Sejem Tendence v Frankfurtu: Zima bo bela

11. 9. 2014 | Besedilo: Aleksandra Zorko | Fotografije: Aleksandra Zorko in arhiv sejma Tendence

sejem Tendence, dodatki za dom

Manj, toda bolje, pod tem vodilom bi morali nastajati novi oblikovalski izdelki za dom, poudarja nemški profesor in oblikovalec Hansjerg Maier-Aichen, ki je na sejmu Tendence v Frankfurtu vodil posebne oblikovalske oglede za novinarje. Nepopolnost, avtentičnost in poudarek na tradiciji so merila, ki po njegovem mnenju štejejo v oblikovanju, ko na trg vsako leto pride nepregledna množica bolj ali manj kakovostnih izdelkov.

Kako se poudarki priznanega profesorja ujemajo z množico novih drobnih dodatkov za dom, pa je že drugo vprašanje. Najbrž je tudi zato navedel podjetja, kot so Henry Dean, Koziol, Mono, ki že vrsto let sodelujejo na omenjenem sejmu in se lahko pohvalijo z dolgoletno družinsko tradicijo. Ta se kaže tudi v naklonjenosti do lepega oblikovanja in, kljub kriznim časom, v posluhu za lepo oblikovanje. Še več pozornosti je Maier-Aichen namenil mlajšim oblikovalcem, ki so se predstavljali na delu sejma, imenovanega Talents, saj si prizadeva, da bi bili v prihod­nosti takšni izdelki deležni še več pozornosti. V tem izboru je vsako leto kar nekaj inovativnih izdelkov, ki so pravo nasprotje industrijsko izdelanim in nekako osmišljajo sejemsko prireditev.

Les je material, ki je v ospredju v zadnjih letih. Kot smo lahko videli na razstavnih prostorih večjih podjetij in tudi manjših oblikovalcev, to ni material, ki bi bil primeren zgolj za pohištvo, iz njega nastajajo tudi lepi uporabni in okrasni predmeti. Nemški oblikovalec in umetnik Christoph Finkel si je za svoje lesene sklede, ki so že prave umetnine, prislužil prvo nagrado (Hessische Staatspreis für das Deutsche Kunsthandwerk), ki jo podeljujejo že od leta 1951, in s tem osem tisoč evrov nagrade. »Najti poskušam ravnovesje med oblikovanjem in materialom,« pravi oblikovalec o svojem delu. Sklede nastajajo iz kosov lesa z vsemi njegovimi nepravilnostmi. Prav te nepravilnosti oziroma nepopolnosti, kot jim pravi profesor Hansjerg Maier-Aichen, naredijo izdelek avtentičen. Zadnjih štirideset let govorimo le o popolnosti v oblikovanju, pravi profesor, zdaj je čas za nepopolnost, ki pride z naravnim materialom. Tega koncepta se drži tudi mlada oblikovalka iz stekla Alexa Lixfeld, ki prihaja iz Hamburga in je dobitnica druge nagrade na sejmu. Lixfeldova zbira stare lesene module, po njih izdela steklene sklede različnih velikosti in barv ter jih proda skupaj z modulom. Keramika pa je material, ki navdihuje dobitnico tretje nagrade, Christine Ruff. Strokovno žirijo je prepričala s svojimi keramičnimi objekti, za katere je navdih našla v petdesetih letih prejšnjega stoletja.

Toplo udobje in pasteli

Sejem predstavlja oblikovalske trende za prihajajočo sezono. Strnili bi jih lahko v štiri smernice. Pri prvi je v ospredju udobje doma. Pričarajo ga lahko naravni materiali, kot je les, pletenine, ki so še vedno zelo trendovske, manjkati pa ne smejo niti izdelki iz bakra in medenine. Skupaj z udobnimi zofami in starinskimi gugalniki ustvarjajo eklektičen slog.

Druga smernica postavlja v ospredje barve. Če so bili poleti modni pastelni rožnati, modri in mentolovi odtenki, jeseni in pozimi še vedno ostajajo pri vrhu lestvice pasteli, a s pridihom zime, tako nikakor ne morete zgrešiti s sivo ali umazano rožnato. Pravo nasprotje tem nežnim in zabrisanim barvam so izdelki, za katere so oblikovalci našli navdih v tradicionalnih izdelkih z vsega sveta. Veliko je potiskov, vezenin in barv.

Zadnja smernica se ukvarja s praznično dekoracijo, ki postane aktualna decembra pred božično-novoletnimi prazniki. Za letos so napovedali prevlado bele barve, ob bok so ji postavili srebrno in dodali nekaj glamurja z bleščicami. Tako so recimo sove, ki so že nekaj sezon okrasni motiv kolekcij za dom, našle svoje mesto tudi med praznično dekoracijo, seveda bele in posute z bleščicami. Poleg bele bo za praznično okrasje prava izbira paleta zimskih pastelov. Na splošno pa so vsi trendi usmerjeni v celostno podobo doma, k temu težijo tudi oblikovalci in podjetja, saj vse pogosteje širijo svojo ponudbo na čim večji nabor izdelkov.

Sejem je letos po podatkih organizatorja obiskalo približno 35.000 obiskovalcev iz 88 držav, kar je malo manj kot lani, ko jih je bilo okrog 37.000. Poleg sejma Tendence sta potekala sejma Ecostyle in Webchance, za prihodnje leto pa pripravljajo še dva nova vzporedna sejma, Hair & Beauty in Eat & Lifestyle.

-----

Na ogled slovensko oblikovanje

V Frankfurtu sta prvič nastopila tudi slovenski oblikovalec in arhitektka Dejan in Nadja Pfeifer iz Studia Drevo. Sodelovala sta na dveh oblikovalskih predstavitvah: FORM 2014 in Talents. Na svojem razstavnem prostoru, v okviru predstavitve Talents, sta postavila na ogled več izdelkov iz lesa, ki povzemajo principe njunega dela in odnos do materiala, iz katerega so narejeni, lesa. Kot pravita, gre za zanimivo izkušnjo, ki je med drugim prinesla nove prijateljske vezi in nekaj kontaktov ljudi, iz česar se bo morda v prihodnosti porodilo novo sodelovanje. Največ zanimanja so vzbudile Babuške, to so shranjevalne hiške, iz katerih se da sestaviti podobo mesta. Prav te je izbrala tudi strokovna žirija in jih uvrstila na razstavo FORM 2014.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE