Odtenek vijoličasto modre barve (Pantone 17-3938 Very Peri), ki ima lastnosti modre, a z rdečim podtonom, bo prihodnje leto narekoval barvne smernice v oblikovanju in modi. To je odtenek, ki kot pravijo v družbi Pantone, spodbuja osebno iznajdljivost in ustvarjalnost. Je najsrečnejši in najtoplejši od vseh modrih odtenkov.
»Barva leta odraža dogajanje v naši globalni kulturi in ponuja odgovor, ki ga ljudje iščejo in želijo. Družba še naprej prepoznava barvo kot pomembno obliko komunikacije ter način izražanja in vplivanja na ideje in čustva ter vključevanja in povezovanja, zato kompleksnost tega novega vijoličasto modrega odtenka, prepojenega z rdečo, poudarja neskončne možnosti, ki so pred nami,« je povedala Laurie Pressman, izvršna direktorica v družbi Pantone Color Institute.
»Živimo v času preobrazbe. Ta barva je simbol globalnega duha časa in sprememb, ki jih doživljamo. Če izhajamo iz intenzivnega obdobja izolacije, se naši pojmi in standardi spreminjajo, naše fizično in digitalno življenje pa sta se združila na nove načine. Digitalno oblikovanje nam pomaga raztegniti meje realnosti in odpreti vrata v dinamičen virtualni svet, kjer lahko raziskujemo in ustvarjamo nove barvne možnosti. Ta odtenek ponazarja prepletanje sodobnega življenja, pokaže pa tudi, kako se barvni trendi v digitalnem svetu manifestirajo v fizičnem svetu in obratno.«
Prvič v zgodovini izbire barv leta so izbrali barvo, ki je ni v njihovi paleti, ampak so jo sestavili za to priložnost.
Odtenek modro vijoličaste v interier lahko vnese občutek igrive svežine in poživi prostor z nenavadnimi barvnimi kombinacijami. Ta odtenek lahko v dom vnesete z manjšimi kosi pohištva, dodatki, tkaninami in okrasnimi predmeti. Modri odtenki so priljubljeni tudi za pleskanje sten, tako da se bo verjetno tudi ta vijoličasto modra znašla na stenah domov.
Lani ob tem času so razglasili sivo (Pantone 17-5104 Ultimate Grey) in rumeno (Pantone 13-0647 Illuminating) za barvi, ki sta najbolje izražala razpoloženje leta 2021.
Družba Pantone je ena od svetovnih avtoritet na področju barv že vse od leta 1963, ko je njen ustanovitelj Lawrence Herbert izumil nov sistem za identifikacijo, primerjanje ter združevanje barv. Že od leta 2000 vsako leto izberejo odtenek, ki ga razglasijo za barvo leta. Prvi naziv barva leta si je prislužila prav tako modra, a v svetlejši različici (Pantone 15-4020 Cerulean Blue). V trinajstih letih so se zvrstili različni odtenki.
Pred dvema letoma je bila to klasično modra barva – brezčasen modri odtenek, ki deluje pomirjajoče in elegantno. Leto pred tem pa koralna barva z zlatim podtonom, ki nas obdaja, s toploto in nežnostjo, simbolizira optimizem in veselje, ter ustvarja željo po igrivem izrazu. Pred tem je ta naziv prejel vijoličasti odtenek, leta 2017 pa je bila to svetlo zelena (greenery).
Z izborom že več kot 20 let tako vplivajo na razvoj izdelkov in nakupne odločitve v številnih panogah, vključno z modo, pohištvom in industrijskim oblikovanjem, pa tudi na embalažo izdelkov in grafično oblikovanje. Proces izbire barve leta, kot pravijo, zahteva temeljit razmislek in analizo trendov. Strokovnjaki za barve na njihovem inštitutu (Pantone Color Institute) pregledajo različna področja po celem svetu in iščejo različne barvne vplive: tako v industriji zabave in filmske produkcije, umetnosti in modi kot tudi na vseh področjih oblikovanja, pa tudi v priljubljenih popotniških destinacijah, novih načinih življenja in socialno-ekonomskih razmerah. Vplive iščejo tudi v novih tehnologijah, materialih, teksturah in različnih platformah družabnih medijev in celo v prihajajočih športnih dogodkih, ki pritegnejo pozornost po vsem svetu.
PREBERITE ŠE: Barvi leta 2021: siva in rumena