Naloga arhitektk je bila ustvariti dom, ki bo funkcionalen, hkrati pa lep in pomirjajoč. Ustvariti prostor, v katerem se odpočiješ in napolniš z energijo ob pogledu na lepe stvari, prefinjene kose pohištva in zanimiva umetniška dela.
Tloris 121 kvadratnih metrov stanovanja v novogradnji je bil po besedah direktorice arhitekturnega biroja GAO arhitekti Petre Zakrajšek dokaj klasičen in podoben kot v drugih novogradnjah pri nas. Vhodni del se razširi v odprt bivalni prostor, sestavljen iz kuhinje, jedilne mize in sedežne garniture s televizijsko steno ter manjšo ložo. Drug del stanovanja pa se nadaljuje z dolgim hodnikom, ob katerem so nanizane soba za goste, garderobna soba, spalnica s kopalnico, delovna soba in še ena kopalnica. »Njegova glavna kakovost je v odprtem in svetlem bivalnem delu, ki mu vdahne značaj in modernost,« pravi sogovornica.
Izhodišče za oblikovanje interierja je bilo navidezno povečati bivalni del in razširiti jedilni prostor kot nišo z odsevom, hkrati pa ustvariti povezavo z ostro odsekanim in dolgim hodnikom. »Strogost in natančnost prostorov smo želeli omehčati in razčleniti. Drugo, še pomembnejše izhodišče sta bila naročnika, katerih strast je dizajn in ki ju je proces oblikovanja stanovanja zabaval in sta v njem uživala. Dobra energija in zaupanje sta tisto, kar je odločilno pri vseh projektih, ki jih tako uspešno zaključimo,« poudarja Zakrajškova.
Značaj daje stanovanju vpadljiva stena v osrednjem prostoru, ki jo arhitektka dojema kot hrbtenico celotnega bivalnega dela. Tapeto z geometrijskim vzorcem so namreč umestili na dva od stene odmaknjena panela in ustvarili 3D-učinek, ki so ga dodatno poudarili z nežno LED-osvetlitvijo. Kuhinja je zasnovana dvoredno. Poudarja jo modra barva na eni steni, ki se nadaljuje na steno z izhodom v ložo in ustvari učinek kubusa. Poleg modre barve so tu še bela, siva in naravni odtenek lesa, ki zaokrožijo podobo kuhinje ter jo povežejo s preostalim delom bivalnega prostora.
V umirjeni shemi barv in materialov dajejo prostorom pečat tapete s subtilnimi vzorci, kot je denimo temna antracitna za vzglavjem postelje v spalnici. Ta je zasnovana dramatično. Poleg tapete so v omenjenem odtenku tudi oblazinjeno vzglavje in zavese. Barvni poudarek prostora pa je spet temno modra, ki vse skupaj združi v celoto.
»Osvetlitev je dinamična, ambientalna in pika na i poudarkom v interierju. Kot linija nežno sledi konturam prostora in poudarja izbrane tapete, kot glavna razsvetljava ožari posamezne prostore, kot detajl pa uokviri in nadgradi jedilno mizo, omarico za sedežno garnituro in posamezne kose pohištva,« pojasnjuje arhitektka.
Posebno mesto v interierjih, ki jih ustvarjajo v biroju GAO arhitekti, ima umetnost. Tudi tokrat. »S kolegico Katarino Brlek, s katero sva prevzeli ta projekt, sva razmišljali o fotografiji, ki je vsaj zame zelo osebna in v neki točki umetniški izraz, ki je lahko od vseh umetnosti najbolj intimen. Resnično rada pa tudi sodelujem z Galerijo Fotografija in Barbaro Čeferin, ker imava podoben pogled na življenje in umetnost. Fotografije, ki so na štirih ključnih točkah pogleda, so dinamičen odsev treh različnih avtoric, treh različnih generacij,« pojasnjuje Zakrajškova.
Vsak projekt je zgodba zase tudi, ko gre za vprašanje omejitev, ki jih morajo arhitekti upoštevati pri načrtovanju. Pri snovanju tokratnega interierja posebnih omejitev razen prostora samega in zmernosti pri celotni investiciji ni bilo, pravi sogovornica ter doda, da sta s sodelavko Katarino največ pozornosti namenili tipskim kosom, ki sta jih izbrali v tesnem sodelovanju z investitorko, katere strast in ljubezen so lepe stvari. »Čudovito sodelovanje, ki je osmislilo cilj, pri tem pa je bila tudi pot zanimiva in prijetna od začetka do konca,« sklene arhitektka.