Na odnos dijakov do okolja vplivajo mediji in družina

Rezultati ankete o odgovornem ravnanju z okoljem, ki so jo v šolskem letu 2012/13 že tretjič zapored izpolnjevali dijaki srednjih šol v okviru kampanje Pozor(!)ni za okolje, so pokazali, da na odnos dijakov do okolja v največji meri vplivajo mediji in družina. Več kot 50 odstotkov dijakov ocenjuje svojo okoljsko zavest kot visoko, spodbudno je tudi, da več kot polovica dijakov zaradi vpliva kampanje Pozor(!)ni za okolje zdaj bolj odgovorno ravna z okoljem.

V anketi je sodelovalo 718 dijakov iz 23 srednjih šol, ki sodelujejo v kampanji Pozor(!)ni za okolje. Lastno okoljsko zavest je 43 odstotkov dijakinj in dijakov ocenilo kot visoko, 39 odstotkov kot srednjo in 12 odstotkov kot zelo visoko. Le malo več kot tri odstotke jih meni, da je njihova stopnja okoljske zavesti še vedno slaba, dobra 2 odstotka pa, da je zelo slaba. Nekoliko slabši so bili rezultati ocenjevanja stopnje okoljske zavesti pri sošolcih: le 21 odstotkov dijakov meni, da je okoljska zavest njihovih sošolcev visoka, kot zelo visoko jo je ocenilo malo več kot štiri odstotke dijakov. Največ dijakov (skoraj 58 odstotkov) meni, da so njihovi sošolci srednje okoljsko ozaveščeni.

Največ (45 odstotkov) anketiranih dijakov je odgovorilo, da na njihovo okoljsko zavest najmočneje vpliva njihova družina, sledijo mediji (31 odstotkov), nekaj vpliva na njihovo okoljsko zavest imajo tudi učitelji (11 odstotkov) in sošolci (4 odstotke).

Na vprašanje »Kako ocenjuješ ravnanje z odpadki na šoli v primerjavi s preteklim šolskim letom?« je več kot polovica dijakov odgovorila, da opazijo izboljšanje. »Podatek je spodbuden, saj kaže pozitivne učinke kampanje Pozor(!)ni za okolje. Kar 31 odstotkov dijakov je povedalo, da odkar sodelujejo v kampanji, odpadke bolj vestno ločujejo, medtem ko se jih je 29 odstotkov zaradi kampanje začelo truditi, da povzročijo čim manj odpadkov. Glede na to, da je prav zadnje prvi in najpomembnejši korak pri obravnavi problematike zmanjševanja količine odpadkov, verjamemo, da kampanja deluje v pravi smeri ozaveščanja in informiranja dijakov,« je povedala vodja projekta Pozor(!)ni za okolje Anja Komatar iz družbe Goodyear Dunlop Sava Tires.

Večina anketiranih dijakov se zaveda pomena ločevanja odpadkov; skoraj dve tretjini (64 odstotkov) jih meni, da je ločeno zbiranje odpadkov nujno potrebno in koristno. Spodbuden je tudi odgovor na vprašanje »Kdo je odgovoren za pravilno ravnanje z odpadki?«, saj se kar 84 odstotkov dijakov zaveda, kako pomembna je pri tem vloga posameznika. Veliko odgovornost za pravilno ravnanje z odpadki so dijaki pripisali tudi komunalnim podjetjem (38 odstotkov) in državi (27 odstotkov).

Kako so dijaki odgovorili na ostala vprašanja v raziskavi, pri kateri so sodelovali Fakulteta za organizacijske vede Univerze v Mariboru, Društvo Ekologi brez meja, Šolski center Kranj in Goodyear Dunlop Sava Tires, si lahko preberete v poročilu raziskave.

Namen kampanje Pozor(!)ni za okolje je ozaveščanje dijakov in širše skupnosti o pravilnem odnosu do okolja. V šolskem letu 2013/14 združuje že 44 partnerskih organizacij, med katerimi je tudi ministrstvo za kmetijstvo in okolje ter več kot 12.000 dijakov iz 26 srednjih šol. Kampanja mlade na zanimiv in inovativen način spodbuja k odgovornejšemu ravnanju z okoljem prek tem, kot so ločevanje odpadkov, recikliranje, ponovna uporaba, varčevanje z naravnimi viri ...

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE