Na tednu oblikovanja v Milanu že trinajst let redno nastopa slovenska oblikovalka Nika Zupanc in tudi letos so njena dela na ogled na različnih lokacijah. Za galerijo Rossana Orlandi in razstavo RO Plastic-Master’s Pieces (kuratorka razstave je Rossana Orlandi), ki je na ogled v Museo Nazionale Scienza e Tecnologia Leonardo da Vinci, je zasnovala uro The Tic tac. Na razstavi je na ogled 29 izdelkov, narejenih iz reciklirane plastike, ki so jih ustvarili svetovno znani arhitekti in oblikovalci, kot so Marcel Wanders, Patricia Urquiola, Alessandro Mendini, Fabio Novembre ... Med njimi je tudi Nika Zupanc, ki na onesnaževanje oceanov opozarja skozi objekt z močnim simbolnim sporočilom – uro, ki tiktaka.
Poleg omenjenega je Zupančeva znova pripravila izdelke za šest podjetij, ki bodo razstavljala na sejmu v Milanu. Tako bodo na sejmišču Rho na različnih razstavnih prostorih na ogled: kolekcija String, s katero Zupančeva nadaljuje sodelovanje s prestižnim indijskim podjetjem Scarlet Splendour; kolekcija oblazinjenih taburejev Clip, ki jo je na novo oblikovala za podjetje Ditre Italia; kolekcija devetih kosov vrtnega pohištva Dalmatia, ki ga je navdihnilo poletje ob Jadranskem morju, nastala pa je za podjetje Point; Love Chair, ki je nastal za italijansko podjetje Ghidini1691, s katerim je začela sodelovanje pred tremi leti; podjetje Qeeboo je na svoj razstavni prostor postavilo na ogled svetila Cherry in stole Ribbon, med tem ko pri proizvajalcu svetil Contardi lighting lahko občudujemo svetilo Crystal Lamp XL.
!!galerija!!
Na sejmišču Rho tudi pet slovenskih podjetij
Poleg oblikovanja Nike Zupanc se bo tokrat na različnih lokacijah na sejmišču Rho predstavljalo še pet slovenskih podjetij: Astel, Rex Kralj, Stilles, Tem Čatež in Asobi.
Podjetje Stilles bo znova razstavljalo na delu sejma, ki je namenjen stilnemu pohištvu. V bodo Milanu nastopili že 17. leto zapored, in kot pravijo, se bodo tokrat predstavili s konceptom hotelske sobe s kopalnico in javnim delom za pet zvezdični hotel. "Še posebej bodo izpostavljena visokokakovostna vrata, ki so plod lastnega razvoja, in smo zanje pridobili najzahtevnejše certifikate za zvočno izolativnost in požarno odpornost. Z našimi mednarodnimi partnerji smo prav tako razvili koncept celovitega kopalniškega ambienta z inovativnimi rešitvami ter uporabo modernih materialov, ki se lahko aplicirajo v javne hotelske ambiente," so o predstavitvi na sejmu povedali v podjetju Stilles.
Na sejmu bo sodelovalo tudi podjetje Rex Kralj, in sicer na delu sejma, ki so ga organizatorji poimenovali S.Project, namenjen pa je dizajnu in tehnično dovršenim rešitvam notranjega oblikovanja. V dveh razstavnih halah bo sodelovalo 66 mednarodno uveljavljenih podjetij, med njimi tudi Rex Kralj. Na svojem razstavnem prostoru bodo postavili na ogled novosti, ki so jih predstavili že v začetku leta na sejmu V Kölnu. S to predstavitvijo v Milanu pa bodo po besedah Žige Vrhovca iz podjetja Rex Kralj nakazali spremembo nastopa blagovne znamke na trgu, ki se bo počasi preusmerila zlasti v sodelovanje z arhitekti in s tem v povezavi s projekti. "Glede na to, da že zdaj večino prometa dosegamo na ta način, smo se odločili, da se bomo še bolj osredotočili na ta segment trga. Na Salone del Mobile bomo zato nastopili zelo minimalistično po konceptu "manj je več", in pokazali le samo nekaj klasikov znamke Rex Kralj. Vse skupaj je kanček tistega, kar se bo dogajalo do konca leta in kar bomo potem pokazali v letu 2020," še pojasnjuje Vrhovec in dodaja, da gre pri tem za mogoče najbolj pomembno odločitev znamke s ciljem, da se nam bo uspelo še bolj utrditi na konkurenčnemu mendnarodnemu trgu. "Naš cilj je, da navdušimo vsakega arhitekta na svetu z dizajnom, ki služi ljudem," poudarja sogovornik.
Na sejmu svetil Euroluce bodo sodelovala tri podjetja Astel, Tem Čatež in Asobi, vsak na svojem razstavnem prostoru.
Slovenska blagovna znamka Tokio podjetja Asobi bo predstavila družini modularnih svetil Carbon Light in Trilight. Na razstavnem prostoru, kjer so si predstavitev zamislili s poudarkom na dveh večjih konfiguracijah po meri, bodo postavili na ogled vse izpeljanke iz obeh družin. "Letos bomo prvič nastopili na sejmu Euroluce, ki je svetovno eden najpomebnejših sejmov za dekorativnno razsvetljavo. Veliko nam pomeni, da nam je organizator ponudil odlično lokacijo, kjer bomo v družbi najbolj prepoznavnih blagovnih znamk v dekorativni razsvetljavi, kot sta nemški Ingo Maurer in kanadski Bocci. Če zanemarim poslovni vidik dobre lokacije, je to za nas veliko priznanje našega dosedanjega dela," je še pred sejmom povedal direktor podjetja Asobi Gorazd Malačič. Kolekcijo Tokio bodo maja ponovno predstavili v New Yorku in junija s samostojno enomesečno razstavo v največji galeriji za oblikovanje v Parizu.
Na razstavi CzK se bodo s svojimi izdelki predstavili slovenski oblikovalci in studii Asobi, studio Primož Jeza in Donar, Andraž Šapec in Donar, Mashoni in Intra Lighting, Mashoni in Rokodelski center Ribnica, Tilen Sepič, Pikka in Raketa, Kobeiagi kilims, Bela bela, Matej Štefanac, Grupo H in Žakelj pohištvo, TAK kolektiv in Kauch, Aklih, David Tavčar, Sadar+Vuga, Luka Stepan in Blastation, Maechtig Vrhunc arhitekti, Dan Adlešič, Janža in Naca Kraca, Atelje Mali in Ines Kavčič.
Slovensko oblikovanje pod okriljem Centra za kreativnost
V organizaciji Centra za kreativnost (CzK), ki deluje v okviru Muzeja za arhitekturo in oblikovanje (MAO) se na letošnjem milanskem tednu oblikovanja kot del skupinske razstave Ventura Future predstavljajo tudi izbrani slovenski oblikovalci in neodvisni proizvajalci pohištva. Razstava z naslovom Odprti smo! je na ogled do nedelje, 14. aprila 2019, v coni Tortona, enem izmed predelov Milana, kjer v času tedna oblikovanja potekajo zanimive predstavitve in dogajanje. "Razstava v ospredje postavlja oblikovalce in z njimi povezana podjetja. Nekateri izmed njih so si v domovini že ustvarili ugled, v večini primerov pa gre za blagovne znamke in podjetja, ki še iščejo svoje mesto v širšem mednarodnem okolju. V razstavo smo vključili več izdelkov, ki doslej v Milanu še niso bili predstavljeni – vsi se ponašajo z izrazito individualnim, inovativnim oblikovanjem, ki priča o živahnem duhu časa in prostora. Je tudi 100 odstotno slovenska, kar pomeni, da so vse sestavine visokokakovostne in lokalnega izvora," so o razstavi povedali na CzK.