Interier lokala Landerik: Poklon prostoru

31. 5. 2019 | Besedilo: Aleksandra Zorko | Fotografije: Miran Kambič

interier, Gao arhitekti, Landerik, oblikovanje

V arhitekturnem biroju Gao arhitekti so se tokrat lotili zasnove interierja lokala Landerik v starem mestnem jedru Ljubljane. Ustvarili so topel in hkrati živahen interier, ki se navezuje na prostor in hrano, ki jo strežejo v lokalu. Za celostno podobo blagovne znamke pa so poskrbeli v biroju Klun komunikacije.

"Pri oblikovanju interierja novega lokala Landerik smo izhajali iz funkcije in potenciala danega prostora, njegovih prostorskih parametrov ter vizije naročnika in blagovne znamke Landerik," pojasnjuje arhitekta Petra Zakrajšek iz biroja Gao arhitekti in dodaja, da so se želeli pokloniti prostoru, ga nadgraditi in poudariti dobre plati, kot so visoki stropovi in oboki.

"Oboke smo nežno osvetlili, njihovo mehkobo pa nadgradili z okroglimi ogledali v rjavih tonih, ki prostor tudi vizualno razširijo," pravi sogovornica. Prostor, v katerem je lokal, je namreč ozek in dolg, zato so bili pri zasnovi interierja funkcionalno precej omejeni. Temu je botrovala tudi odločitev o klopeh ob straneh prostora, saj so na ta način dosegli tlorisno najboljši izkoristek. To dolgo potezo klopi na obeh straneh vhodnega dela preseka oz. popestri dvignjen pult iz hladno valjane pločevine, nad njim pa luč iz naplavin, ki jo je posebej za ta prostor izdelal oblikovalec Dejan Pfeifer iz Studia Drevo.

Preplet interierja z blagovno znamko

Naročnik si je po besedah Zakrajškove želel interier, ki izhaja iz blagovne znamke Landerik, ki so jo celostno zasnovali v biroju Klun komunikacije. "Izhodišče podobe blagovne znamke je Slovenija. Črpali smo iz njenih lepot, slovenske krasilne umetnosti in naravnih bogastev. Česar koli se bo gost dotaknil ali s čimer koli bo stopil v stik, vedno bo našel stilizirana polja in ogromno detajlov, sestavljenih iz drobcev narodne dediščine," pojasnjuje zasnovo grafične podobe Ana Klun iz biroja Klun komunikacije. Logotip je po njenih besedah presek domačnosti in elegance. "Zaznamujejo ga prečiščene linije, ni sestavljen iz črk, ki bi jih našli v kateri izmed knjižnic, temveč so bile oblikovane izključno za uporabo v tem primeru. Je nežen, a hkrati deluje mogočno, nagajivo zavita nogica v črki R razrahlja ostrino, doda mehkobo in toplino, kar ustvari občutek domačnosti," še pravi sogovornica in dodaja, da z izbranimi barvami pričarajo toplino in gostoljubje. "Rdeča, rumena in modra so barve, ki so pogosto zastopane v slovenski ornamentiki, z njimi dosežemo občutek domačnosti. S trendovsko roza in zeleno kombinacijo pa smo aktualni in moderni ter hkrati spomnimo na gozdove, travnike in polja. Z rožnato stereotipno povežemo lokal in sladko," še pojasnjuje Klunova.

Tradicionalno, a na sodoben način

Blagovno znamko, ki izhaja iz lokalne proizvodnje, slovensko hrano, pripravljeno na sodoben način, so pri snovanju interierja imele v mislih tudi arhitekte, in takšen naj bi bil tudi interier: hkrati tradicionalen in času primeren ter interpretiran na sodoben način. Podobna izhodišča so bila tudi pri izboru materialov in barv. Odločili so se za uporabo modernih materialov in kombinacij, kot sta les in črna barva ter hladno valjana pločevina, iz katere je poleg dvignjenega pulta še šank na koncu prostora in ločuje javni del lokala od servisnih prostorov. Klopi so mehko oblazinjene v opečnato oranžno umetno usnje. Nastal je topel, svetel in živahen interier, ki je tudi fotogeničen, saj lahko marsikaterega turista pritegne že sam pogled v izložbo.

