Pogovor: Greta, Audrey, Amelie

18. 2. 2015 | Besedilo: Aleksandra Zorko | Fotografije: arhiv podjetja Elica

Fabrizio Crisà, kuhinjske nape

O kuhinjski napi ne razmišljamo prav pogosto kot o oblikovalskem kosu, čeprav je nepogrešljiv gospodinjski aparat v vsaki kuhinji. Ponavadi so dokaj izčiščene in nevpadljive. Kuhinjske nape, ki jih oblikuje italijanski oblikovalec Fabrizio Crisà, pa so drugačne. Duhovite, igrive, inventivne in s prikupnimi imeni. Z oblikovalcem, ki prihaja z juga Italije, smo se pogovarjali na sejmu v Milanu.

Industrijski oblikovalec Fabrizio Crisà, ki je diplomiral na univerzi v Rimu, je v podjetju Elica od leta 2005, zdaj je vodja njihovega oblikovalskega oddelka. Ustvarjalnost, občutek za estetiko ter iskanje inovativnih oblikovalskih in tehnoloških rešitev zaznamujejo njegovo delo. Ne skriva navdušenja za zgodovino, umetnost in sodobno oblikovanje.

Kuhinjske nape so poseben gospodinjski aparat, v katerega mora biti vgrajena kakovostna tehnologija. Koliko prostora sploh ostane za lepo obliko?

Dober oblikovalski izdelek mora imeti tako vrhunsko tehnologijo kot lepo obliko. Tehnologija in oblika sta zelo pomembni in v izdelku morata delovati druga z drugo, se dopolnjevati. Oblikovanje brez dobre tehnologije je le oblika, tehnologija brez oblikovanja prav tako ni dobra, saj z oblikovanjem vplivamo na čustva. Govorimo o tako imenovanem čustvenem dizajnu, ki je mešanica oblikovanja in tehnologije.

Oblikovali ste množico zanimivih nap. Kaj vas po toliko izvedbah istega aparata še navdihuje?

V devetih letih sem oblikoval več kot tisoč nap. Navdih najdem v vsakodnevnem živ­ljenju in vsakodnevnih rečeh. Opazujem ljudi, spremljam dogajanje in spremembe v svetu, sledim načinu življenja ljudi. Pravzaprav je živ­ljenje ljudi moj navdih. Nisem umetnik, sem oblikovalec in to je bistvena razlika. Umetniki poskušajo s svojimi deli razkrivati svojo dušo in čustva. Oblikovalci pa se poskušamo približati duši in čustvom uporabnikov.

Nova kuhinjska napa z imenom Ye, ki jo predstavljate tu v Milanu, je izdelana iz inovativnega materiala cristalplant. Zakaj ste izbrali ravno ta material?

Ta material v meni že ob dotiku prebudi čustva. Na otip je zelo nežen in prijeten. Dal mi je možnost, da pokažem nov koncept nap. Napa je na splošno dober oblikovalski izdelek. V naši predstavi je vedno enaka, s katere koli strani jo pogledaš. Z Ye sem poskušal ustvariti dizajn, ki daje občutek gibanja. Ko jo pogledaš, se zdi, kot bi se njena oblika spreminjala.

Gospodinjski aparati, tudi nape, so tradicionalno beli, temni ali inoks. Pred leti ste oblikovali kolekcijo nap v živahnih barvah – rdeči, oranžni, rumeni, zeleni. Kako so bile sprejete med uporabniki?

Ljudje imajo radi barve in si jih tudi želijo. Ko pa se morajo odločiti, izberejo črno ali belo. Ponavadi je tako, da mi pravijo, všeč so mi tvoje nape v barvah, a za svojo kuhinjo bom izbral črno ali belo. Ljudje so negotovi, ko gre za barve, zato se namesto za rdečo, ki jim je všeč, odločijo za belo. Vendar je kljub temu pomembno, da pokažem, da so tudi tu mogoče žive barve. V preteklosti sem vključil kar nekaj živahnih odtenkov, letos pa sem se odločil za bele in pastelne in tako poskušal ustvariti nežnejši trendovski ambient.

Greta, Edith, Audrey, Amelie – vaše nape imajo znana ženska imena. Ste jih vi po­imenovali ali gre za marketinški pristop?

To je odločitev direktorja podjetja. Poskušal sem jih poimenovati glede na oblikovanje, to naj bi bilo navdih tudi za ime. A je direktor dejal, da morajo biti kratka, prepričljiva, privlačna. Tako so nastala imena Greta, Edith, Audrey, Amelie, ki si jih je lahko zapomniti.

Amelie je kot ogledalo v okvirju, Edith in Audrey sta podobni visečim lučem, najnovejša Ye je v obliki črke Y. Ali bi lahko rekli, da kršite ustaljene vzorce, pravila oblikovanja na tem področju?

Vsakič ko oblikujem kaj novega, kršim pravila. Dober oblikovalec mora po mojem mnenju nenehno kršiti pravila. Če razmišljaš po starem, nisi inventiven. Poskušati moraš spreminjati stvari, svet. Z Amelie, napo, ki je videti kot ogledalo v okvirju, sem poskušal povezati klasično in sodobno oblikovanje, ustvariti vez med modernim in večnim dizajnom. Na tem področju je precej zmedena situacija. Ljudje si želijo modernih minimalističnih domov, a kmalu ugotovijo, da niso zadovoljni, da si v resnici želijo nekaj drugega. Zato se je razvila smer, v kateri minimalizmu dodajo nekaj bolj klasičnih kosov oblikovanja ali nekaj elementov, ki imajo več značaja, več barv. Ljudje si kupijo popolnoma belo kuhinjo, potem pa rdeč aparat za kavo. To preprosto potrebujejo.

Arhiv revije Deloindom+.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE