Kuhinje: Lepe, udobne in preproste za vzdrževanje

12. 2. 2013 | Besedilo: Aleksandra Zorko | Fotografije: Arhiv sejma IMM in podjetij

kuhinje

V sodobnih domovih ni več ločenih bivalnih prostorov. Kuhinja, jedilnica in dnevna soba so del skupnega odprtega tlorisa. Prav tako kuhinja ni omejena zgolj na pripravo hrane, ampak v njej poteka družabno življenje, pogosto prav ob kuhanju. Ergonomija, funkcionalnost, energijska učinkovitost in udobje so glavne lastnosti sodobne kuhinjske opreme, ki so jo predstavili na nedavnem sejmu kuhinj LivingKitchen v Kölnu. Na njem sta sodelovali tudi dve slovenski podjetji, Gorenje in Svea.

Modne so kuhinje odprtega tlorisa z delovnim otokom in visokimi vgradnimi omarami. Po videzu so izčiščene tako v materialih kot barvah. V glavnem so bele, sive, antracitne in zemeljskih odtenkov, toplino jim daje les, ki se je v zadnjih letih vrnil med priljubljene materiale, pa ne zgolj kot imitacija, ampak v čisti, surovi obliki. Največkrat so iz masivnega lesa delovni pulti in manjše površine na omaricah ter predalih. Seveda se za izčiščenimi linijami gladkih površin skrivajo najsodobnejši gos­podinjski aparati, pri katerih sta v ospredju energijska učinkovitost in preprosta uporaba.

Po besedah industrijske oblikovalke Hane Sevšek iz podjetja Gorenje Kuhinje so na sejmu v Kölnu najbolj izstopale barve in funkcionalnost. »Enake barve in dekorji so se ponavljali pri skoraj vseh proizvajalcih. Barv, kot so zelena, rumena, vijoličasta, ni bilo opaziti. Zato pa je bilo veliko bele, barve kapučina, rjave, antracitne in črne v mat izvedbi,« strne svoja opažanja s sejma industrijska oblikovalka. Modne so tudi akrilne ličnice, prav tako steklena vrata, priljubljeni so vgrajeni ročaji z različnimi profili. Ti dajejo kuhinji prav posebno obliko in eleganco. Nekateri proizvajalci so, še omeni Sevškova, želeli prikazati kuhinje prihodnosti. Te imajo del delovnega otoka nastavljivega po višini, veliko skritih predalov, v katerih so vgrajeni dodatki za shranjevanje jedilnega pribora, začimb in drugih kuhinjskih pripomočkov.

Za vse eksponate v Kölnu je bila značilna tudi dobra zasnova osvetlitve, tako v prostoru kot pri samem pohištvu. To omogočajo LED-svetila, ki so lahko vgrajena v omarice, tako da osvetljujejo njihovo notranjost ali delovni pult. Pravzaprav jih je mogoče vgraditi kamor koli in tako s svet­lobo ustvariti prijetno ozračje.

Les za domačnost

V središču pozornosti je tudi les. »Les pri kuhinjskem pohištvu postaja vse temnejši. Zagotovo bo v prihodnosti znova trendov­ski venge, vendar z drugačno strukturo, kot smo je vajeni zdaj,« pojasnjuje mag. Darja Kocjan, direktorica področja komerciale v podjetju Svea. Na sejmu je bilo po njenih besedah veliko tudi bele barve v kombinaciji z lesnimi dekorji. Postavitve so bile največkrat preproste in so poudarjale čistost linij.

Med izbranimi vrstami lesa je bil še posebno pogost hrast. »Lahko bi rekli, da naravni les s svojimi 'napakami', grčami, vnaša občutek pristnosti in žlahtnosti,« meni Kocjanova. V kuhinji se lahko vgradi na različne načine in mesta, na primer v elemente, na pult, zaključne stranice, stenske obloge ali zdaj zelo modne odlagalne regale.

Sicer pa so, kakor pravi Hana Sevšek, še vedno trendovske kuhinje v beli, rjavi, antracitni in črni barvi ter v kombinaciji z lesom. Med materiali prevladujejo furnir, akril, steklo in omenjene barve v mat izvedbi. Vedno manj je lakiranih površin.

Trendi v domačih kuhinjah

Ob ogledovanju lepih in velikanskih kuhinj na sejmih se vsakič znova vprašamo, koliko takšnih bi lahko videli v domačem okolju in koliko kupci upoštevajo smernice, ki jih narekujejo oblikovalci in proizvajalci. »Ambienti doma so veliko manjši, slabše osvetljeni, kakor jih vidimo v revijah in na sejmih. Po izkušnjah iz prodaje lahko rečemo, da kupci sledijo trendom pri barvah, dekorju, ročajih, oblogah, medtem ko so postavitve še vedno dokaj klasične,« odgovarja Hana Sevšek.

Po besedah Darje Kocjan prihajajo trendi k nam z zamikom. V tujini so zdaj modne barve v mat izvedbi, pri nas je še vedno v ospredju visoki sijaj. Vendar sogovornica pripomni, da se že čuti večja spoštljivost do naravnih materialov in odgovornost do narave. Les z vsemi svojimi prednostmi zdravega bivanja in dobrega počutja je bil v ospredju tudi v kuhinji, ki jo je Svea predstavila na sejmu v Kölnu, to zavest pa poskušajo čim bolj prenesti v prodajne salone po Sloveniji.

Po njihovih izkušnjah kupce sicer zanimajo trendi, vendar je za izbiro modela in postavitve po najnovejših smernicah potrebno nekaj poguma. »Kuhinja kupca pritegne s svojo obliko in barvnimi kombinacijami. Seveda je pomemben tudi znesek, namen­jen za novo kuhinjo, izbira materialov, kupci so pozorni na vodila, tiho zapiranje,« našteva Kocjanova glavne dejavnike, ki vplivajo na odločitev za nakupu. Ljudje med tednom nimajo veliko časa za kuhanje, zato pa si ga vzamejo ob koncih tedna in takrat je priprava hrane povezana z druženjem. Zato mora biti po njenem mnenju kuhinja lepa na pogled, uporabna in preprosta za vzdrževanje. Sicer pa je pri najnovejših modelih poudarek prav na dobrem počutju in čim preprostejši uporabi.

»Pri snovanju kuhinje je zelo pomembno, da upoštevamo tloris prostora, funkcionalnost, razsvetljavo, svoje potrebe in navade. Če upoštevamo vse našteto, bo kuhinja zadovoljila naša pričakovanja in se zlila z našim življenjskim slogom,« povzame Sevškova.
 

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE