Sejem Agra je bil po ocenah organizatorjev uspešen

26. 8. 2016 | Besedilo: K. Ž./STA | Fotografije: Tadej Regent/Delo

Agra 2016

Sejem Agra, ki je svoja vrata zaprl včeraj, so kot uspešnega ocenili mnogi, od predsednika vlade Mira Cerarja in kmetijskega ministra Dejana Židana do predstavnikov kmetov, živilskopredelovalne industrije in organizatorjev. Po trenutnih ocenah si je sicer letošnje sejemsko dogajanje skupaj ogledalo okoli 125.000 obiskovalcev.

Minister za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Dejan Židan je na novinarski konferenci ob koncu sejma povedal, da je z odzivom zadovoljen, Agra pa je bila s stališča ministrstva uspešna. Vesel je predvsem iskanja novih poti in veselih napovedi, da se bodo cene kmetijskih pridelkov le začele počasi dvigati.

Zelo odmevna, tudi z mednarodnega vidika, je bila po Židanovem mnenju ministrska konferenca Potrošnik ima pravico vedeti, na kateri je velika večina delegacij pritrdila slovenskim razmišljanjem, da je treba potrošniku dostaviti dodatne informacije. "Slovenija ima pripravljene tudi lastne zakonodajne predloge, s katerimi smo pripravljeni iti nad evropski standard, prav tako smo pripravljeni voditi zelo aktiven pogovor z evropsko komisijo," je bil odločen Židan.

Tudi kot vodja programskega sveta je Židan sejem ocenil kot uspešen, posebno pa ga veseli splošna pritrditev, da je proces izgubljanja kmetijskih zemljišč, v zadnjih 25 letih smo jih izgubili 15 odstotkov, ena največjih napak razvoja slovenske države po osamosvojitvi.

Tudi premier Miro Cerar je ob dveh obiskih letošnjega sejma dejal, da je celotni sejem Agra tudi letos zgodba o uspehu, kot njegovo glavno sporočilo pa, da moramo v Sloveniji na eni strani spoštovati tradicijo, izkušnje in vrednote, ki smo jih ustvarili skozi stoletja, na drugi strani pa dati podporo mladim, da ohranjajo in razvijajo kmetije ter s svojim znanjem peljejo Slovenijo naprej. "Povezati moramo mladost in energijo s prihodnostjo, na drugi strani pa ohraniti tradicijo, to slovensko zemljo in kmeta kot steber slovenstva," je v sredo povedal Cerar.

Po prepričanju predstavnika Sindikata kmetov Slovenije Antona Medveda je sejem zanj še vedno praznik slovenskega kmetijstva, po drugi strani pa je razpoloženje med kmeti ta hip turobno, saj se cene pridelkov še ne dvigajo, razmere so nezanesljive, zato se bojijo prihodnosti.

Več optimizma je na sejmu začutila direktorica zbornice kmetijskih in živilskih podjetij pri Gospodarski zbornici Slovenije Tatjana Zagorc, zanimanje obiskovalcev je bilo po njenih besedah večje, sejem pa je izpolnil nalogo, saj je omogočil srečevanja, izmenjavo mnenj in tudi pokušanja.

Da se na Agri še vedno zrcali vse, kar je aktualno v kmetijstvu, agroživilstvu in na podeželju v tem delu Evrope, je prepričan tudi predsednik uprave Pomurskega sejma Janez Erjavec. Glavna značilnost Agre je po njegovem v vsebinah, kakovosti in sodelovanju vseh najpomembnejših ustvarjalcev slovenskega kmetijstva, živilstva in politike, generalno sporočilo pa, da samo optimizem in iskanje novih inovativnih idej ter ohranjanje vrednost lahko vodijo do uspehov.

Čeprav so organizatorji pričakovali več obiskovalcev kot lani, ko si jih je sejem ogledalo okoli 129.000, se bo tokrat ta številka po ocenah ustavila pri približno 125.000.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE