Gospodarsko razstavišče je letos sejem nadgradilo s 30-minutnim brezplačnim svetovanjem za obiskovalce Top arhitekt, s posebnimi gosti sejma, to je skupino mladih oblikovalcev, ki delujejo pod imenom Brands of Friends, in ustvarjalci s sejma Artish. Poteka tudi že šesta borza oblikovanja Top ideje, na kateri se predstavljajo mlajši oblikovalci, sočasno pa še dve razstavi, ki ponujata vpogled v svet oblikovanja na Poljskem in v Italiji. Sejem dopolnjujejo tudi okrogla miza, predavanja in svetovanja Gradbenega inštituta ZRMK.
Podjetje Alples sodeluje na pohištvenem sejmu od leta 1990, od samega začetka te prireditve (z izjemo enega leta). »Za naše podjetje je sejemska predstavitev način promocije novih izdelkov in priložnost za neposreden stik s kupci. Tako lahko svoje izdelke v kratkem času pokažemo velikemu številu ljudi, hkrati pa od njih takoj dobimo povratno informacijo. Neposreden stik s kupci je za nas zelo pomemben, ker imamo le eno svojo maloprodajno trgovino in teh stikov zato ni veliko. Kupcem smo sicer na voljo prek elektronskih medijev, drugače pa je, ko imamo z njimi osebni stik,« pojasnjuje Nataša Mohorič iz podjetja Alples. Na sejmu navadno predstavijo novosti, ki jih še ni mogoče videti na prodajnih mestih. Letos je bil del novosti že na ogled na sejmu Dom, zato so se odločili, da za pohištveni sejem pripravijo novo kuhinjo in novo izvedbo vgradne omare. Svojo ponudbo so sicer razširili na ta dva segmenta že pred šestimi leti, a jih nekateri še vedno ne poznajo kot proizvajalca kuhinj in vgradnih omar. »Ker delež obeh programov vztrajno raste, hkrati pa veliko vlagamo v njun razvoj, želimo biti prepoznavni tudi po kuhinjah in vgradnih omarah,« še dodaja sogovornica.
Mizarstvo Bolčič prav tako sodeluje na sejmu od samega začetka. Tokrat so novi izdelki na njihovem razstavnem prostoru še bolj posebni, saj so posvečeni pokojnemu mizarju Mitji Bolčiču in so jih poimenovali Mitja. Nekaj so jih že septembra pokazali britanskemu občinstvu na sejmu 100percent Design v Londonu, januarja bo celotna kolekcija na ogled še na sejmu IMM v Kölnu. »Letos predstavljamo del popolnoma nove kolekcije Mitja, in sicer mizo v kombinaciji masivnega oreha in marmorja nero marquina, komodo iz masivnega oreha z rolo drsnimi vrati ter stolček, stol in fotelj v kombinaciji masivnega oreha in usnja. Kolekcija obsega tako kose pohištva kot dodatke, prevladujoč material je masivni les, ki pa ga kombiniramo s kamnom, steklom, kovino in tekstilom. Vsi kosi so natančno izdelani po vnaprej določenem sklopu geometričnih pravil, hkrati pa spoštujejo logiko lesa kot primarnega materiala,« pojasnjuje Loredana Matkovič. Ob tem dodaja, da s predstavitvijo novosti na ljubljanskem sejmu preverijo, kakšen bo odziv širše javnosti nanje, hkrati pa tako utrjujejo položaj blagovne znamke na trgu ter prepoznavnost med individualnimi strankami in arhitekti. »Slovenskim obiskovalcem želimo vedno pokazati novosti, za katere menimo, da glede na skrbno izbrane domače materiale sodijo v naš dom. Domači obiskovalci imajo izoblikovan okus in na našem razstavnem prostoru lahko najdejo izdelke, ki so drugačni, inovativni in včasih tudi pred časom,« je še povedala Matkovičeva.
»Predstavitev na sejmu je zlasti izraz spoštovanja do vseh, ki v Sloveniji še ustvarjajo na področju oblikovanja, in priložnost, da slovenskim uporabnikom predstavimo svoje razmišljanje o prihodnosti izdelkov in njihovem vplivu na družbo. Prepoznavnost doma se mi zdi ključna za preboj na globalne trge,« pojasnjuje Feguš. Po njegovih besedah je kriterij predstavitve izdelkov začrtan v njihovi dolgoročni strategiji in je nadaljevanje 25-letnega delovanja podjetja. »Ključno je, da izdelki, ki jih pokažemo na sejmu, pomenijo nov inovativen pristop k uporabnosti, nujna komponenta je razumevanje trajnostnega razvoja in vpliva izdelkov na okolje, še zlasti pa mogoč vpliv na spreminjanje razumevanja družbe, da je potrošništvo preživeto in da v skladu z omejenimi naravnimi viri potrebujemo izdelke, ki nas lahko spremljajo v daljšem življenjskem obdobju in jih po njegovem izteku lahko tudi recikliramo ali obnovimo ter spet uporabimo,« še pravi sogovornik. Primerjava s tujimi sejmi je po njegovem skoraj nemogoča, saj gre v tujini predvsem za poslovne sejme, medtem ko je Ambient namenjen zlasti širši domači javnosti. »Tudi z vidika priložnosti je sejem v Ljubljani neprimerljiv, saj nima večje vloge pri prepoznavnosti na globalnih trgih,« še pojasni.
Podjetje Izi mobili se pohištvenega sejma prav tako udeležuje vsa leta od svoje ustanovitve, to je od leta 1997. Tokrat so v ospredje postavili različne možnosti shranjevalnih površin, »ki bi izpolnile sanje vsake ženske z veliko oblačili in čevljev«. »Poudarek dajemo minimalizmu, pri čemer dosežemo, da oprema tudi na še tako majhni kvadraturi, ki nam je na voljo, prostora ne zaduši, nasprotno, v svojih toplih prijaznih odtenkih deluje skoraj neopazno, saj se največkrat zlije s stenami prostorov, niš in kotičkov. Z domiselno rešitvijo izkoristka prostora predstavljamo niz omar, ki jih lahko umestimo pod različnimi poševninami mansardnih stanovanj ali stopnic. Poudarek dajemo toplemu odtenku lakiranih površin v mat izvedbi, saj se visoki sijaj umika iz trendov,« pojasnjujejo v podjetju Izi mobili. Med drugim se ukvarjajo tudi z rešitvami za majhna stanovanja, zato na sejmu predstavljajo posteljo v omari in s kavčem spredaj – ta se z uporabo postelje samodejno zloži in ne zahteva dodatnih odlagalnih površin. Uporabna je tako za dnevne sobe kot sobe za goste ali počitniške apartmaje. »Ker so kuhinje v zadnjem desetletju prevzele osrednjo vlogo v naših domovih, v katerih se vse vrti okrog priprave hrane in druženja ob njej, in ker gre za odprte prostore, pogosto združene z dnevno sobo, je pohištvo po slogu in videzu podobno oziroma usklajeno. Včasih celo tako, da se na prvi pogled niti ne loči, ali gre za kuhinjsko omaro ali bi jo morda postavili kar v dnevno sobo,« še pojasnjujejo v podjetju, zakaj so pred leti svojo ponudbo vgradnih omar razširili tudi s kuhinjami in drugim pohištvom.
Podjetje Lumar, ki se sejma Ambient udeležuje prvič, je za obiskovalce pripravilo predstavitev optimiranih in certificiranih pasivnih sistemov Lumar, družinskih hiš, hiše Lumar BlackLine, nove ugodnosti v okviru akcije Lumar Best Buy in svetovanje strokovnjakov, ki bodo odgovarjali na vprašanja v zvezi s filozofijo, gradnjo, energetsko učinkovitostjo njihovih hiš ter možnostmi pridobitve nepovratnih sredstev Eko sklada. »Predstavitev na sejmu je priložnost za prikaz novosti in ponudbe širšemu krogu ljudi. Je priložnost za osebna srečanja in pogovore s potencialnimi strankami, ki lahko na enem mestu govorijo s strokovnjaki iz podjetja in tako že pridobijo informacije o tem, kako podjetje deluje, kaj razvija in kakšne so njegove smernice. Informacije, ki so pomembne pri procesu odločanja o nakupu hiše,« pravi Boštjan Kralj iz podjetja Lumar. Po njegovih besedah ne glede na to, ali gre za sejem doma ali v tujini, vsem detajlom namenijo izjemno veliko pozornosti. Želijo si pripraviti učinkovito in prijazno predstavitev ter pokazati novosti, ki bodo kupcem njihovih hiš zagotovile pomembno dodano vrednost, najboljše razmerje med ceno in kakovostjo ter vplivale na njihovo bivalno ugodje.
Podjetje Maremico, ki sodeluje na sejmu Ambient že od začetka svojega delovanja, obiskovalcem predstavlja ležišča Leticia in vodne postelje Lectus, a tokrat v inovativnih posteljnih okvirjih z novimi modeli oblazinjenih vzglavnih stranic. »Navzočnost na tovrstnih sejmih je za nas zelo pomembna, saj nam omogoča, da širši javnosti pokažemo svoje delo, razvoj in kakovost, za katero se zavzemamo. Ljudem želimo približati zdrav spanec in poudariti dejstvo, da je kakovosten spanec zelo pomemben za naše zdravje,« pojasnjuje Tadeja Ravnik iz podjetja Maremico. Med razstavljenimi izdelki je, kot rečeno, nekaj novosti, in sicer posteljni okvir BoxSpring, nekaj novih modelov vzglavnih stranic, pomlajevalni vzglavnik AntiAge in podporna blazina my7.
Podjetje Maros pohištvo je bilo ustanovljeno leta 1990, to je pred 25 leti, na sejmu pa sodeluje le nekaj let manj. »Ker je ljubljanski pohištveni sejem namenjen neposredno kupcem, je predstavitev na njem dobra priložnost, da zainteresiranim predstavimo del svojega prodajnega programa. Seveda ni mogoče pokazati vsega, to nam ne uspe niti v veliko večjih salonih, tako da se osredotočimo samo na najbolj zanimive izdelke,« pojasnjuje Silva Pikl, operativna direktorica salonov Maros. Tokrat si obiskovalci lahko ogledajo dve liniji Natuzzi (Natuzzi Italia in Natuzzi Editions), poleg tega pa dodatke, kot so preproge, mizice, svetila ... Vsako leto za sejem pripravijo nekaj novosti, lani je bil to fotelj počivalnik Natuzzi Revive, za katerega so prejeli tudi nagrado top 5. Na ogled so tudi njihove najbolj prodajane sedežne garniture, tako usnjene kot različice, oblečene v tkanino.
Podjetje Žakelj na pohištvenem sejmu na Gospodarskem razstavišču redno sodeluje že več kot deset let. »S to predstavitvijo širši javnosti pokažemo novosti iz svojega proizvodnega programa. Za podjetje, kot je naše, ki veliko posluje s končnimi uporabniki, je to dobra oblika predstavitve. Izdelek, ki ga vidiš v živo, deluje popolnoma drugače kot na fotografijah, tudi z obiskovalci lahko neposredno komuniciramo, kar je dobro za obe strani,« pojasnjuje Irena Žakelj. Tokrat so postavili na ogled pet sedežnih garnitur, štiri za bivalne prostore in zofo za poslovne prostore, ob njih pa tudi manjše kose oblazinjenega pohištva. »Vsako leto razvijemo dva ali tri nove modele sedežnih garnitur, ki jih je potem mogoče videti na pohištvenem sejmu. Pogosto pa spet razstavimo tudi modele, ki so bili prejšnje leto zelo dobro sprejeti med obiskovalci,« pojasnjuje sogovornica. Pri razvoju novosti, kot še pravi, izhajajo iz uporabnika, njegovih potreb in želja, ter sodobnih trendov.
Tapetnišvo Bokal se udeležuje ljubljanskega pohištvenega sejma že petnajst let. Kot pravijo, je to najboljša predstavitev izdelkov domačim in tujim kupcem. Tokrat je na ogled program sedežnih garnitur, ležišč in vzmetnic, med katerimi so tudi novi modeli.