»Naša zgodba sodelovanja z naročnikom je edinstvena, saj z njim sodelujemo že dolgih petnajst let. V tem času smo uspeli zgraditi medsebojno zaupanje, ki temelji zlasti na spoštovanju in neprecenljivi medsebojni podpori. Najpomembnejše je bilo naročnikovo zaupanje, da bomo ohranili tradicionalne azijske elemente kljub modernejšemu, bolj umetniškemu pridihu restavracije,« pravi arhitektka in direktorica arhitekturnega biroja GAO arhitekti Petra Zakrajšek, ki je skupaj z arhitektko Tjašo Najvirt zasnovala interier omenjene restavracije.
Inspiracija za projekt je bil po njenih besedah arhitekt Kengo Kuma, velikan japonske arhitekture, ki jih je navdahnil s svojim doživljajskim pogledom na igro svetlobe in senc. »Veliko časa smo namenili tudi prostorskemu ravnovesju in harmoniji, ki prav tako izhajata iz japonske filozofije oblikovanja. Naš končni cilj pa je bil zlasti ustvariti topel interier, v katerem obiskovalcu nudimo odmik od osvetljenega vrveža nakupovalnega središča in mu ponudimo prijetno in umirjeno oazo, ki je tu samo zanj,« pojasnjuje arhitektka.
Pri snovanju interierja restavracije so se po besedah Zakrajškove opirali na kontraste in ritme polnega in praznega dela fasade, ki dajejo delni uvid v notranjost restavracije ter s tem privabljajo poglede in potencialne stranke, hkrati pa restavracijo skrijejo pred hrupnim in razsvetljenim delom nakupovalnega središča. »Ta fasadna stena je predstavljala nekakšno polprosojno pregrado, ki se igra s svetlobo in na tleh ustvarja zanimiv, dramatičen vzorec. Želeli smo si tudi ostati zvesti azijskemu navdihu restavracije, a ga povzdigniti višje od tradicionalnih azijskih restavracij, ki jih lahko vidimo v Evropi. S to mislijo smo zasnovali eleganten in glamurozen interier, ki je moderen in topel, a vendarle v svojem bistvu ohranja pridih Azije,« poudarja arhitektka.
In kateri so tisti elementi, ki poudarjajo azijski pridih. »To so zagotovo keramične vaze in drugi tradicionalno azijski keramični kosi, ki kraljujejo na visečem poličniku v osrednjem delu restavracije. Azijskemu duhu pa smo se približali tudi z izbiro visečih luči ter tapetami, ki se poigravajo z azijskimi vzorci, ki v ambient vnesejo nevsiljivo dinamiko,« odgovarja Zakrajškova.
Glavni poudarki interierja so po njenih besedah leseni elementi, ki so jih oblikovali v sodelovanju z Mizarstvom Trunkelj. To je lesena fasada, ki so jo oblikovali z mislijo na bambusove gozdove. Postavljena je v obliki tradicionalne kitajske pahljače, na talni površini pa ustvarja dramatično igro svetlobe. »Veliko časa smo se ukvarjali tudi s krožnimi oblikami šanka, ki kažejo identiteto prostora in napovedujejo koncentrične, dinamične oblike v nadaljevanju interierja,« še pojasnjuje Zakrajškova.
V restavracijah je zelo pomembna osvetlitev in tudi v tem primeru so ji namenili veliko pozornosti. Pri načrtovanju in oblikovanju osvetlitve so sodelovali s studiem A2HKR. »Pri odločanju za osvetlitvene elemente smo se držali načela, da obiskovalec svetlobe ne vidi, ampak jo začuti kot nekaj toplega in nežnega. V vidno polje smo postavili zgolj viseče luči, ki slogovno spominjajo na tradicionalno azijske papirnate lampijone. Naš cilj je bil poustvariti prijeten ambient s toplimi barvami, ki dopolnjujejo jedi, ki jih restavracija ponuja, in zaključenim družbam omogočajo preživljanje prijetnih intimnih trenutkov,« je še povedala arhitektka Petra Zakrajšek.
PREBERITE ŠE: Interier lokala Landerik: Poklon prostoru