8. 12. 2011 | Besedilo: Ba. P.
Embalaža iz naravnih materialov za ekološke in druge izdelke
8. 12. 2011 | Besedilo: Ba. P.
Ekološki in drugi izdelki slovenskih pridelovalcev na policah Mercatorjevih trgovin bodo od januarja prihodnje leto pakirani v embalažo iz naravnih materialov, ki jih je mogoče reciklirati. Idejne rešitve za embalaže, izdelane iz do okolja prijaznih surovin, so delo oblikovalcev Mie Mikuš, Klare Zalokar, Klemena Zupančiča, Martina Gustinčiča in Ane Doles.
Zmagovalno idejno rešitev embalaž, v katerih bodo pakirani ekološki in drugi izdelki slovenskih pridelovalcev in kmetov, so za ekonatečaj, ki sta ga v skladu s smernicami trajnostnega razvoja pripravila Mercator in časnik Finance, oblikovali Mia Mikuš, Klara Zalokar in Klemen Zupančič. Za izhodišče so vzeli naravne materiale, ki jih je mogoče reciklirati. Drugo mesto si je prislužil Martin Gustinčič, tretje pa Ana Doles. Natečaj je potekal od konca julija do začetka oktobra, med šestimi prispelimi idejnimi rešitvami za embalaže je sedemčlanska komisija izbrala tri finaliste, zmagovalca pa so izbrali Mercatorjevi kupci.
Kakor je povedala izvršna direktorica upravljanja blagovnih znamk v Mercatorju Manja Lampe, so si v družbi med drugim zadali cilj, da bodo imeli do leta 2015 na policah trgovin 200 izdelkov lokalnih kmetij in pridelovalcev. Z novimi embalažami, ki naj bi jih predvidoma začeli uporabljati v začetku prihodnjega leta, želijo zagotoviti učinkovite, cenovno ugodne in do okolja prijazne rešitve za manjše pridelovalce in slovenske kmetovalce. Pritegniti želijo čim več lokalnih proizvajalcev in pridelovalcev sadja, zelenjave, mesnih in mlečnih izdelkov in izdelkov suhega programa. Povpraševanje za proizvodnjo embalaž bodo poslali tako domačim kot tujim proizvajalcem. Izbrani proizvajalec bo moral upoštevati merila trajnostnega razvoja in zagotavljati kakovosti izdelkov, njihovo varnost in sledljivost.
Po besedah članice komisije in bodoče uporabnice nove embalaže Irene Orešnik iz sirarstva Orešnik imajo kmetje zelo omejeno izbiro embalaže, saj se ta prodaja v večjih količinah ali pa je zelo draga. Izdelki v dragi embalaži pa težje dostopni potrošnikom. Kmetje želijo, da bi se v izbrano embalažo pakirali kakovostni izdelki, tako da bodo potrošniki na policah opazili razliko med ekološkimi in drugimi izdelki, je še dodala.