
V Luki Koper so skozi izmenjavo dobrih praks z evropskimi pristanišči zaznali potrebo po tem, da področje energetike obravnavajo posebej. Tako so se najprej aktivno vključili v projekt Greencranes, ki ga Evropska unija financira v višini 50 odstotkov, družba pa je v sodelovanju s projektnimi partnerji Rina in Konecranes razvila pilotni sistem spremljanja porabe energentov na kontejnerskem terminalu koprskega pristanišča.
Kakor pravijo v koprski družbi, projekt Greencranes kombinira tehnološke in menedžerske ukrepe, pri tem pa sledi načelom sistema za upravljanje energije ISO 50001. Podrobnejše spremljanje porabe električne energije in goriva bo omogočilo vzpostavitev ključnih kazalnikov energijske učinkovitosti omenjenega terminala, v primeru odstopanj od ciljnih vrednosti pa tudi takojšen odziv, pravijo v Luki Koper. Uspešna implementacija pilota bo po njihovih ocenah omogočila prihranek goriva v vrednosti 79.000 evrov na leto, pri tem pa se bo količina toplogrednih plinov na leto zmanjšala za 334 ton.
Pristaniška uprava Valencia bo v četrtek predstavila tudi svoj terminalski vlačilec, ki ga poganja utekočinjen zemeljski plin. Predstavitvam bo sledil ogled pilotnega sistema na kontejnerskem terminalu v Kopru.
V Luki Koper napovedujejo, da bodo s pomočjo projekta Greenberth, ki ga v višini 85 odstotkov sofinancira Evropski sklad za regionalni razvoj, pozornost namenili še drugemu pomembnemu porabniku v pristanišču, terminalu za sadje.