Evropska mreža hitrih polnilnih postaj za električna vozila

Da bi v Evropi pospešili razvoj trga električnih vozil, je Evropska komisija v teh dneh finančno podprla projekt Central European Green Corridors (CEGC), katerega cilj je do konca leta 2015 vzpostaviti gosto mrežo hitrih polnilnih postaj v Avstriji, na Slovaškem in v Sloveniji s povezavami do Münchna v Nemčiji in Zagreba na Hrvaškem.

Med več kot milijon registriranimi avtomobili v Sloveniji je bilo maja lani pri nas registiranih le 374 električnih. Po drugi strani se na Japonskem pohvalijo z več kot 40.000 polnilnimi mesti za električna vozila, medtem ko imajo bencinskih postaj le 34.000; ta številka po podatkih japonskega proizvajalca avtomobilov Nissan vključuje tudi zasebne polnilnice na domovih, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Po podatkih združenja JATO, kjer podrobno analizirajo trende na področju električnih avtomobilov, so v Evropi številke v primerjavi s tradicionalnim avtomobilskim trgom še vedno zelo nizke, a se izboljšujejo. Leta 2013, na primer, je bilo registriranih 200.000 električnih in hibridnih avtomobilov več kot leto poprej, v zadnjih letih pa močno narašča tudi število izključno električnih avtomobilov. Na združenju zato predvidevajo, da bi ob takšnem trendu v Evropi brez težav dosegli cilj 20 milijonov registriranih električnih avtomobilov do leta 2020.

Medtem ko na Norveškem, na primer, vsak mesec registrirajo približno 2000 električnih vozil, v Sloveniji močno zaostajamo. Poleg tega pri nas primanjkuje tudi  javno dostopnih polnilnic za električna vozila; oktobra lani jih je bilo po podatkih spletne strani Elektro črpalke le 119. S takim tempom pa ne bomo dosegli cilja, ki smo si ga zastavili, in sicer, da bomo do leta 2020 vzpostavili mrežo 26.000 polnilnih postaj za električne avtomobile, od tega pa naj bi jih bilo 3000 javno dostopnih.

Da bi v Evropi pospešili razvoj trga električnih vozil, je Evropska komisija v teh dneh finančno podprla projekt Central European Green Corridors (CEGC), katerega cilj je do konca leta 2015 vzpostaviti gosto mrežo hitrih polnilnih postaj v Avstriji, na Slovaškem in v Sloveniji s povezavami do Münchna v Nemčiji in Zagreba na Hrvaškem. Kot so sporočili iz družbe Sodo, sistemskega operaterja distribucijskega omrežja z električno energijo, bo več kot deset močnih partnerjev (med njimi so vodilni proizvajalci avtomobilov, družba OMV, slovaški dobavitelj električne energije ZSE, vlada RS in družba Sodo) s postavitvijo mreže hitrih polnilnic pripomogli k bolj udobni dnevni uporabi vozil na električni pogon.

Partnerji bodo postavili 115 hitrih polnilnih postaj z večstandardno tehnologijo, kar pomeni, da bo zagotovljena kompatibilnost z večino električnih vozil na trgu. »Vse polnilne postaje skupaj bodo predstavljale eno povezljivo omrežje. To pomeni, da bo po vzpostavitvi regionalne mreže hitrih polnilnih postaj v Avstriji, na Slovaškem in v Sloveniji, kot tudi na dodatnih polnilnih mestih na Hrvaškem in v Nemčiji, voznikom in lastnikom električnih vozil omogočeno nemoteno in udobno potovanje onstran meja,« pojasnjujejo v družbi Sodo.

Projekt CEGC je pomemben korak h koordinaciji in sinhronizaciji različnih evropskih projektov. E- mobilnost torej Evropo še bolj združuje, uporaba mreže polnilnih postaj po Evropi tako ni več le vizija, ampak je postala realnost.Študije izpostavljajo povečano integracijo energetskega sistema in potreb voznikov ter poudarjajo potrebo po integraciji z informacijskimi sistemi proizvajalcev avtomobilov, kar bo pripomoglo k nadaljnjemu izboljševanju sprejemanja električne mobilnosti. »Električna energija je gorivo prihodnosti, zato že nekaj časa spodbujamo električno mobilnost tako v nacionalnih kot v mednarodnih projektih in se aktivno vključujemo v obetavne rešitve energijske učinkovitosti in čiste mobilnosti,« je poudaril Wolfgang Anzengruber, predsednik uprave družbe Verbund, največje avstrijske energetske družbe in koordinatorja projekta CEGC.

V Nissanu ocenjujejo, da se bo povpraševanje po električnih avtomobilih v prihodnje še povečevalo, v konkurenčni Toyoti pa prihodnost vidijo predvsem v vozilih na vodikove gorivne celice, ki sicer veljajo za sveti gral zelenih avtomobilov. Poganja jih namreč kemična reakcija med vodikom in kisikom, pri kateri ne nastaja nič bolj škodljivega, kot je voda. Razvoj trga z avtomobili na vodikove gorivne celice na Japonskem so zavrli omejena vožnja omejena vožnja in pomanjkanje ustreznih polnilnih mest. Okoljevarstveniki trdijo, da bi lahko prav krepitev tega sektorja odigrala ključno vlogo pri zmanjševanju emisij toplogrednih plinov in upočasnitvi globalnega segrevanja. Tudi pri nas se zadeve na tem področju premikajo počasi, prvo vodikovo polnilnico smo sicer dobili septembra 2013 na Petrolovem bencinskem servisu v Lescah.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE