Odprta vrata: Vsak detajl ima svojega prijatelja

21. 11. 2022 | Besedilo: Julijana Bavčar | Fotografije: Janez Marolt

prenova stanovanja, Maja Laurence, Brina Vizjak, odprta vrata

Čeprav skoraj vsa okna stanovanja v središču Ljubljane gledajo proti severu, lahko že z mesta, kjer pri vhodu odložimo vrhnja oblačila, uzremo silhueto prestolnice in vrhove Karavank. Preureditev tlorisa potrebam mlade družine in zasnovo interierja, ki se spogleduje z zgodovino meščanske stavbe iz prve polovice 20. stoletje, sta zasnovali arhitektki Maja Laurence in Brina Vizjak. Sprehod skozi prostore je kot pot skozi različne scenografije, ki jih zaznamujejo barve, vzorci in teksture.

A preden sta se arhitektki z naročnikoma začeli pogovarjati o vizualni podobi bodočega doma, ki je bila zanju zelo pomembna, je bilo treba tloris 95 kvadratnih metrov prilagoditi sodobnemu bivanju. Prej manjšemu stanovanju, ki je bilo že dolgo prazno in je imelo za današnje navade nelogično zasnovo, v kateri je najboljše mesto z velikim oknom zasedala kopalnica, so priključili prostorno sobo sosednjega stanovanja in zaprli prehod med enotama.

Pravljična podoba, s katere v sobo deklic vstopajo živalski in rastlinski prebivalci gozdne jase.Posodobitev tlorisa in gradbena prenova

Lastnika sta si želela odprt tloris, v katerem bi imel osrednje mesto dnevni prostor z odprto kuhinjo, primeren za družabno življenje ob pripravi jedi, prostorno otroško sobo, spalnico in dve kopalnici. Treba je bilo najti rešitev tudi za ozek, dolg, temen, a po površini potraten hodnik na notranji strani stanovanja. Skrajšali so ga tako, da so po preverjanju statičnih zahtev v steni hodnika, ki v novi razporeditvi meji na dnevni prostor, nasproti vrat v stanovanje ustvarili dva prehoda, ki omogočata »krožni promet« in hodnik vizualno povežeta z delom stanovanja, ki najbolj živi. Pomembni so tudi pogledi, ki zdaj v diagonali sežejo od vhoda do oken, in naravna osvetljenost. Kljub relativno majhni kvadraturi osrednjega bivalnega prostora ta v povezavi s kuhinjo in hodnikom deluje prostorno in zračno, pravita arhitektki. Iz preostalega dela hodnika sta prehoda v veliko otroško sobo, spalnico in dve kopalnici.

Gradbeno je bilo stanovanje v celoti prenovljeno, dobilo je nove inštalacije, novo stavbno pohištvo, spuščeni strop, nad katerim so do etažne plošče vgradili izolacijo iz kamene volne, saj je nad stanovanjem neogrevano podstrešje, in v celoti nove tlake, s talnim ogrevanjem in talnimi oblogami. »Na tej točki smo prišli do gradbenega elementa, talnih keramičnih ploščic, ki jih moraš izbrati v zgodnji fazi načrtovanja, in nanje se je navezala barvna shema bivalnih prostorov. Za štiri cone v stanovanju – vhodni del hodnika, dve kopalnici in kuhinjo – smo izbrali različne izdelke iz dveh skladnih kolekcij kvadratnih keramičnih ploščic, ki z vzorcem posnemajo tradicionalne cementne ploščice in z izborom nakazujejo meščanskost,« pravi Brina Vizjak. Po en odtenek iz ornamentiranih ploščic je tako določil barve pohištvenih elementov v prostorih: peščene z rožnatim podtonom na hodniku, svetlo modre v eni in morsko zelene v drugi kopalnici, medtem ko so v kuhinji za ličnice omaric in kuhinjskega otoka izbrali mornarsko modro barvo, ki predstavlja kontrast bivalnemu prostoru v toplejših tonih.

Odmerjanje tekstur, vzorcev in barv

»Lastnika sta si namreč želela, da bi bila kuhinja v modrih tonih, iskali smo odtenek, ki daje prostoru pravi karakter in bo tudi skozi čas ostal nemoteč,« pravi Maja Laurence. O podobi stanovanja sta imela zelo izoblikovane želje: blizu so jima štukature, obrobe, posneti robovi, teksturirani materiali, izraziti vzorci in močne barve. Po njenih besedah je bilo odmerjanje teh detajlov izziv, saj sta ju morali usmerjati, da ne bi prišlo do zasičenja, po drugi strani pa sta naročnika arhitektkama povsem zaupala. Ne samo mizarja za pohištveno opremo, ki sta jo načrtovali, prav vse materiale, barve, tkanine, celo dodatke in starine so izbrali skupaj. »Z naročniki, ki imajo tako artikulirane želje, so zagnani v iskanju rešitev, a so se pripravljeni voditi, vedno izpeljemo lepe zgodbe. Lastnica stanovanja pa je bila poleg tega še precej spretna pri naročanju po spletu in velikokrat ji je uspelo, da je za izbrane materiale našla ugodnejše ponudbe brez posrednikov, neposredno pri proizvajalcih,« pravi sogovornica.

!!galerija!!


Medtem ko so pri bivalnih prostorih barve izpeljali iz ornamentirane keramike, sta bili za otroško sobo in spalnico osnova tapeti čez vso steno nad posteljami. Pravljična podoba, s katere v sobo deklic vstopajo živalski in rastlinski prebivalci gozdne jase, je z vzdolžne stene nad posteljama na videz zradirala zob, ki ga ustvarja niz dimnih in zračniških tuljav. Ker sta arhitektki za deklici želeli ustvariti pravično simetrijo, ju je napaka na steni tudi spodbudila, da sta ob njo »prislonili« hišico – omogočila jima  je, da sta postelji poglobili in v njenem zavetju ob steni ustvarili oblazinjeno sedišče. Ob nasprotni steni druga ob drugi stojita veliki omari za oblačila in dekliške zaklade, za eno sestrico v koralni, za drugo v barvi pistacije, proti oknu pa je še skupna pisalna miza.

Odtenek z listov na tapeti je posodil barvo petrolejsko modri postelji, ptičje perje pa zamolklo rožnati zavesi.Botanični motiv, ki so ga skupaj izbrali za spalnico, pa v prostor vnaša mistično razpoloženje nočnega vrta. Odtenek z listov je posodil barvo petrolejsko modri postelji z visokim oblazinjenim vzglavjem, ptičje perje pa pregrinjalu in zamolklo rožnati plišasti zavesi čez vso steno. Ko jo razpremo, lahko pokukamo na balkon, obrnjen v servisni atrij stanovanjskega kareja. In ker so spalnici pri preureditvi tlorisa priključili površino nekdanje shrambe, sta na steni še dve nerodni majhni okni. Funkcija edine zavese v stanovanju je tudi zatemnitvena, saj oken ni bilo mogoče opremiti z roletami.

V spalnici je še en material, ki kot rdeča nit povezuje tudi druge prostore: filigranski lestenec, ki orisuje kopasti oblak, je iz bakra. Enako kot bučkasta lestenca nad kuhinjskim otokom, vse vodovodne armature in kljuke v stanovanju. »Pri izbiri detajlov nismo ničesar prepustili naključju, tudi oblika ogledal in perforacij na vratih kopalniških omaric, ki skrbijo za kroženje zraka okoli vgradnih aparatov, so denimo vzeti z ornamentov na keramiki, pojasnjujeta pristop k oblikovanju arhitektki. »Vse je preslikava in vsak od detajlov ima svojega prijatelja.«

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE