Po tednu oblikovanja v Milanu: V znamenju pastelov

17. 4. 2014 | Besedilo: Aleksandra Zorko | Fotografije: Aleksandra Zorko

milano, oblikovanje, pohištveni sejem, pasteli

Množice, ki se vsako leto zgrinjajo v Milano v času tedna oblikovanja, nakazujejo, da nam za svet oblikovanja in pohištvene industrije ni treba skrbeti. Čeprav se govori tudi o vplivu gospodarske krize na to področje, pa dobrih zamisli oblikovalcem še ni zmanjkalo. Tako je dogajanje v središču Milana in na sejmišču Rho ponudilo marsikaj zanimivega tudi za najbolj zahtevne.

Največji mednarod­ni pohištveni sejem i Saloni, v okviru katerega sta bila letos še sejma kuhinj EuroCucina in kopalniške opreme, ki sta bienalna, je v svoji 53. izvedbi v nedeljo zaprl vrata. Zdi se, kot bi vsako leto dogajanje pritegnilo še več ljudi, saj je bila nepopisna gneča na razstavnih prostorih na sejmišču in na različnih lokacijah, kjer razstavljajo tako uveljavljena podjetja kot mlajše generacije oblikovalcev. Moja pričakovanja, kako zanimivo umestiti pohištvo, so izpolnili pri nizozemskem Moooiju. V industrijski dvorani v Zoni Tortoni so svoje stare in nove pridobitve, med katerimi je bil tudi Golden chair slovenske oblikovalke Nike Zupanc, umestili ob velikanske fotografije priznanega fotografa Massima Listrija. Izbrane fotografije notran­josti starih, večnih zgradb. Kot je ob tem dejal Marcel Wanders, oblikovalec, umetniški direktor in soustanovitelj podjet­ja, so v svetu, v katerem vlada novo, želeli videti svoja dela v kontekstu večnosti. In jim je tudi uspelo.

Čeprav pravijo, da so najboljše zamisli na ogled po razstavnih prostorih zunaj sejmišča, pa je tudi to ponudilo kar nekaj lepega.

Barve podrejene materialom

Poleg izstopajočih oblik nekaterih kosov pohištva se zagotovo najbolj zarežejo v spomin barve, pa ne zaradi močnih kričečih odtenkov. Ne, letos je bilo vse v znamenju pastelov. Najbolj priljubljena je bila nežna, lahko bi rekli tudi sprana ali umazana rožnata barva. To so oblikovalci potegnili iz Pantonove sijoče orhideje (ki v sebi združuje tako barvo fuksije kot odtenek rožnate), ki so jo letos razglasili za barvo leta. Družba Pantone, ena od svetovnih avtoritet na področju barv že vse od leta 1963, ko je njen ustanovitelj Lawrence Herbert izumil nov sistem za identifikacijo, primerjanje in združevanje odtenkov, vsako leto izbere eno barvo. Ob bok sprani rožnati so postavili še pastelno mentolovo, številne odtenke sive ter tiste, ki posnemajo barve iz narave, recimo odtenek blata, plesni ali gob. Pravzaprav so barve pod­rejene materialom. Še vedno je kar veliko lesa, ki so ga nekateri pustili v naravni matirani izvedbi, drugi pa odeli v pastelne barve.

Kljub tem trendom so nekatera podjetja zavila v svojo smer. Včasih tako, da so si privoščila živahnejše barve za oblazinjeno pohištvo; še vedno najdemo kose v rumeni, modri, rdeči, vijoličasti, zeleni, prav tako tu in tam kakšen vzorec. Je pa zato več barv pri kosih pohištva, kot so stoli, omarice, predalniki, police. V tem so najbolj izstopali pri Kartellu, ki so svoj razstavni prostor odeli v zlato. Nove izdelke so postavili ob bok starim kultnim kosom, skoraj vsi pa so bili v svetleči se kovinski izvedbi zlate barve. Kot pravijo, gre za nekakšno mešanico med razkošjem, ki ga ponuja zlata, in transparentnimi materiali, po katerih je podjetje prepoznavno.

Pri mnogih oblikovalcih je čutiti vpliv tradicionalnih tehnik izdelave, pa tudi črpanje navdiha pri izbiri barv in vzorcev iz različnih kulturnih okolij.

Elegantne dnevne sobe in mehke postelje

Pastelni vpliv je dosegel tudi spalnice. Postelje so namreč v glavnem mehko oblazinjene in skoraj praviloma v sivih, bež in v katerih drugih nevtralnih odtenkih, prav tako posteljnina na njih. A vse prepričljivo vabijo k udobnemu počitku.

Elegantno in večno delujejo tudi nove dnevne sobe. V njih se ni zgodilo kaj posebej revolucionarnega, podobno kot pri garderobnih omarah v spalnicah. Regali in knjižne police so umirjenih barv in v glavnem odprti, sedež­ne garniture velike in udobne. Veliko več domišljije je pri manjših kosih za te prostore – omarice, predalniki, klubske mizice, te so duhovite in izkazujejo domišljijo oblikovalca, hkrati pa poskrbijo za nekaj osebnega pristopa k opremi doma.

Retrospektive ikon oblikovanja

Precej podjetij je na svojih razstavnih prostorih uporabilo oblikovalske kose iz minulih desetletij, ki so medtem postali ikone oblikovanja. Pri Edri, Vitri, Magisu, Zanotti in še nekaterih drugih so bili na ogled stari, prenovljeni in novi primerki. Ob tem smo si lahko osvežili spomin na številne lepe izdelke, hkrati pa se nam je ponudila priložnost za izpraševanje, koliko novega pohištva sploh prenese prezasičeni trg. V podjetju Carl Hansen & Son so se, na primer, poklonili priznanemu danskemu oblikovalcu Hansu J. Wegnerju, čigar dela uvrščajo med oblikovalsko klasiko iz preteklega stoletja. Njegov stoti rojstni dan (praznoval bi ga 2. aprila) so počastili s posebno omejeno izdajo stolov, ki jih je izbral in preoblekel v črtaste tkanine britanski modni oblikovalec Paul Smith. Paul Smith je izbral njemu najljubše stole in zofo, ki jih je Wegner oblikoval med letoma 1940 in 1960. Črtaste tkanine, v katere so preoblekli stole, je posebej za to priložnost izdelalo prav tako dansko podjetje Maharam.

V Milanu sta v tem času potekala še sejma kuhinj in kopalnic, oba razprodana in tudi dobro obiskana. O trendih v novih kuhinjah in kopalnicah bomo pisali v prihodnjih številkah priloge Deloindom in revije Deloindom+. Tokrat le namig: s temno sivo barvo na stenah kuhinje ne boste zgrešili, še posebno če boste dodali še nekaj naravnega lesa tem­nejših vrst.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE