Teden oblikovanja v Milanu: Devet zgodb

23. 4. 2015 | Besedilo: Aleksandra Zorko | Fotografije: Aleksandra Zorko

milano, pohištveni sejem, novi trendi

Moja zgodba z Milanom je dolga in dokaj spremenljiva. Začne se z vznesenostjo in pričakovanjem pred odhodom, po nekaj dneh ogledovanja pohištva sledita utrujenost in naveličanost, a ko si noge in glava spočijejo, se izluščijo in v spominu ostanejo lepe zgodbe. Zgodbe, ki izstopajo med množico podobnih, ki presenetijo, ki izvabijo nasmeh. Izbor pohištva in dogodkov z letošnjega 54. mednarodnega pohištvenega sejma vam predstavljamo v devetih zgodbah, ki so se najbolj vtisnile v spomin.

1. Nendo – Japonski oblikovalec Oki Sato, gonilna sila in ustanovitelj studia Nendo, je trenutno eno najodmevnejših imen industrijskega oblikovanja. Leta 2002 je v Tokiu, kjer je diplomiral, odprl biro, tri leta pozneje pa še v Milanu. Zdaj je uveljavljeno ime, brez katerega ni večjih oblikovalskih dogodkov. Da spada tudi med najproduktivnejše oblikovalce, smo se lahko prepričali na razstavi Nendo works 2014–2015, ki je bila v času milanskega sejma na ogled v Museu della Permanente. Po trinajstih letih sodelovanja z novimi izdelki na sejmu je bil čas za razstavo. Več kot sto del za 19 različnih podjetij, ki so jih ustvarili v njegovem studiu samo v dveh letih, so razstavili v popolnoma belem minimalističnem ambientu, značilnem tudi za njegov slog oblikovanja. Oki Sato je prepoznaven po domiselnih in na videz preprostih izdelkih. Na ogled so bila tako dela, ki jih je ustvaril za znana podjetja, kot so Cappellini, Driade, Gebrüder Thonet Vienna, Glas Italia, Lemnos, Moroso, kot drugi projekti in prototipi ter novi izdelki. Med njimi 16 izdelkov, ki bodo maja razstavljeni v japonskem paviljonu na milanskem Expu 2015. Gre za novosti, ki so nastale v sodelovanju z japonskimi tradicionalnimi mojstri. Na fotografiji so Rain bottle (Deževne steklenice), ki so nastale za razstavo v okviru sejma Maison&Objet v Parizu.

2. Nika Zupanc – O oblikovanju naše naj­uspešnejše oblikovalke Nike Zupanc v tujih medijih govorijo le v presežnikih. Oblikovalka je v Milanu s svojimi zamislimi navzoča že vrsto let. Na začetku svoje poti se je predstavila tudi na SaloneSatelite, delu sejma, namenjenem mladim oblikovalcem. Letos smo lahko njene izdelke občudovali na več prizoriščih. Na sejmišču Rho na razstavnem prostoru italijanskega podjetja Bosa je bil na ogled umetniški objekt z naslovom Oh, baby, it is a wild world, ki ga je zasnovala za projekt ANIMAlita. Deset priznanih oblikovalcev je interpretiralo temo živalskosti. V galeriji Rossana Orlandi na dveh ločenih razstavah pa smo si lahko ogledali številne druge njene izdelke. Na prvi je bilo razstavljeno pohištvo, ki je nastalo za britansko podjetje Sé. Druga pa je bila razstava Four Seasons by Nika Zupanc, ki je obsegala njene izdelke, v galeriji Rossana Orlandi predstavljene med letoma 2011 in 2015.

3. Moooi – Posebno doživetje so vsakoletne predstavitve izdelkov nizozemskega podjetja Moooi, za katerim stoji oblikovalec, umetniški direktor in soustanovitelj Marcel Wanders. Tokrat so tako kot lani nove kose pohištva predstavili v industrijski dvorani v Zoni Tortoni. Svoje stare in nove pridobitve so umestili ob fotografije priznanega fotografa Rahija Rezvanija. Portrete ljudi, ki jih je posnel Rezvani, so natisnili na velikanska platna, ob njih pa ustvarili domačne ambiente. V umetniški koncept predstavitve novega pohištva se je vklopila tudi nova kolekcija preprog, ki vsaka zase pripovedujejo svojo zgodbo in si morda zaslužijo svoj prostor na steni, tako kot so jih predstavili v Milanu. Še bolj kot preproge z umetniškim pridihom je pozornost vzbujal orjaški gugalnik, nova stvaritev Marcela Wandersa.

4. Vitra – Med drznejšimi postavitvami na sejmu je bila zagotovo letošnja predstavitev podjetja Vitra, ki je svoje nove in stare izdelke umestilo na lesene palete in kovinske zabojnike ter ustvarilo vzdušje skladišča. Razstavni prostor je zasnoval japonski arhitekt in oblikovalec Jo Nagasaka, ki med drugim oblikuje interierje prodajaln.

5. Barvni poudarki – Med umirjenimi pasteli so se našli tudi živahnejši barvni poudarki, na primer oranžni in rumeni, pri nekaterih podjetjih pa je izstopala tudi rdeče-črna kombinacija. Zlasti manjši kosi (tabureji, počivalniki, zofe, stoli), kar sicer ni nova praksa, so v živahnih barvah. Poleg naštetih še v rdeči, zeleni, rožnati. Pri podjetju Driade so se odločili za oranžno, ki so jo postavili v družbo modre in kovinskih knjižnih polic. Te so poleg lesenih znova našle pot v oblikovanje.

6. Les in pasteli – Umirjena barvna shema je še vedno trendovska. Siva, rožnata, zemeljski odtenki so barve, ki jih lahko uporabimo tako v dnevni sobi in spalnici kot na terasi. V tem konceptu so obvezni še les in naravni materiali, ki ustvarjajo prijeten trendovski ambient. Enega takšnih so pričarali na razstavnem prostoru podjetja Gervasoni s pohištvom za zunanje in notranje prostore.

7. Novo v družbi starega – Kako se skozi čas spreminja oblikovanje, so prikazali pri podjetju Zanotta. Razstavni prostor so oblekli v panoje, na katere so natisnili svoje ikone oblikovanja, in razstavili novo pohištvo v družbi starega, nekaj ikon so tudi osvežili in pokazali v prenovljeni podobi, na primer znamenito vrečo za sedenje Sacco, ki so ji dodali še srednjo in majhno velikost ter jo oblekli v nove vzorce.

8. Sebastian Herkner – Nemški oblikovalec mlajše generacije Sebastian Herkner je morda za koga neznano, novo ime, a gre že za dokaj uveljavljenega oblikovalca, ki je sodeloval s številnimi pomembnimi podjetji, in kot kaže, je vse bolj zaželeno ime pri priznanih blagovnih znamkah. V začetku leta smo lahko na sejmu Ambiente v Frankfurtu občudovali njegove izdelke, ki jih je oblikoval za Rosenthal, zdaj se je v Milanu predstavil z novim svetilom Nebra za podjetje Fontana Arte. Viseče svetilo, ki temelji na LED-tehnologiji, je izstopalo zaradi oblike in uporabe barv, ki je pri svetilih bolj izjema.

9. Lestenci – Nasprotje minimalističnim in izčiščenim svetilom so razkošni lestenci. Sejem svetil Euroluce je ponudil na ogled množico obojih. Lestenci so zanimiva zgodba. Na eni strani so čudovite stvaritve iz stekla, ki si jih lahko predstavljamo le v velikih prostorih z visokim stropom, na drugi pa popoln kič. Lestenec Perseus, ki ga je Marcel Wanders oblikoval za priznanega proizvajalca lestencev Barovier & Toso, spada med elegantne zgodbe s podpisom priznanega oblikovalca. Tudi ti se namreč lotevajo takšnih izzivov in ne zgolj minimalističnih luči.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE