Kopalnice: Brez ovir in za (skoraj) vse generacije

27. 3. 2015 | Besedilo: Barbara Primc | Fotografije: arhiv podjetij in Ba. P.

kopalnice, novosti, novi trendi

Kopalnica brez ovir in za vse generacije je bila rdeča nit predstavitev kopalnic na nedavnem sejmu ISH v Frankfurtu. Številni proizvajalci so zato postavili na ogled kopalniške koncepte, ki združujejo varnost, udobje in prilagodljivost z najvišjimi estestskimi standardi.

Na večini razstavnih prostorov pa si je bilo mogoče ogledati postavitve kopalnic, pri katerih je manjkala najmanj ena od v uvodu naštetih lastnosti, zato je iz drugega dela slogana izključena vsaj ena generacija, najstarejša. Ne predstavljam si namreč nekoga, ki nosi že sedem križev, denimo, kako pleza v prostostoječo kad sredi kopalnice.

Priznati je sicer treba, da so te kadi zelo lepe, občudujoče poglede pritegnejo zlasti v kombinaciji s prostostoječo pipo. Večinoma so nepravilnih, nenavadnih oblik, a mehko zaobljene, denimo Sofa podjetja Glass 1989. Ali pa emajlirana kad Emerso, ki jo je za že večkrat nagrajeno Kaldeweievo kolekcijo Meisterstücke oblikoval Arik Levy.

Linijo prostostoječih kopalnih kadi nežno zaobljenih oblik je v Frankfurtu predstav­ljala tudi Kolpa. »Čedalje bolj so priljubljene zlasti v novogradnjah, v katerih je za kopalnico odmerjenega več prostora, kot smo bili vajeni včasih,« je pojasnil Jože Kastelic iz Kolpe in dodal, da s temi kadmi hkrati predstavljajo tehnološko novost. Spoj med kadjo in oblogo je namreč povsem neviden, tudi na otip se ne občuti, kar daje vtis, da je ulita iz enega kosa. Prednost novega postopka izdelave ni samo lepši estetski videz, sogovornik je poudaril, da je takšno kad veliko lažje čistiti.

Nekaj razstavljavcev je pokazalo kadi, katerih stranice se lomijo skoraj pod pravim kotom. Resnici na ljubo so te bolj ali manj nepraktične za uporabo, ne nazadnje se človek v njih ne more niti udobno zlekniti in uživati v kopeli. A so obiskovalci kar postavali pred njimi in jih občudovali, tudi na Kolpinem razstavnem prostoru, kjer je bila na ogled nova linija, ki jo je oblikoval arhitekt Vid Dobnikar. Posebnost kopalniškega sestava je v tem, da iz kerrocka ni samo kad, ampak tudi njena zunanja obloga, na kerrocku so furnirane tudi fronte omaric, kombinacija lakiranega furnirja in kerrocka pa po Kasteličevih besedah zagotavlja vodoodpornost.

V uvodu omenjenemu sloganu so bolj zvesto sledile kopalniške postavitve brez kadi, z »walk-in« prhami, ki imajo po višini nastavljivo prho, brez ovir na tleh in tudi v samem prostoru, v katerem je zato dovolj prostora za gibanje, in po višini nastavljive umivalnike, opremljene s posebnimi držali.

Sicer pa se nadaljuje trend minimalistično opremljenih kopalnic. Pri Groheju so v ospredje postavili čustveno privlačnost minimalizma, ki so jo poudarili z umivalniki in kopalniškim pohištvom mehkih, zaobljenih linij, dopolnili pa z elegantnimi in prav tako mehko zaobljenimi armaturami Essence in Eurostyle. Pri Hansgroheju so se odločili za malce drugačen pristop – kombinacijo robust­nosti (kopalniški pult iz lesa z ostrimi robovi) in nežnosti (umivalnika trikotne oblike z zaobljenimi robovi). Pika na i so elegantne in ergonomsko oblikovane armature gladkih oblik in čistih linij, ki jih je za Hansgrohejevo blagovno znamko Axor oblikoval Antonio Citterio. Na voljo je 15 možnosti obdelave njihove površine v različnih barvah, tudi v rdečkasto zlati, ki je letos, kot kaže, pravi hit, saj jo je bilo bodisi v svetlejšem bodisi temnejšem odtenku videti na prav vseh razstavnih prostorih.

Anketa, ki so jo pri Villeroy & Bochu izvedli med svojimi strankami, je pokazala, da je v kopalnici poleg udobja in možnosti prilagajanja opreme osebnim potrebam najpomembnejša prha. S tem v mislih so zasnovali novo linijo kopalnic Vivia s prostorno »walk-in« prho, večnamenskim pohištvom brezčasnih oblik, denimo omarico, ki jo je mogoče premikati naokoli, in dodatki, kot je osvetlitev notranjosti omaric, ki poskrbijo za udobje in dobro počutje v tem prostoru. Seveda niso pozabili na tiste, ki bolj kot na brezčasnost prisegajo na moderno. Njim so namenili kolekcijo Avento, ki združuje funkcionalnost in sodobni dizajn s kopalniškim pohištvom z akrilnimi površinami v visokem sijaju ter umivalniki s tankimi robovi, ki dajejo vtis lahkotnosti.

Na čisti minimalizem v pravem pomenu besede prisega italijanski proizvajalec kopalniške opreme Inbani. Kolekcija Bowl, ki jo je zanj oblikoval Arik Levy (strokovna komisija Frankfurtskega sejma jo je uvrstila tudi med 34 izdelkov, ki so prejeli nagrado Design Plus), je zasnovana kot kos prefinjenega in elegantnega nakita. »Kombinacija bele keramike in rdečkasto zlate kovine govori o lepoti in kljub kontrastu materialov ustvarja harmonijo,« pravijo pri Inbaniju.

Če smo pred dvema letoma po videnem na sejmu ISH, za katerega velja, da napoveduje trende na področju načrtovanja in oprem­ljanja kopalnic, sklepali, da se vrača les, lahko tokrat rečemo, da les iz tega prostora izginja. Večina razstavljavcev je namreč prisegala na keramiko, lesa je bilo le za vzorec. Podjetje Repabad, denimo, ki je znano po svojih kadeh, je z njim obložilo steno za umivalnikom, pogumnejši so bili le pri japonskem Totu, saj so z lesom v celoti prekrili tla in skoraj vse stenske površine – verjetno kot protiutež svoji hi-tech kopalniški opremi in minimalističnemu pohištvu.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE