Povprečno gospodinjstvo na mesec prejme 2,6 kg oglasne pošte

15. 10. 2019 | Besedilo: K. Ž./STA

papir, odpadki, reklame, okolje

Povprečno slovensko gospodinjstvo v poštni nabiralnik na leto prejme 32 kilogramov nenaslovljene oglasne pošte oziroma reklam, vsa gospodinjstva skupaj pa kar 20.000 ton takih pošiljk letno, je pokazala raziskava Ekologov brez meja. Ti potrošnikom svetujejo, naj se odpovedo prejemanju reklam in storijo nekaj dobrega za okolje.

Ta nevladna organizacija je maja in junija v treh gospodinjstvih v Ivančni Gorici, Laškem in Mengšu dnevno spremljala količine, pogostost in "pošiljatelje" oglasnih letakov, ki jih gospodinjstva prejemajo v poštne nabiralnike. Takih oglasnih letakov se na leto nabere za približno 20.000 ton, kar predstavlja skoraj polovico vseh nastalih kosovnih odpadkov v državi v letu 2017.

Najbolj priljubljen dan za pošiljanje je ponedeljek

Raziskava je pokazala, da je med oglaševalci najbolj priljubljen dan za pošiljanje tovrstne pošte ponedeljek, ko so gospodinjstva povprečno prejela sedem kosov reklam oz. 239 gramov nenaslovljene oglasne pošte. Najmanj tovrstne pošte so prejela ob petkih, povprečno 1,5 kosa ali 83 gramov.

Največ oglasnih sporočil gospodinjstva prejmejo med prvim in petim dnevom v mesecu, povprečno pet kosov oz. 184 gramov na dan. Najmanj take pošte pride v nabiralnik med 26. in 31. dnevom v mesecu, in sicer povprečno 2,9 kosa oz. 113 gramov dnevno.

Povprečno gospodinjstvo v enem mesecu prejme nenaslovljeno oglasno pošto 31 različnih oglaševalcev, skupno pa so v dveh mesecih v vseh treh krajih zabeležili 86 različnih oglaševalcev, od katerih jih je pet poseglo po recikliranem papirju oz. papirju iz odgovornih virov.

Dve tretjini letakov od trgovskih verig

Dve tretjini oz. 65 odstotkov vseh oglasnih letakov prihaja od trgovskih verig na drobno s pretežno prodajo živil, sledijo prodajalci pohištvenih izdelkov s 24-odstotnim deležem. Med bolj zastopanimi oglaševalci po pošti so še prodajalci električne in elektronske opreme, drogerije in prodajalci tekstila.

Le pet jih uporablja recikliran papir

Od zaznanih 86 oglaševalcev jih le pet uporablja recikliran papir ali papir iz odgovornih virov.

Pri proizvodnji papirja se po pojasnilih Ekologov brez meja uporabljajo številne nevarne kemikalije, ki vplivajo na zdravje ljudi in okolice. V nekaterih državah se za izdelavo papirja porabi več kot 10 odstotkov vse porabljene pitne vode, od leta 2003 do 2013 so se nedotaknjene gozdne površine zmanjšale za 7,2 odstotka, deloma tudi zaradi sečnje za izdelavo papirja.

Oglasni papir, ki ga uporablja večina oglaševalcev, za recikliranje ni najboljši, saj vsebuje premalo kakovostnih celuloznih vlaken, zato ga morajo pri recikliranju mešati z drugim papirjem.

Nalepko za prepoved uporablja le četrtina

Ekologi brez meja tako pozivajo gospodinjstva, naj se odpovedo prejemanju oglasnih letakov, storijo nekaj dobrega za okolje in se posledično osvobodijo odvisnosti od marketinških sporočil.

Pred nezaželeno oglasno pošto se gospodinjstva lahko zavarujejo z nalepko Agencije za komunikacijska omrežja in storitve RS (Akos), ki so jo dostavljalci pošte dolžni upoštevati. Ta je za 42 centov na voljo na vsaki pošti.

Akosova nalepka je na voljo od leta 2003, od takrat se jih na leto proda približno 35.000. Nalepko trenutno uporablja približno četrtina oz. 206.155 gospodinjstev, so sporočili Ekologi brez meja. Njena uporaba je v zadnjih letih konstantna, opaža pa se povečana uporaba v času poletnih dopustov - takrat jo prilepi mnogo uporabnikov, ki jo nato ob povratku z dopusta odstranijo, so še navedli Ekologi brez meja.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE