Pop-up dom: Dom slovenskega oblikovanja

12. 11. 2012 | Besedilo: Aleksandra Zorko | Fotografije: Jože Suhadolnik/Delo

oblikovalci, meščansko stanovanje

Staro meščansko stanovanje na Vegovi ulici v Ljubljani v teh dneh živi v čisto posebnem ozračju. Pravijo mu Pop-up dom. Izvirno pohištvo, s katerim je opremljeno, ustvarja mladostno, živahno in prijetno domovanje s klasičnim meščanskim pridihom, ki ga dodajo visoki stropi in veliki prostori. In čeprav je videti kot dom, je v resnici trgovina, saj je vsa oprema naprodaj.

Več kot štirideset mladih slovenskih oblikovalcev se tako predstavlja s svojimi izdelki in ponuja zanimivo rešitev v časih, ko večinoma poslušamo in prebiramo, kako podjetja propadajo, še zlasti tista, ki se ukvarjajo s proizvodnjo pohištva.

Pop-up dom je nastal na pobudo Oblikovalskega kolektiva Rompom in drugih mladih slovenskih ustvarjalcev s področja oblikovanja. »Namen projekta je, da s skupno vizijo in v skupnem prostoru nastopimo s ponudbo oblikovno in tehnološko dovršenih izdelkov lastne proizvodnje. Tako imajo izdelki večji potencial in omogočajo jasen pregled nad kakovostjo sodobnega domačega oblikovanja ter dolgoročno pomenijo uveljavitev slovenske kreativne industrije kot pomembnega dela kulture in gospodarstva,« pojas­njujejo sodelujoči.

Pop-up dom je nastal po vzoru koncepta Slovensko stanovanje iz šestdesetih let prejšnjega stoletja, v okviru katerega so se slovenska pohištvena podjetja enkrat na leto povezala in popolnoma opremila prototipno stanovanje. Tako so tudi mladi slovenski oblikovalci za mesec dni v celoti opremili stanovanje, hkrati pa v njem vzpostavili prostor za prodajo in druženje. Kupci imajo torej priložnost videti, preskusiti in doživeti izdelke v realnem okolju, v njihovi funkciji, in ne le kot razstavne eksponate. Če je komu kakšen kos všeč, ga lahko kupi in odnese domov.

»Izkušnja nakupa je tako nadgrajena v doživetje in predstavlja nov življenjski slog, nov način razmišljanja, povezovanja in sodelovanja, način življenja v skupnosti, ki se vse bolj uveljavlja med mlajšimi generacijami,« pravijo mladi oblikovalci.

Po besedah Jurija Loziča iz Oblikovalskega kolektiva Rompom jim je po tem, ko so s starim, a prenovljenim pohištvom opremili bar Bi-ko-fe, ostalo še kar nekaj kosov. Odločili so se jih prodati in dražba, ki so jo pripravili, se je končala zelo uspešno. Zanimanje za nekoliko drugačno pohištvo, kot ga lahko kupimo v pohištvenih centrih, je bilo veliko, zato se je zdelo logično, da bi morali zamisel nekako nadaljevati. Sprva so razmišljali o trgovini, nato o konceptu stanovanja trgovine, kjer je nakupovalna izkušnja malo drugačna, saj ljudje posamezne kose vidijo v okolju, ki je podobno njihovemu domačemu. Ko se jim je ponudila priložnost, da v zameno za prenovo kuhinje in kopalnice dobijo za mesec dni na voljo stanovanje, so jo zgrabili in se lotili dela. Kakor pravi Jurij Lozič, so bili vsi »prisiljeni« aktivneje pristopiti k projektu, poiskati obrtnike, ki bi jim lahko izdelali posamezne kose pohištva. Pri tem so ugotovili, da je nastal velik razkorak med oblikovalci in proizvajalci oziroma obrtniki, ki so vzpostavili odklonilen odnos do njih. Ker se jim je oblikovanje zdelo predrago, je bilo to prvo, kar so zaradi krize črtali na seznamu stroškov. Zdaj, pravi Ložič, morajo mladi oblikovalci začeti od začetka, vzpostaviti vez in poiskati tiste, ki se zavedajo, da je oblikovanje pomemben del pohištvene verige. Pri uresničevanju zamisli Pop-up doma so jih nekaj že našli in upajo, da se bo sodelovanje nadaljevalo tudi v prihodnje.

In kaj lahko preizkusite in kupite v Pop-up domu? Pravzaprav skoraj vse za dom, od drobnih dodatkov, kot so keramični izdelki, okrasne blazine, do večjih kosov, kot so knjiž­na omara, kavč, postelja, različne garderobne omare, stoli, fotelji, jedilna miza, pa tudi slike, dekorativne nalepke in celo oblačila in torbe. Z obiskom in odzivom so nadvse zadovoljni, saj so že kar nekaj stvari prodali, med obiskovalci pa niso zgolj mladi, ampak tudi starejše generacije.

Projekt so popestrili z različnimi dogodki in druženji: z brezplačnim arhitekturnim svetovanjem, kulinaričnimi dogodki, glasbenimi večeri, predavanji. Po 18. novembru 2012, ko bo Pop-up dom zaprl svoja vrata, bodo pohištvo, ki bo ostalo, preselili na spletno stran.

---

Pop-up dom na Vegovi 2 v Ljubljani lahko obiščete do 18. novembra 2012, in sicer vsak dan med 10. in 20. uro, ob sobotah pa med 10. in 15. uro.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE