5. 5. 2017 | Besedilo: K. Ž./STA
kakovost živil, prehranski izdelki, primerjalna analiza, dvojna kakovost, hrana
Rezultati primerjalne analize prehranskih izdelkov predvidoma do konca junija
5. 5. 2017 | Besedilo: K. Ž./STA
kakovost živil, prehranski izdelki, primerjalna analiza, dvojna kakovost, hrana
Na ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano pričakujejo, da bodo rezultati pregleda trga prehranskih izdelkov - primerjalne analize nekaterih prehranskih izdelkov - znani do konca junija. Trenutno poteka postopek javnega naročila, so pojasnili na ministrstvu.
V okviru analize se bodo pod lupo znašli izdelki, ki bodo primerljivi z izdelki, ki sta jih testirali Češka in Slovaška. To bodo predvidoma mlečni, mesni, ribji, čokoladni in pekovski izdelki, pijače, kava in začimbe, so povedali na ministrstvu.
Uprava za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin je medtem že izvedla pregled ponudbe živil različnih znanih blagovnih znamk, ki jih ponujajo različne trgovske verige. Pri pregledu označb na živilih je bilo ugotovljeno, da se pod isto blagovno znamko tržijo živila, ki se glede podrobnosti v hranilni sestavi med seboj razlikujejo - na primer po deležu kakava, količini sladkorja ali vrsti maščobe.
Za preverjanje hranilne sestave z analiznimi preskusi je bilo izbranih 11 živil, za vsako vrsto živil sta bila odvzeta dva vzorca - skupaj torej 22 vzorcev. Z analizami preverjajo skladnost označbe s hranilno sestavo živila, rezultate pa pričakujejo sredi maja.
PREBERITE ŠE: Dvojna kakovost hrane iste blagovne znamke tudi pri nas?
Že nekaj časa javnost razburjajo rezultati primerjalnih analiz enakih izdelkov, ki so jih naredile nekatere države srednje in vzhodne Evrope in so pokazale na slabšo kakovost izdelkov v teh državah kot na zahodu. Kmetijski ministri EU so se v začetku marca dogovorili, da bodo te očitke preverili s testiranjem na evropski ravni.
Kmetijski minister Dejan Židan je že pred časom za nesprejemljivo označil, da bi kdorkoli razumel, da obstajajo potrošniki dveh kategorij, torej potrošniki, ki si zaslužijo izdelke boljše kakovosti, in drugačni potrošniki.
Multinacionalke delno različno sestavo argumentirajo, da se s tem prilagajajo regionalnim okusom in tudi kupni moči posameznim trgom. "Oba argumenta sta sprejemljiva, če je to na embalaži označeno. Če pa ni, gre za zavajanje potrošnikov," je sredi marca poudaril minister.