"S tem je zagotovljena pravna varnost lastnikov nepremičnin tudi za podatke, ki so bili v preteklosti evidentirani le z vprašalnikom," so sporočili iz Geodetske uprave RS (Gurs).
Po 22. novembru se podatkov o legi in obliki stavbe, o površinah, dejanskih rabah delov stavb in letnicah izgradnje ne bo moglo več spreminjati prek vprašalnikov. Za spremembo teh podatkov bo treba naročiti elaborat geodetske storitve pri geodetskem podjetju ali projektantu.
Vpis stavbe v kataster stavb je potreben v roku enega meseca po zaključku gradnje oziroma ob začetku uporabe take novogradnje. Lastniki bodo vlogo za evidentiranje z izdelanim elaboratom morali oddati na najbližjo geodetsko upravo.
Preverite evidentirane podatke o svojih nepremičninah prek javnega vpogleda v podatke o nepremičninah dostopnega na portalu e-prostor.
Lastniki pa bodo lahko tudi po 22. novembru še vedno sami spreminjali podatke za stavbo o priključkih (elektrika, kanalizacija, vodovod, plin), o letu obnov (fasada, streha), o materialu nosilne konstrukcije in o tipu stavbe ter podatke o delu stavbe glede leta obnove (okna, inštalacije), dvigala, višine etaže, številki nadstropja in upravnika.
A teh podatkov ne bodo mogli več spreminjati prek spletne aplikacija, ampak bodo morali izpolniti vprašalnik registra nepremičnin, ki je dostopen na spletni strani Gursa. Ta bo nato o vpisu podatkov iz vprašalnika izdala odločbo. "S tem je zagotovljena pravna varnost lastnikov za vse podatke o stavbah in delih stavb, tudi za podatke, ki se spreminjajo le z vprašalnikom," so pojasnili.
Lastnikom priporočajo, naj preverijo evidentirane podatke o njihovih nepremičninah prek javnega vpogleda v podatke o nepremičninah dostopnega na portalu e-prostor. Če so podatki ustrezno evidentirani, pa čeprav samo v registru nepremičnin na osnovi vprašalnikov, lastnikom ni treba storiti ničesar, sporočajo.