Veliko pozornosti so po besedah arhitektke Petre Zakrajšek namenili tudi osvetlitvi, ki so jo sestavili iz treh funkcionalnih sklopov. Prvi obsega splošno tehnično osvetlitev prostora, z drugim sklopom so osvetlili mize in posledično hrano, za to so uporabili nežne in nevpadljive viseče okrogle luči iz opala, ki daje lepo enakomerno svetlobo. Tretji sklop luči pa pokriva stensko ambientalno osvetlitev, ki nežno poudari oboke v prostoru.


!!galerija!!


V ospredju slovensko oblikovanje

Vizualno podobo prostora zaokrožijo grafično oblikovane tapete, ki so jih prav tako zasnovali v biroju Klun komunikacije, lesena namizna dekoracija, ki je delo studia Formawood, ter butično oblikovana keramika, pod katero se je podpisala Hana Karim.

"Prostor polnijo nadgrajeni, posodobljeni in v mrežo povezani elementi, ki so zrasli iz osnov, zbranih v knjigi Slovenska krasilna umetnost. Izbrali smo jih kot dokaz, da niso le lepi in večno aktualni, temveč odlično opravljajo vlogo ambasadorjev slovenske tradicije in skozi stoletja oblikovane estetike," pojasnjuje Ana Klun iz biroja Klun komunikacije, ki so oblikovali tudi tapete, ki dopolnjujejo interier. Na njih je neskončni vzorec "Ta je preplet osnovnih elementov, ki so jim dodani še geometrijski deli, ti posnemajo razporeditev polj, če nanje gledamo iz ptičje perspektive. Taka razporeditev ponudi unikaten vzorec - stebla in listi so polja, cvetove pa slovenski tradicionalni ornamenti. Polja pri gostu vzbudijo zaznave povezanosti kuhinje, lokalnih pridelovalcev in dobaviteljev ter tako decentno vkomponirajo delček slovenskih kmetij v urbano okolje ter zrcalijo filozofijo lokala in kuhinje – prinesti v središče Ljubljane pristno slovensko kuhinjo in sestavine, a vse skupaj na izjemno visokem kulinaričnem nivoju, ki se lahko postavi ob bok vsaki restavraciji, kjerkoli po svetu," pojasnjuje sogovornica in dodaja, da se vzorec in ikone raztezajo čez številne podlage, ki, samostojno ali povezane v celoto, sporočajo isto zaključeno Landerikovo zgodbo.

In od kod ime Landerik? "Imena včasih padejo na sredo noči, včasih na tako noč čakamo tedne in se pregrizemo skozi številne vire, včasih pa zanj sugestijo ponudi kar naročnik, in prav slednje se je zgodilo tokrat, a tu se delo šele začne. Naša naloga je bila preverjanje, če ga lahko apliciramo v prostor in na podobo, če je sprejemljivo, razumljivo za tujce in nenazadnje primerno, da postane blagovna znamka," odgovarja Klunova. Ko so temu sestavljenemu povednemu imenu našli pomen in vdihnili zgodbo, so dvomi odpadli. Land je po njenih besedah sinonim za zemljo, deželo ali pokrajino, medtem ko -rik pogosto označuje vsemogočno osebo, posameznika brezmejne oblasti in bogastva, kralja.

"Ime nosi elemente moči, premožnosti in vsemogočnosti ter povezavo z zemljo. V njem ni šumnikov, je izvirno in močno, ima vsebino, poimenovanje je skladno s konceptom lokala. Je lahko izgovorljivo v slovenščini in tujih jezikih, zlasti pa v vseh jezikovnih okoljih ohranja isti pomen," še pojasnjuje sogovornica.
Elemente celostne grafične podobe so smiselno umestili na različne podlage, kot so jedilni list, vinska karta ali etui za račun, pa tudi uniforme, podkrožniki, podstavki za kozarce, unikatne lesene deske, oznake za sanitarije in tapete, ki zaokrožijo in osmislijo celostno podobo.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE