30. 1. 2017 | Besedilo: K. Ž./STA
Po sadje in zelenjavo po novem kar v spletno tržnico
30. 1. 2017 | Besedilo: K. Ž./STA
Občina Ajdovščina je pripravila spletno aplikacijo virtualne tržnice, s katero začenja novo poglavje pri podpori lokalnim kmetom. Virtualna tržnica kmetijskim pridelovalcem odpira nove prijeme v trženju, saj povezuje kmetijske proizvajalce in kupce.
Aplikacija je po besedah vodje občinskega oddelka za gospodarstvo in razvojne zadeve Občine Ajdovščina Janeza Furlana zasnovana na filozofiji, da ponudbo spodbuja in poganja povpraševanje. Zato je usmerjena na kupca, ki s pomočjo oglasa povprašuje po lokalnih dobrinah - sadju, zelenjavi, v prihodnje tudi po izdelkih.
Aplikacija na objavljene oglase ponudnikom odgovarja s sporočilnim sistemom SMS, obvešča jih o oglasih, o naročilih oziroma sprejetju ponudb v realnem času.
Aplikacija je brezplačna
Projekt virtualne tržnice temelji na sodobni komunikacijski tehnologiji in je novost v Sloveniji. Za razvoj aplikacije, gostovanje na strežniku in zakup 20.000 sporočil SMS je ajdovska občina namenila 16.000 evrov.
"Aplikacija je na splošno namenjena tudi vsem, ki želijo kupovati lokalno pridelano hrano, po principu 'z njive do mize' oziroma skozi pobudo Kilometer 0," je še poudaril Furlan. V brezplačni aplikaciji lahko sodeluje vsak, ki se vanjo prijavi.
Princip delovanja
Virtualna tržnica, ki je dostopna na naslovu http://spotted-pink-cow.viviotech.us/, ni zasnovana kot komunikacija med enim kupcem in enim ponudnikom, pač pa kot komunikacija med enim kupcem in mnogo ponudniki. Ponudniki z oddajo svojih ponudb med seboj tekmujejo, kupec pa lahko med oddanimi ponudbami izbira. S pomočjo aplikacije in oddanih ponudb mu je omogočena nekakšna avkcija naročenih dobrin.
Po sprejemu ponudbe aplikacija samodejno obvesti tako izbranega kot tudi neizbrane ponudnike ter samodejno kreira elektronsko naročilnico.
Namenjena je predvsem lokalnim pridelovalcem sadja in zelenjave, z nadgradnjo pa bo kasneje možna prodaja tudi drugih lokalnih izdelkov. Na drugi strani je namenjena tudi kupcem, ki povprašujejo po dobrinah. Prednosti aplikacije bodo prišle prav predvsem kuhinjam javnih zavodov, ki dnevno naročajo večje količine lokalnih pridelkov sadja in zelenjave.