Saša Janez Mächtig v našem prostoru že pol stoletja predstavlja izrazito posebnost - osebo, ki razume arhitekturo in oblikovanje, hkrati pa se globoko zaveda dejstva, da je le ena generacija daleč premalo, da bi neka družba doživela civilizacijsko stopnjo več. Njegova dejanja vedno znova predstavljajo prelomnice.
Zasnoval je kiosk - sistem K67, ki je postal del splošne urbane strukture v Jugoslaviji, Srednji Evropi in širše, ter se je s svojimi nadgradnjami in metamorfozami vklapljal enakovredno v historična in sodobna okolja. Ob znanem pa obstaja še dolga vrsta bolj prikritih, morda malo manj izpostavljenih, a zelo pretehtanih del.
Z nekaj somišljeniki je tudi dosegel ustanovitev akademskega oblikovalskega izobraževanja pri nas. To, kot piše v utemeljitvi, nedvomno predstavlja najpomembnejši premik znotraj slovenskega oblikovanja v njegovem stoletnem razvoju.
Priznanje DOS za oblikovalski presežek sta prejeli Tea Goljevšček in Urška Černigoj za Legende Vipavskega Križa - označevalne table na velikih in sicer motečih elektro omaricah v Vipavskem Križu. Šest ilustracij se vizualno dopolnjuje s sistemom okoliških kamnitih zidov. Omenjena grafična podoba kaže visoko stopnjo subtilnosti in zrelosti avtoric, ki abstraktnost uvedeta dovolj zadržano, da je razumljiva tudi manj zahtevnemu opazovalcu.
Priznanje DOS za oblikovalski presežek pa je prejela tudi Nina Malovrh za posodico OM NOM. Kot piše v utemeljitvi, se v minulih tisočletjih, razen nekaterih učinkovitih vojaško izurjenih civilizacij, ni nihče resnično spraševal o povezavi med človekovim organizmom in predmeti, ki služijo človeku. Nina Malovrh pa je našla tisto vrzel, ki jo je človeštvo spregledalo, in oblikovala posodico, ki je do vrha napolnjena z razumom.
Priznanje DOS za oblikovalski dosežek je komisija namenila ekipi Arnold-Vuga in Gregorc-Vrhovec za zasnovo prostora in postavitev razstave v Slovenskem olimpijskem izobraževalnem centru. Z nagrado društvo podpira in nagrajuje tudi naročnika Olimpijski komite Slovenije, ki z dejanjem predstavlja vzor politiki in predvsem drugim manjšim športnim organizacijam.
Petra Černe Oven in Barbara Predan sta priznanje DOS za oblikovalski dosežek prejeli za raziskovalni projekt, knjigo in razstavo Smrt v oblikovanju. Z njim sta razširili in osvetlili pojmovanje smrti tudi s filozofskega, psihoanalitičnega in medicinskega vidika ter obenem inovativno prispevali k teoriji oblikovanja in novim metodološkim pristopom v praksi.
Marjanu Žitniku je komisija priznanje DOS za oblikovalski dosežek namenila za reinterpretacijo stola 4455. Njegova serija stolov se ponaša s simplificirano eleganco, združuje vrhunsko zastavljeno obliko Nika Kralja ter jo ob tem oplemeniti z novo nožno konstrukcijo, ki omogoča nakladanje brez dotikanja lesenih delov in zagotavlja izboljšano stabilnost.
Priznanje DOS za oblikovalski dosežek je prejela tudi Nataša Šušteršič Plotajs za celostno podobo izdelkov Bohinjske sirarne Iz bohinjskega mleka. Celostna podoba in embalaža izdelkov iz bohinjskega mleka je nastala že leta 1996. Prenovljena blagovna znamka se ponaša z izjemno prepoznavnostjo, najvišjimi tehnološkimi in trajnostnimi zahtevami, ob tem ohranja domačnost.
Priznanje DOS za oblikovalski dosežek pa je prejela še Ljubica Suna Čehovin za samostojni album Gregorja Ftičarja Solo. Kot piše v utemeljitvi, je Solo primer izjemnega dueta, ki nastane, ko oblikovalec prisluhne naročniku, tokrat mlademu pianistu, in skupaj z njim v novi obliki zaigra improvizacijo.
Posebno priznanje za uveljavitev oblikovalske stroke v javnih medijih so namenili arhitektki, oblikovalki in publicistki Mateji Panter, priznanje za odgovorno ravnanje pa podjetju Snaga Ljubljana.
Žirijo so sestavljali Jožica Curk, Danijela Grgić, Huberto Široka, Jurij Dobrila in Peter Jamšek.