Ikea zaradi ponarejanja ustavila prodajo

18. 12. 2020 | Besedilo: K. Ž.

ponarejeni dokumenti, les, dobavitelj, Ikea

Podjetje Ikea je zaradi ponarejanja dokumentov o izvoru lesa prekinilo sodelovanje s kitajskim dobaviteljem ter ustavilo prodajo izdelkov iz tega lesa na več kot 50 trgih.

Med rutinskim pregledom dobavitelja na Kitajskem so Ikeini strokovnjaki za dobavo lesa in gozdarstvo odkrili ponarejene dokumente o izvoru lesa, pridobljenega med septembrom 2019 in oktobrom 2020, so zapisali v sporočilu za javnost. Dobavna organizacija družbe Ikea je nemudoma sprožila celovito preiskavo dogajanja, ki se je zaključila s prekinitvijo poslovnega sodelovanja z dobaviteljem. Posledično so ustavili prodajo izdelkov iz tega lesa na 57 trgih, kjer so bili na voljo.

Les kitajskega dobavitelja ni bil pridobljen zakonito. FOTO: Bobkov Evgeniy/Shutterstock

»Ta kršitev je v celoti nesprejemljiva in zanjo prevzemamo vso odgovornost. Je v nasprotju z našimi vrednotami, s tem, kakšna družba smo in kako želimo delovati. Želimo upravičiti zaupanje naših kupcev, da je ves les, ki ga uporabljamo, pridobljen odgovorno. Kot velik porabnik lesa našo družbeno in okoljsko odgovornost jemljemo zelo resno. Da bi zagotovili, da je les, ki ga uporabljamo, pridobljen zakonito, v našem delovanju upoštevamo najvišje možne standarde v panogi.«

Ikea sicer po vsem svetu sodeluje s približno 1.000 dobavitelji pohištva in številnimi drugimi poddobavitelji, na leto pa opravijo približno 200 takih pregledov. V primeru, da odkrijejo kakršnekoli nepravilnosti, prekinejo sodelovanje z dobaviteljem ali sprožijo postopek pred sodišči.

Sporen les prisoten v 95 izdelkih

Kot so pojasnili v družbi, so na podlagi preiskave po vsem svetu ustavili prodajo skupno 95 izdelkov. Izvora lesa, uporabljenega pri njihovi izdelavi, namreč ni bilo mogoče določiti. To vključuje prodajo tako v fizičnih trgovinah kot digitalnih. »V Sloveniji prodaja še ne poteka. Zagotovili bomo, da izdelki iz tega lesa ne bodo v prodaji,« so še dodali. 

Kaj, če ste tak izdelek že kupili?

V Ikei so poudarili, da kupcem, ki so omenjene izdelke že kupili, teh ni treba vračati, saj so povsem varni za uporabo in normalno delujoči. »Menimo, da je za že prodane izdelke najbolje, da ostanejo v domovih kupcev. Ne verjamemo, da bi bilo vračanje izdelkov trajnostna izbira, saj bi to najverjetneje povzročilo zavrženje pohištva.« Sporen je torej le izvor lesa, saj dobavitelj ni bil zmožen predložiti dokazov, iz katerih bi bilo razvidno, od kod je les prišel in kako je bil pridobljen, so še pojasnili. »Lesa, ki ne zadostuje našim kriterijem – to vključuje sledljivost izvora lesa – ne sprejemamo pod nobenim pogojem. Če ugotovimo, da je prišlo do nepravilnosti, se nemudoma odzovemo, kot smo to s prekinitvijo sodelovanja z dobaviteljem storili tudi tokrat.«

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE