8. 9. 2015 | Besedilo: A. Z./STA
Slovensko oblikovanje v Londonu
8. 9. 2015 | Besedilo: A. Z./STA
Med 23. do 26. septembrom se bo v Londonu odvijal sejem 100% Design, namenjen predstavitvi industrijskega oblikovanja. Na sejmu se bo pod okriljem javne agencije Spirit predstavilo tudi devet slovenskih podjetij v skupnem paviljonu, ki ga je oblikoval arhitekturni studio pod vodstvom Primoža Jeze.
"Slovenija ima vrhunske oblikovalce, kot sta Nika Zupanc in Lara Bohinc. A slovensko oblikovanje je v tujini zelo slabo prepoznano," je na novinarski konferenci v Ljubljani poudaril direktor družbe Donar Matej Feguš. Dvig prepoznavnosti slovenskega oblikovanja je tudi glavni cilj skupnega nastopa podjetij na sejmu 100% Design. Na 100 kvadratnih metrov velikem skupnem razstavnem prostoru oz. paviljonu, izdelanem iz lesa, se bodo predstavila podjetja Gorenje, Gozaga - pro, Donar, Mizarstvo Bolčič, Primus Designs, Lutman Design studio, Tok Tok Furniture, Almira Sadar Studio in Turk M & Z.
Do leta 1990 je bila slovenska oziroma jugoslovanska industrija prepoznavna po oblikovanju in je dosegala rezultate. "V zadnjih 25 letih pa se na tem področju ni naredilo nič ali bore malo,"je poudaril Feguš. Zdaj je čas za korak naprej, je opozoril in izpostavil skupni interes, ki so ga sodelujoča podjetja našla na omenjenem sejmu. "Z nastopom bomo skušali pokazati, da slovensko oblikovanje obstaja, da je lahko prepoznavno in da s tem lahko dosegamo večjo dodano vrednost," je še povedal Feguš. Gre zlasti za dostop do trgov, ki jih zdaj vsako podjetje išče samo.
Izpostavil je izkušnje po dizajnu zelo prepoznavne Danske, kjer se z oblikovalskim pohištvom srečujejo že otroci v vrtcu. Pri nas je glavno merilo cena, nihče pa se ne sprašuje, kaj to pomeni za okolje, prostor in za izobraževanje. Feguš je spomnil še na potrebo po jasni viziji in strategiji, ki bi zajemala obdobje prihodnjih 15 ali več let. "Slovenija te strategije trenutno nima. Ključna je podpora vlade in različnih, tudi izobraževalnih institucij, nujno pa je tudi povezovanje različnih strategij države v smiselno celoto," poudarja sogovornik.
Na sejmu 100% Design se je lani predstavilo nekaj manj kot 450 razstavljavcev iz 40 držav, obiskalo pa ga je skoraj 30.000 ljudi. Slovenija bo nastop na sejmu pospremila s posebnim VIP dogodkom, ki ga bo izvedla v sodelovanju z veleposlaništvom in predstavništvom Slovenske turistične organizacije v Londonu. Skupno bo sejemski nastop z udeležbo stal okoli 100.000 evrov, od česar bo Spirit prispeval nekaj manj kot 60.000 evrov.
Kaj bodo slovenska podjetja postavila na ogled?
Podjetje Donar bo med drugim razstavilo z nagrado Red dot nagrajeni stol Beatnik, vendar tokrat prenovljeno različico z izboljšano obliko, ergonomijo in zvočno izkušnjo. "Pri Donarju so se v minulih letih uspešno prelevili iz proizvajalca pisarniškega pohištva v ponudnika izvirnih rešitev za opremo delovnih in javnih prostorov."
Podjetje Gonzaga - pro, ustanovljeno leta 1998, ponuja integrirano storitev, od svetovanja in inženiringa do proizvodnje različnega pohištva. Na sejmu bo poleg električne višinsko nastavljive mize in novega pisarniškega programa Vista predstavilo tudi program predelnih sten Stonehenge, ki omogoča preprosto oblikovanje pisarniških otokov.
Mizarstvo Bolčič želi bo na sejmu predstavilo svojo blagovno znamko Mitja, ki je poklon preminulemu slovenskemu mizarskemu strokovnjaku Mitji Bolčiču. "Vsi predmeti v kolekciji so natančno izdelani po vnaprej določenem sklopu geometričnih pravil, vseeno pa sledijo zgodbi lesa, ki je bila Mitji Bolčiču pri ustvarjanju vseskozi v ospredju."
Gorenje bo v Londonu predstavilo svoje kuhinjske aparate: vgradno pečico nove generacije, samostoječi hladilnik z zamrzovalnikom in varčno indukcijsko ploščo.
Inovativne kuhinjske pomivalnike bo v slovenskem razstavnem prostoru pokazalo podjetje Turk M&Z s serijo BZ sink solution, to je pomivalnikov iz kaljenega stekla.
Svoj zvočnik za pametne telefone, ki ne potrebuje baterij za delovanje, bo predstavila oblikovalska ekipa Tok tok. Lesen zvočnik je zelen doprinos svetu zabavne elektronike, v katerem se na leto ustvarjajo nepredstavljive količine odpadkov, ki jih je težko reciklirati.
Studio Lutman Design bo razstavilo stojalo za mobilne telefone in tablice iz keramike in orehovega lesa Swich. Ta omogoča brezžično polnjene pametnih naprav z uporabo napredne indukcijske tehnologije. Oba izdelka sta uspešno zbrala sredstva za zagon proizvodnje na platformi za množično financiranje Kickstarter.
Da je vsak kos lesa unikaten in ga je kot takega potrebno predstaviti, je vodilna miselnost podjetja Primus designs, kjer se ukvarjajo z ročnim izdelovanjem uporabnih in dekorativnih predmetov za interier in eksterier. V Londonu bodo predstavili izdelke, ki sledijo naravnim oblikam uporabljenih materialov, zlasti lesa.
S kolekcijo za dom Home collection bo v Londonu prisotna tudi znamka Almirasadar. "Značilnost kolekcije so izdelki s poudarkom na ročnem delu, ki opozarjajo na pozabljene kulturne vrednote, razvijajo čustveno komponento v sodobnem oblikovanju in poudarjajo lokalno pred globalnim."