Hruška kot Buda, breskev kot žensko spolovilo

20. 8. 2017 | Besedilo: Julijana Bavčar | Fotografije: www.fruitmould.com

gensko spremenjene rastline, zelenjava, sadje, kalupi, kockaste lubenice

Praktični Japonci so že pred desetletji izumili kockaste lubenice, ki jih je laže spraviti v hladilnik, v skladišču zavzamejo manj prostora, pri rezanju stojijo pri miru, poleg tega pa so kupci pripravljeni za »čudež narave« plačati tudi trikrat več kot za običajne. A to je že klasika v primerjavi s hruškami v obliki Bude, črnovijoličastimi jajčevci Frankensteini, breskvicami v obliki ženskega spolovila, srčkastimi jagodami in kumaricami … Za kitajsko podjetje Fruit Muld Co je človeška želja po takšni bizarnosti neizčrpen vodnjak zaslužka. V svetu so namreč vodilni proizvajalec plastičnih kalupov za sadeže, ki jih pridelovalci nataknejo na pecelj rastline, ko je plodič še majhen.

Pravzaprav ni potrebno nič več kot to. S tem ne mislimo, da takšna pridelava ni zamudna, želimo le poudariti, da so trditve, ki jih po spletu kar mrgoli, da gre pri kvadratnih jabolkih, paradižniki, bučah in podobnih inovacijah za gensko spremenjene vrste sadja in zelenjave, iz trte izvite. Na fotografijah si lahko ogledate nekaj standardnih primerov, med katerimi se je uveljavila tudi podoba Donalda Trumpa, kupci pa lahko pri kitajskem podjetju naročijo tudi kalup po želji.

»Prepričevanje« sadja, da bi raslo po človekovi meri, ima že dolgo zgodovino. Navsezadnje so podoben princip kot pri ukalupljanju sadežev, dokler ti med rastjo povsem ne napolnijo modela, uporabljali že pleterski menihi za hruške viljamovke, ki dozorijo v steklenici. Poganjek s komaj nastavljenim plodičem so vtaknili skozi grlo steklenice in jo pritrdili nanj.

Sadeži bizarnih oblik, razumljivo, v trgovinah dosegajo visoke cene, zato se kmetom takšna pridelava izplača. Gojenja kockastih lubenic se je v 80. letih 20. stoletja prvi lotil neki kmet na japonskem otoku Šikoku. Za njihovega izumitelja pa velja japonski grafični oblikovalec Tomojuki Ono, ki je prvo razstavil v galeriji tokijskega nakupovalnega centra Ginza leta 1978.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE