer si lahko med drugim ogledate tudi razstavo italijanskega oblikovanja. Ta je nastala v sklopu Italijanskega festivala 2013, ki v Sloveniji promovira italijanske blagovne znamke Made in Italy. Italijanski dizajn je poskušal približati slovenskemu občinstvu toskanski arhitekt in oblikovalec Simone Micheli, ki je bil gost okrogle mize, na kateri je sodeloval tudi slovenski arhitekt in predsednik Društva oblikovalcev Slovenije Robert Klun, pogovor pa je vodila Nada Vodušek.

Zelo cenjeni italijanski oblikovalski predmeti odsevajo življenjski slog, tradicijo in hkrati gledajo v prihodnost. V njih sobivajo lastnosti, specifične za Italijo, za deželo in ljudi, pravi Simone Micheli. Na področju oblikovanja se je po njegovih besedah v zadnjih letih veliko spremenilo. Pohištvena podjetja, ki s proizvodnjo ostajajo na domačih tleh, se po njegovem mnenju še vedno trudijo narediti kakovostne izdelke, ki pripovedujejo lepe zgodbe. V prihodnosti, pravi toskanski arhitekt, se bo italijanski dizajn, tisti, ki bo narejen na domačih tleh, približal umetniškim delom, to bodo visoko kakovostni, podpisani in oštevilčeni izdelki. "Slovenija glede na svojo majhnost, že vrsto let izdeluje oštevilčene kose pohištva," je ob tem dejal arhitekt in oblikovalec Robert Klun, ki poudarja pomen dejstva "Made in Europe" (narejeno v Evropi).

Vsak dober dizajn skriva v sebi tudi čustveni element. "Percepcija izdelka je zelo pomembna. To je izkušnja, ki postane ali se vtisne v spomin," je še povedal Micheli, ki še pravi, da je treba danes v svetu oblikovanja zgraditi zgodbe, ki postanejo spomin in ki se dotaknejo srca. Vsak predmet mora imeti po njegovem mnenju neko osebno noto, biti mora edinstven. In, kot ob tem razmišlja predsednik DOS, se slovenski proizvajalci premalo zavedajo, da vsak njihov izdelek piše neko zgodovino. "Oblikovalec postaneš šele takrat, ko se zavedaš, da pri svojem delu vključiš osebno noto," je še povedal Klun.

Nekaj izbranih kosov italijanskega oblikovanja je na ogled na razstavi na sejmu pohištva. Na njej lahko občudujete pohištvene izdelke blagovnih znamk, kot so Emu, Foscarini, Infiniti by Omp Group, Kartell, Molteni, Moroso, Poliform, Prandina, ki so že v prodaji v pohištvenih salonih v Ljubljani, in znamk Adrenalina, SchönhuberFranchi, Valsecchi, ki se na slovenskem trgu predstavljajo premierno. Za nekatere je oblikoval tudi Simone Micheli, ki ima bogate izkušnje, tako na področju oblikovanja kot tudi arhitekture. Njegovo delo obsega številne projekte notranjega in projektnega oblikovanja ter wellness centrov po Evropi in svetu. Predava tudi kot profesor na Polidizajnu in Politehniki za dizajn v Milanu. Leta 1990 je ustanovil svoj arhitekturni biro, leta 2003 pa podjetje Simone Micheli Architectural Hero, ki ima sedeže v Firencah, Milanu in Dubaju. Tako od devetdesetih let prejšnjega stoletja predstavlja edinstveno vizijo arhitekture, notranjega in vizualnega oblikovanja skozi komunikacijo inovativnih oblik mehkih in zaobljenih linij, z različnimi barvami in pogumno ustvarjalnostjo.

Njegove stvaritve so trajnostne in okolju prijazne. "Imajo značilno identiteto in edinstvenost in jih zaznamuje stroga uporaba ekoloških materialov. Njegovo arhitekturo skoraj izključno gradijo italijanska podjetja. Michelijeva dela pripovedujejo zgodbe o italijanskosti, lepoti, edinstvenosti, unikatnosti in odličnosti. Njegova ustvarjalnost zaobjema vse čute in je rezultat izjemne vezi z njegovo zemljo, z vonji in zgodbami, s predhodniki Michelangelom Buonarrotijem, Leonardom Da Vincijem, Masacciom, Pierom della Francesco, ki so s svojimi junaškimi dejanji, s svojimi originalnimi kombinacijami barv in vsebine, postali del njegovega genskega zapisa," pravijo o delu arhitekta in oblikovalca. Ta je bil za svoje delo tudi večkrat nagrajen.

"Italijanski dizajn je s svojo domiselno ustvarjalnostjo podal globalne smernice pri projektiranju in pustil neizbrisno sled v oblikovanju. Genialnost italijanskih arhitektov in oblikovalcev se je združila z obrtniškim znanjem italijanskih podjetij, ki v nenehnem iskanju materialov, oblik in tehnologij vztrajno vlagajo v inovacijo proizvodov, zato da bi jih naredili še boljše, popolnejše. Nastal je pameten in trajen dizajn," so ob okrogli mizi zapisali organizatorji dogodka. To je Agencija ICE Ljubljana, Oddelek Veleposlaništva Republike Italije za gospodarsko promocijo, ki je tudi častni pokrovitelj letošnjega sejma pohištva.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE