Vračanje masivnega lesa

17. 2. 2011 | Besedilo: Aleksandra Zorko | Fotografije: Arhiv sejma IMM in podjetij

sejem IMM, novosti, masivni les, pohištveni sejem, kuhinje, pohištvo

Mednarodni pohištveni sejem IMM v Kölnu je letos postregel z dvema novostma. Pestri in privlačni razstavi novega pohištva, ki se je vsako leto udeležijo številna podjetja, so organizatorji dodali sejem kuhinj LivingKitchen in sejem dekorativnih tkanin Pure Textile. Na IMM sodelujejo tudi slovenska podjetja, in sicer Maremico, Liko Vrhnika in Novoles – Primara, na sejmu kuhinj pa se je predstavilo Gorenje.

Podobno kot na drugih takšnih sejemskih prireditvah tudi v Kölnu veliko pozornosti namenjajo novostim in trendom v oblikovanju pohištva. Kaj novega in lepega torej lahko pričakujemo v tem letu? Kakor so organizatorji poudarili med opisi novih smernic, vse izhaja iz dejstva, da dom postaja čedalje pomembnejši v našem življenju, tudi kot središče druženja s prijatelji, saj naj bi se namesto v lokalih in restavracijah ljudje vse več dobivali doma. K temu, da smo več doma, so seveda pripomogla tudi komunikacijska orodja, kot so pametni telefoni, računalniki in socialna omrežja. A kljub stikom na spletnih straneh ostaja pomembno druženje doma ob dobri večerji, gledanju košarkarske ali nogometne tekme. Zaradi tega je treba poskrbeti za prijeten dom. Izbiramo lahko med novostmi, ki jih vsako leto predstavijo podjetja, zadnje, s kölnskega sejma, sta med drugim zaznamovali kakovost in dobro oblikovanje. To sta namreč zahtevi, ki morata biti izpolnjeni pri vsakem novem izdelku, pravzaprav sta vstopnici na trg. Pri pohištvu je med kakovostnimi merili čedalje pomembnejše tudi vprašanje trajnostnega razvoja. Kupci se namreč sprašujejo o izvoru materiala, iz katerega je neki kos izdelan, od kod prihaja, ali se ga da reciklirati, kakšen vpliv ima na naše zdravje in podobno. In prav takšna vprašanja spodbujajo oblikovalce in proizvajalce, da razmišljajo drugače. Zato ni presenetljivo, da je priljubljen masivni les in da so ga znova začeli pogosteje izbirati tudi oblikovalci. Na sejmu v Kölnu so napovedali vrnitev hrasta, tako za jedilne mize kot postelje in omare. Preporod doživljajo oreh in češnja ter domače sadne vrste, prav tako najdemo izdelke iz svetlejših vrst, kot so bukev, javor, jesen, breza.

Ob lesu so seveda uporabljeni še drugi materiali, na primer steklo, kamen in nerjavna kovina. Steklo se uporablja za ličnice pri kuhinjskih omaricah ter vrata garderobnih omar in knjižnih regalov. Vedno ima pri notranji opremi svoje mesto tudi usnje, bodisi za sedežne garniture in drugo sedežno pohištvo bodisi kot notranjost predalov.

Bela za vse prostore

Bela barva ostaja najpogostejša izbira oblikovalcev pohištva. Toplino ji daje les, poživljajo pa jo stene v živahnih odtenkih, pisani dodatki ali retro vzorci na tapetah, ki se vračajo v naše domove. Barve se vedno najdejo na oblazinjenem pohištvu, tokrat so bili to modri odtenki, od petrolejskega do mentolovega. Na retro kosih, ki se zgledujejo po sedemdesetih letih prejšnjega stoletja, lahko opazimo še oranžne in jabolčno zelene odtenke. Tudi črna je pogosta, tako pri sedežnih garniturah kot garderobnih omarah.

Črte in cvetje

Vzorci se pojavljajo na tkaninah, letos so priljubljeni cvetlični, vsako leto znova pa lahko opazimo tudi črte, grafične vzorce in pike. Tkanine so na eni strani prosojne, na drugi pa bogate in strukturirane. Na splošno velja, da je pri dekorativnih tkaninah moderno marsikaj, tako da lahko vsak najde kaj zase in za svoj slog opreme.

Kuhinja – središče doma

Domača kuhinja naj bi bila velika in odprta, takšno si vsaj predstavljajo proizvajalci, ki so razstavljali na sejmu LivingKitchen. Navadno jo sestavljajo elementi, ki so značilni za profesionalne kuhinje. Gospodinjski aparati morajo biti čim bolj varčni, z veliko funkcijami, po videzu pa lepi in elegantni, tako da se jih ne naveličamo, v nasprotnem primeru jih je treba skriti v velike shranjevalne omare.

Slovenska podjetja v Kölnu

Na omenjenem sejmu je sodelovalo tudi podjetje Gorenje z novo blagovno znamko Gorenje+, v okviru katere so predstavili pečice z elektronskim programskim modulom iChef+. Ta omogoča elektronsko upravljanje pečice na dotik. Na zaslonu na dotik se dostopa do glavnega menija (v katerem lahko nastavite čas, datum in jezik) in potem naprej do različnih programov peke. Pečice bodo slovenskim kupcem na voljo že to pomlad.

V Kölnu se je tretjič predstavilo tudi podjetje Maremico. Kakor je povedal direktor Emil Marinšek, so razstavili modularna ležišča in vzglavnike Leticia. Na razstavnem prostoru so med drugim predvajali videospot, ki prikazuje, kako delujejo, tako da so si obiskovalci laže predstavljali prednosti njihovih inovativnih modularnih ležišč.

»Z odzivom smo bili zelo zadovoljni, saj nam tako obiskovalci kot drugi razstavljavci priznavajo zelo visoko stopnjo inovativnosti,« pojasnjuje Marinšek. Izdelki blagovne znamke Leticia modular so po njegovih besedah v tehničnem pogledu brez konkurence. »Žal je evropski trg zasičen s ponudniki, zato gre prodiranje nanj počasneje, kakor smo načrtovali. Kljub temu smo s tukajšnjim nastopom zadovoljni in bomo nadaljevali strategijo prodora na tuje,« še pravi. Na sejmu je bilo mogoče videti tudi vodne postelje Lectus, ki prav tako prihajajo iz omenjenega podjetja, na ogled so bile na razstavnem prostoru njihovega avstrijskega partnerja ITW GmbH. Po Marinškovih besedah zadnjih pet let povečujejo izvoz vodnih postelj v Nemčijo in Avstrijo, tako da je lani število v tujini prodanih vodnih postelj Lectus preseglo prodajo na slovenskem trgu. Načrtujejo pa že udeležbo na sejmu IMM v prihodnjem letu.

Podjetje Liko Vrhnika je na svojem 45 kvadratnih metrov velikem razstavnem prostoru razstavilo izdelke iz masivnega lesa, ki so namenjeni ekološko ozaveščenim kupcem. Osrednji izdelek oziroma zanimivost, saj je pri obiskovalcih vzbudila veliko navdušenja, je bila po besedah Irene Vide-Prešeren iz omenjenega podjetja miza s klopjo iz masivnega in oljenega tikovega lesa Boros teak, ki jo je oblikoval arhitekt Božo Č. Rozman. Kakor še pravi sogovornica, je bila večina obiskovalcev in poslovnih partnerjev iz Evrope, nekaj z Daljnega vzhoda, pogrešali pa so obiskovalce iz ZDA.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE