Zaradi pandemije novega koronavirusa so oblikovalski dogodek, ki poteka od leta 2012 in na katerem se predstavljajo oblikovalci z različnih koncev Evrope, ki bi se moral odvijati ob koncu maja, prestavili na začetek septembra, pa tudi samo dogajanje bo zaradi teh okoliščin nekoliko spremenjeno.
Oblikovalci in pohištvena podjetja bodo svoje izdelke postavili na ogled v showroomih, razstavnih prostorih, galerijah in drugih prostorih, ki bodo v ta namen za tri dni odprli svoja vrata. Vse prireditve bodo brezplačne. Zaradi pandemije ne bo običajnih predavanj in okroglih miz, vse načrtovane so prestavili na festival v prihodnjem letu. Za grafično podobo dogodka je letos poskrbel priznani oblikovalec Alfredo Häberli. Letošnji tridnevni dogodek pa se osredotoča na trajnostno oblikovanje in krožno ekonomijo.
PREBERITE ŠE: Moj betonski vrt: Gradbeni material z žametno površino
Slovensko oblikovanje bo na ogled v prostorih, ki se nahajajo v pritličju stavbe, kjer je Veleposlaništvo Republike Slovenije. Omenjeni prostor bodo za tri dni preoblikovali v razstavni prostor.
»Razstava Krog predstavlja izbor sodobnih slovenskih pohištvenih izdelkov, ki so nastali v tesnem sodelovanju med proizvajalci in oblikovalci. Pri takšnih predstavitvah je pomembno, da gre za podjetja, ki imajo že razvito prodajno strategijo in vedo, zakaj vstopajo na skandinavski trg. Slovenijo predstavljamo kot državo, ki nima samo dobrih obrtnikov in proizvajalcev, temveč tudi oblikovalce, ki so inovativni pri oblikovanju, uporabi materialov in sodobnih tehnik ter znajo z oblikovanimi izdelki povedati kompleksne zgodbe,« pojasnjuje Mika Cimolini, poslovna vodja programa Centra za kreativnost, in dodaja, da želijo z razstavo povedati, da se v slovenskem oblikovanju odraža srednjeevropski duh, v katerem združujemo natančnost in funkcionalnost s strastjo do obrti in narave. Takšen primer so po njenih besedah stoli podjetja Donar, ki so narejeni iz netkane tkanine iz plastičnih odpadkov v sodelovanju z oblikovalcema Primožem Jezo in Andražem Šapcem, svetila Fold A, B, C podjetja Kubus Interier iz lasersko rezanega lesenega furnirja, ki je tako tanek, da svetloba proseva skozenj, kolekcija betonskega vrtnega pohištva arhitektke Tine Rugelj, dinamična zibajoča se svetila Rocking Light delo mladih oblikovalcev Nikolaja Salaja in Anje Mencinger.
Na razstavi Krog (The Circle) sodelujejo: Kubus Interier, Concrete Garden, Donar, Guïana, Lepu, Kauch, Wilsonic Design, Folds
Na razstavi bo na ogled 13 izdelkov osmih slovenskih oblikovalcev. Podjetja, ki sodelujejo na tej razstavi, so se po besedah Mike Cimolini lahko lani decembra javila na poziv Javne agencije Spirit Slovenija za sodelovanje na dogodku. Prijavila so se lahko z izdelki s področja opreme, pohištva, svetil in izdelkov za dom. »Danski organizatorji so postavili zahtevo, da gre za mala in srednja podjetja, ki proizvajajo izdelke v manjših količinah in na trajnosten način. Končni izbor sva opravili skupaj z Zalo Košnik iz Centra za kreativnost. Izbirali sva izdelke, ki so oblikovani in proizvedeni v Sloveniji, v manjših serijah, niso pa unikati. Gledali sva na to, da gre za izdelke z visoko oblikovalsko dodano vrednostjo, ki imajo možnost prodreti na zahtevnem danskem oz. skandinavskem tržišču, kjer je kupcem na voljo veliko dobrega oblikovanja,« pojasnjuje sogovornica kriterije za sodelovanje na razstavi. Med izdelki podjetij, ki so se prijavili na poziv, sta izbrali osem podjetij, ki se bodo predstavila s 13 izdelki. Podjetja na razstavi, kot še pravi sogovornica, sodelujejo tudi s svojim finančnim vložkom, saj si morajo sama pokriti participacijo na dogodku in potne stroške.
Slovensko oblikovanje se je pod okriljem Javne agencije Spirit Slovenija že večkrat predstavilo na mednarodnih sejmih in dogodkih v Milanu, Parizu, Londonu, Kölnu in Zagrebu. Prvič je bilo to že leta 2015, ko je na skupni predstavitvi na sejmu 100% Design v Londonu sodelovalo devetih slovenskih podjetij. Naslednje leto pa so pripravili pilotni koncept Slovenia Design Showroom – enomesečno razstavo slovenskega industrijskega oblikovanja v Milanu, kjer je italijanski javnosti svoje izdelke pokazalo 20 slovenskih oblikovalcev in podjetij.
»Pomembno je, da postavimo slovensko oblikovanje na zemljevid sveta, da postanemo prepoznavni v svetu tudi z oblikovanjem. Zato se je pomembno kontinuirano predstavljati na mednarodnih oblikovalskih dogodkih in počasi graditi na tej prepoznavnosti. Center za kreativnost se zato z izborom slovenskih oblikovalskih izdelkov sistematično udeležuje mednarodnih dogodkov, kot je teden oblikovanja v Milanu, Maison & Objet v Parizu, slovensko oblikovanje smo predstavili v času slovenskega državnega obiska v Oslu ... Zavedamo se, da si slovenski proizvajalci težko privoščijo samostojne sejemske predstavitve, zato oblikujemo skupinske predstavitve, ki delujejo kot kolekcije z relevantnim izborom izdelkov in s prepoznavno zgodbo,« odgovarja Mika Cimolini na vprašanje o pomenu tovrstnih skupinskih predstavitev za slovensko oblikovanje in oblikovalce.
PREBERITE ŠE: Nova zgodba slovenskega pohištva