ZPS: Za elektriko in plin plačamo preveč

27. 8. 2014 | Besedilo: K. Ž.

ZPS, elektrika, plin, zamenjaj in prihrani

Zveza potrošnikov Slovenije je prepričana, da slovenski potrošniki za elektriko in plin plačamo preveč. Zato vabi vse slovenske potrošnike k skupinskemu nakupu električne energije in zemeljskega plina. Kampanja s sloganom »Zamenjaj in prihrani« ima cilj pod okriljem ZPS združiti čim več potrošnikov v Sloveniji , ki jih zanima zamenjava dobavitelja energije in zanje doseči čim boljšo ponudbo, brez skritih stroškov in vezave. »Več nas bo, večja bo naša pogajalska moč, večje prihranke bomo lahko dosegli«, poudarjajo na ZPS.

Potrošniki se lahko prijavijo in tako sodelujejo v skupinskem nakupu preko spletne strani www.ZAMENJAJinPRIHRANI.si do 15. oktobra 2014. Dodatne informacije so na voljo tudi na www.zps.si in na brezplačni info liniji 080 80 22.

Zamenjava dobavitelja energije v okviru kampanje ZPS »Zamenjaj in prihrani« je preprosta, brezplačna in nezavezujoča. Sodelovanje je omogočeno vsem potrošnikom, ki so gospodinjski odjemalci električne energije in zemeljskega plina na področju Republike Slovenije, ne le članom ZPS.

Potrošniki plačamo (pre)več

»Zadnji podatki o gibanju cen potrjujejo vtis, da potrošniki plačujemo preveč. Čeprav so se cene elektrike v Sloveniji zniževale, so se tiste, ki veljajo za podjetja, znižale občutno bolj kot tiste, ki veljajo za potrošnike,« je izpostavila Breda Kutin, predsednica ZPS in dodala: »Število menjav dobavitelja pri potrošnikih je prvič od liberalizacije naprej začelo padati, trend je ravno nasproten tistemu pri poslovnih odjemalcih.« Tudi primerjava končnih cen za odjemalce z veleprodajnimi cenami energije kaže na neugoden razplet za potrošnike, poudarjajo na ZPS.

Evropski potrošniki prihranili preko 135 mio EUR

Skupinski nakupi energije so novost za slovenske potrošnike, ne pa za potrošnike v številnih evropskih državah. »V dosedanjih devetih akcijah kolektivnega nakupa energije, ki so jih organizirale potrošniške organizacije, članice BEUC, so EU potrošniki prihranili preko 135 mio EUR, vendar pa velja poudariti, da so skupni prihranki še večji. Kampanje za kolektivne nakupe namreč spodbudijo dobavitelje, da ponudijo boljše ponudbe in pogoje, je izpostavila direktorica Evropske potrošniške organizacije, BEUC, Monique Goyens in dodala: »A skupinski nakupi so le del zgodbe. Potrošniki potrebujejo podjetja, ki spoštujejo pravila igre, kot so roki zamenjave dobavitelja, in regulatorje, ki spodbujajo konkurenčnost na trgu energije.« Pri naših sosedih Avstrijcih je dobavitelja energije zamenjalo 70.000 gospodinjstev, pri Italijanih pa pravkar poteka že drugi skupinski nakup v 12 mesecih, izpostavljajo na ZPS.

Skupinske nakupe podpirajo Evropska komisija, ACER - Agencija za sodelovanje energetskih regulatorjev in tudi Agencija za energijo

»Agencija za energijo pozdravlja vsako novo aktivnost, ki bi lahko spodbudila konkurenco na trgu z elektriko in zemeljskim plinom, prispevala k ozaveščanju odjemalcev pri poznavanju delovanja energetskega trga in jih spodbujala k bolj aktivni vlogi na trgu,« so poudarili na Agenciji za energijo.

Trije ključni koraki kampanje

Na licitaciji, ki bo 16. oktobra 2014, bodo lahko sodelovali vsi ponudniki elektrike in plina, ki so izrazili interes za sodelovanje in potrdili, da se strinjajo s pogoji skupinskega nakupa in opredeljenimi lastnostmi ponudb (npr. navzgor omejena cena za 12 mesecev, nobenih sankcij za odstop od pogodbe ali skritih stroškov, pravočasno obvestilo o ceni po poteku 12 mesecev).

Potrošniki, ki se bodo prijavili za sodelovanje v skupinskem nakupu, bodo po licitaciji prejeli oceno prihrankov v primeru zamenjave in ponudbo.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE