Oblikovalski opus mednarodno uveljavljene oblikovalke Nike Zupanc, ki je svojo prepoznavnost zgradila z oblikovanjem za priznane blagovne znamke, kot so Moooi, Qeeboo, Moroso, Nodus, Dior, Natuzzi, Sé, obsega različne predmete za dom in bivanje, od stolov, svetil, delovnih miz, počivalnikov in zof do desk za deskanje na valovih. Na razstavi v MAO, ki je nastala v sodelovanju s Centrom za kreativnost, se predstavlja z izborom stolov, od najnovejših kosov, ki jih je oblikovala za podjetje Natuzzi in so bili premierno predstavljeni letos, do zgodnejših, oblikovanih za Moroso.
»Odločitev, da se na razstavi osredotočimo samo na stole, je nastala iz želje, da razvoj Nikinega oblikovanja predstavimo skozi čas, in načina, kako se loteva oblikovalskih nalog. Gre za razstavo, ki predstavlja le izbor Nikinega velikega opusa, zato so se nam zdeli stoli najboljši prikaz prereza njenega dela,« pojasnjuje kustosinja razstave Mika Cimolini.
»Če so stoli, ki jih je oblikovala na začetku svoje oblikovalske poti, kot sta stola Maid za A lot of Brasil leta 2007 ali Tailored, ki ga je oblikovala leta 2009 za Moroso, bolj igrivi in izražajo izrazito feminilno noto, so kasnejši stoli, na primer stol Goden za Moooi ali stol Stay za Sé, zrelejši in izražajo klasično eleganco,« še pravi Cimolinijeva in dodaja, da bo do na razstavi pokazali tudi nekaj povsem novih izdelkov, stol Adore za Natuzzzi in stol Juliette za Houtique, ki sta bila predstavljena letos.
Nika Zupanc že od 2008, ko je ustanovila svoj studio, deluje kot samostojna oblikovalka, ki snuje projekte za svetovno uveljavljena podjetja. Mednarodno prepoznavnost je dosegla s svetilko Lolita, ki jo je oblikovala za podjetje Moooi. To je bil njen prvi množično izdelovani izdelek.
Vsako leto je redna gostja milanskega tedna oblikovanja, kjer so običajno na ogled številni njeni novi izdelki. Za prestižne naročnike oblikuje zaključene kolekcije, interierje ali prostorske instalacije, kot je bila Room of one’s own za modno hišo Dior. Izdelke v omejenih serijah razvija tudi v okviru svoje lastne blagovne znamke – Nika Zupanc.
»Njeni kosi nosijo izrazito osebno in pripovedno noto, ki so jo pri ameriški reviji Elle označili kot 'punk eleganco'. Eno od vprašanj, ki se zastavlja tudi meni in ki ga skozi ta projekt želim zastaviti, je odnos med Niko in blagovnimi znamkami. Zanima me, kako dela z blagovnimi znamkami in v kolikšni meri prilagaja svoj jezik njihovemu jeziku, v kolikšni meri pa lahko s pomočjo projektov za velike blagovne znamke gradi svojo lastno zgodbo. Ta je definitivno precej feminilna, ženska, prefinjena v uporabi barv in materialov, ekspresivna in izrazita,« odgovarja kustosinja Mika Cimolini na vprašanje, kaj je rdeča nit oblikovnega jezika Nike Zupanc.
Skozi ikonično oblikovane predmete interpretira sodobno kulturo ter preizkuša meje tehnologij in materialov, so ob razstavi zapisali v MAO.
»Oblikovati stol je zahtevna naloga. Upoštevati je treba veliko parametrov, poleg tega je bilo narejenih že zelo veliko dobrih stolov. Presežek pri tem kosu razkrije talent oblikovalca. To je res težka naloga. V tej zahtevnosti pa je tako privlačna in zato tudi tako prestižna,« je pred leti za našo prilogo dejala Nika Zupanc.
Zaradi zaostrenih razmer epidemije dogodka ob odprtju razstave in vodstva po razstavi, kot so sprva načrtovali v MAO, ne bo. Jutri – na dan začetka razstave bo ob 19. uri spletno predavanje Nike Zupanc. Na njem bo oblikovalka predstavila pretekle projekte, delo z mednarodnimi naročniki in blagovnimi znamkami ter osebno kolekcijo, ki jo snuje za znamko Nika Zupanc. Spremljanje predavanja bo mogoče na kanalu YouTube in drugih družbenih kanalih Centra za kreativnost.
PREBERITE ŠE: Nova zgodba sodelovanja Nike Zupanc